КОМЕНТАРІ | Система цінностей 30 вересня 2014 р.

Цінності та конфлікти

Автор: Ярослава Лоянич
Джерело: Innovations.com.ua

Існує думка, що якщо у людей різні цінності, то домовитися їм практично неможливо, а конфлікти між ними — неминучі. Але на практиці цю проблему цілком можливо вирішити.

Ярослава Лоянич
Ярослава Лоянич
Я часто спостерігаю таку картину: співробітники в компанії не збігаються по певним цінностям, але вони усвідомлюють важливість один одного для проекту або команди. В цьому випадку вони домовляються про те, що деякі питання зачіпати не стануть, а замість цього будуть спільними зусиллями продовжувати рухатися до мети.

Однак цей підхід працює тільки тоді, коли обидва розуміють, яке смислове наповнення цінності, яку позицію формує кожна сторона під цим терміном. Якщо цього не відбувається, існують практичні серйозні ризики — якщо не гарантія — того, що виникне ціннісний конфлікт.

Як приклад візьмемо таку цінність, як професіоналізм. Якщо люди працюють разом, вони повинні мати можливість спертися один на одного в тій частині, де вони позиціонуються як експерти. А для цього вони повинні бути впевнені, що розуміють під професіоналізмом одне і те ж саме.

Адже можлива і така ситуація: для одного професіоналізм означає постійне самовдосконалення, навчання, відкритість до нових знань, готовність ділитися інформацією з колегами і бажання отримувати інформацію від них. А для іншого професіоналізм — це раз на місяць прочитати галузевий журнал або сходити на якийсь захід.

Коли йдеться про ціннісні конфлікти, проблема може виникати через відсутність чітких визначень. Люди не часто говорять про цінності, про те, що вони розуміють під тим чи іншим поняттям. Скажімо, я спостерігала конфлікт в команді, де у співробітників були різні визначення терміну «корпоративна етика». Менеджер проекту припускав, що підлеглий не передаватиме клієнту деяку інформацію про те, що відбувається в команді. Він вважав це само собою зрозумілим, в той час як співробітник не бачив в цьому нічого поганого. Не тому, що хотів нашкодити компанії або керівникові, а тому, що у нього було зовсім інше уявлення про цінність «етика». Конфлікт, що виник в результаті непорозуміння, закінчився звільненням співробітника.

Цього конфлікту легко можна було уникнути, якби менеджер проекту від самого початку окреслив ціннісні рамки для членів своєї команди. Наприклад: під професіоналізмом ми розуміємо це і це, під етикою — ось це...

А що робити, якщо про цінності проговорили, але виявилося, що люди по-різному дивляться на них? У цьому випадку потрібно поглянути: чи є у них такі цінності, що, як магніти, утримають їх разом, допоможуть досягти спільної мети.

Система цінностей середньої людини складається приблизно з тисячі пунктів з різними ступенями пріоритетності. Зрозуміло, проговорити все не вийде. Однак важливо виділити ті цінності, які мають критичне значення, і перевірити — чи збігаються їхні визначення у членів групи. Наприклад, якщо професіоналізм і етику співробітники розуміють однаково, але по-різному ставляться до жінок в менеджменті, то варто оцінити — чи підвищить це ризики проекту? Якщо ні — цю цінність можна винести «за дужки» відносин.

Про автора:

    Ярослава Лоянич, лідер HR-напрямку Києво-Могилянської бізнес-школи [kmbs].


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
27 лютого 2017
Київ, kmbs
Топ-команда: як налаштувати взаємодію всередині? (Ярослава Лоянич)
6 березня 2017
Дніпро, Культурно-діловий центр "Менора"
Маркетинг без бюджету (Ігор Манн)
6 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Маркетинг без бюджету, або Як вивести бізнес на дорогу успіху (Микола Клінков)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Вообрази. Как работает креативностьВообрази. Как работает креативность
Меньше, но лучше. Работать надо не 12 часов, а головойМеньше, но лучше. Работать надо не 12 часов, а головой
Личная эффективность. Harvard Business Review: 10 лучших статейЛичная эффективность. Harvard Business Review: 10 лучших статей
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?
Разговор по существу. Искусство общения для тех, кто хочет добиваться своегоРазговор по существу. Искусство общения для тех, кто хочет добиваться своего


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)