Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


КОМЕНТАРІ | Нові конкурентні реалії 5 лютого 2014 р.

Чому Кремнієва долина може навчити керівників

Сьогодні нам важко уявити, як можна вести бізнес без інтернету; втім, коли справа стосується конкурентів, ми й надалі мислимо у застарілих категоріях. «Будь мисливцем — або полюватимуть на тебе», — так формулює Марк Завацкі (Mark Zawacki)1, фахівець у сфері бізнес-стратегії, сутність нових реалій конкурентної боротьби.

Марк Завацкі (Mark Zawacki)
Марк Завацкі
(Mark Zawacki)
Завжди відповідь на запитання "хто наш конкурент?" була для нас чітко зрозуміла. Для банку — це був інший банк на цільовому ринку, для роздрібного продавця — інша торгівельна мережа… Кремнієва долина безупинно забезпечувала нас новітніми технологіями, що несли у собі обіцянки нескінченного вдосконалення бізнесу. Єдиною проблемою було те, що конкуренти, намагаючись нас обійти, купували ті ж самі рішення. Отже, завирувала неймовірно коштовна «гонка озброєнь», у якій Кремнієва долина виступала в ролі торговця «зброєю».

Але зараз «технологічна Мекка» діє по-іншому. Вона більше не продає «бойову амуніцію» — вона просто визначає хід подій у кожній галузі і майже у кожному бізнесі. Задумаємося на хвильку. Apple продає музику; Netflix — фільми; Google — телефони; Facebook — рекламу; Zynga — розваги; Intuit — фінансові послуги. А в Airbnb ви можете придбати місце для ночівлі; Uber завжди готова допомогти вам потрапити додому; Zipcar — надати авто в оренду; а Craigslist — знайти кого завгодно...

Тож тепер Кремнієва долина — це вояк, котрий захоплює терени своїх колишніх клієнтів. З місця, з якого колись тік рікою венчурний капітал, тепер вирушають «підривники», що змінюють правила гри чи не на кожному зі світових ринків.

Якщо ж подивитися на кількість компаній Долини, що розробляють різноманітні додатки, то можна сказати, що тут зосереджено мобільний капітал цілого світу. При цьому на горизонті немає нікого, хто б міг би стримати її натиск. Смартфон в руці у споживача назавжди змінив роздрібну торгівлю, фінансову галузь та деякі інші індустрії.

Таким чином, комбінація — Інтернет, смартфони з додатками, створення яких не потребує значних витрат, зсув суспільства у бік віртуального спілкування плюс інновації у сфері бізнес-моделей — породила «інформаційний шар», що є у кожному бізнесі. Говорячи словами засновника Netscape Марка Андріссена (Marc Andreessen): «Програмне забезпечення з’їдає світ».

Чого ж еволюція стратегії Кремнієвої долини може навчити керівників? Аби зробити бізнес конкурентоспроможнішим, варто звернути увагу на наступні три запитання.

  1. Чи розширюється «інформаційних шар» у вашій галузі? Якщо ви працюєте у царинах фінансових послуг, мобільних комунікацій, оренди транспортних засобів, медіа, гостинності або охорони здоров’я, то, імовірно, хтось з «підривників» вже загрожує захопленням території, котра наразі належить вам чи вашим конкурентам. Будьте насторожі. Адже найнебезпечнішими для вас можуть бути зовсім не фірми, у яких ви бачите своїх головних конкурентів. Будь-якої миті можуть з’являтися нікому невідомі гравці, спроможні перевернути з ніг на голову уявлення про те, як повинна функціонувати галузь.

  2. Які темпи зростання вашого валового прибутку? Якими були темпи зростання вашого бізнесу протягом останніх трьох років? Якими були темпи зростання галузі за цей самий період? Якби швидко не зростала ваша фірма, поза контекстом галузевого росту це не має жодного значення. Якщо ж темпи зростання вашого бізнесу нижчі — поза всяким сумнівом, ви втрачаєте ринкову частку.

  3. Якою є ваша спроможність генерувати нові ідеї? Чи є у вас управлінська команда, члени якої в змозі продукувати ідеї щодо шляхів зростання фірми? Чи спроможні розпізнавати головні тенденції? А чи вдається їм визначати, які нові продукти та послуги потрібно розробляти? Чи глибоко вони розуміють, як саме технологія трансформує галузь?

У світі є чимало технологічних компаній, котрі прагнуть зробити революцію у різних індустріях. Проте лише Кремнієва долина має критичну масу серійних «підривників», що формували й надалі формують майбутнє багатьох галузей. Ніколи не думайте про Долину як про місце, де створюються високотехнологічні продукти. Це застаріле і вкрай небезпечне уявлення. Краще вивчайте, як у ній поєднуються технологія та інноваційність бізнес-моделей, а потім порівняйте свої висновки зі станом справ у галузі.

За матеріалами "What Every CEO Can Learn From Silicon Valley", CEO.com.


    1 Марк Завацкі — засновник 650 Labs, консалтингової фірми, мета якої допомогти традиційним міжнародним компаніям відреагувати на технологічні зміни.

I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Блестящая идея. Что надо знать, уметь и говорить, чтобы заставить ваши идеи успешно работатьБлестящая идея. Что надо знать, уметь и говорить, чтобы заставить ваши идеи успешно работать
Стратегия пеперони. Добавь перца в работу!Стратегия пеперони. Добавь перца в работу!
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
От знаний к навыкам. Универсальные правила эффективной тренировки любых уменийОт знаний к навыкам. Универсальные правила эффективной тренировки любых умений
Стиральная машина для мозгов. Как научиться эффективно управлять своими мыслями и добиваться намеченных целейСтиральная машина для мозгов. Как научиться эффективно управлять своими мыслями и добиваться намеченных целей

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)