ІНСАЙТИ | Нові конкурентні реалії 5 лютого 2014 р.

Чому Кремнієва долина може навчити керівників

Сьогодні нам важко уявити, як можна вести бізнес без інтернету; втім, коли справа стосується конкурентів, ми й надалі мислимо у застарілих категоріях. «Будь мисливцем — або полюватимуть на тебе», — так формулює Марк Завацкі (Mark Zawacki)1, фахівець у сфері бізнес-стратегії, сутність нових реалій конкурентної боротьби.

Марк Завацкі (Mark Zawacki)
Марк Завацкі
(Mark Zawacki)
Завжди відповідь на запитання "хто наш конкурент?" була для нас чітко зрозуміла. Для банку — це був інший банк на цільовому ринку, для роздрібного продавця — інша торгівельна мережа… Кремнієва долина безупинно забезпечувала нас новітніми технологіями, що несли у собі обіцянки нескінченного вдосконалення бізнесу. Єдиною проблемою було те, що конкуренти, намагаючись нас обійти, купували ті ж самі рішення. Отже, завирувала неймовірно коштовна «гонка озброєнь», у якій Кремнієва долина виступала в ролі торговця «зброєю».

Але зараз «технологічна Мекка» діє по-іншому. Вона більше не продає «бойову амуніцію» — вона просто визначає хід подій у кожній галузі і майже у кожному бізнесі. Задумаємося на хвильку. Apple продає музику; Netflix — фільми; Google — телефони; Facebook — рекламу; Zynga — розваги; Intuit — фінансові послуги. А в Airbnb ви можете придбати місце для ночівлі; Uber завжди готова допомогти вам потрапити додому; Zipcar — надати авто в оренду; а Craigslist — знайти кого завгодно...

Тож тепер Кремнієва долина — це вояк, котрий захоплює терени своїх колишніх клієнтів. З місця, з якого колись тік рікою венчурний капітал, тепер вирушають «підривники», що змінюють правила гри чи не на кожному зі світових ринків.

Якщо ж подивитися на кількість компаній Долини, що розробляють різноманітні додатки, то можна сказати, що тут зосереджено мобільний капітал цілого світу. При цьому на горизонті немає нікого, хто б міг би стримати її натиск. Смартфон в руці у споживача назавжди змінив роздрібну торгівлю, фінансову галузь та деякі інші індустрії.

Таким чином, комбінація — Інтернет, смартфони з додатками, створення яких не потребує значних витрат, зсув суспільства у бік віртуального спілкування плюс інновації у сфері бізнес-моделей — породила «інформаційний шар», що є у кожному бізнесі. Говорячи словами засновника Netscape Марка Андріссена (Marc Andreessen): «Програмне забезпечення з’їдає світ».

Чого ж еволюція стратегії Кремнієвої долини може навчити керівників? Аби зробити бізнес конкурентоспроможнішим, варто звернути увагу на наступні три запитання.

  1. Чи розширюється «інформаційних шар» у вашій галузі? Якщо ви працюєте у царинах фінансових послуг, мобільних комунікацій, оренди транспортних засобів, медіа, гостинності або охорони здоров’я, то, імовірно, хтось з «підривників» вже загрожує захопленням території, котра наразі належить вам чи вашим конкурентам. Будьте насторожі. Адже найнебезпечнішими для вас можуть бути зовсім не фірми, у яких ви бачите своїх головних конкурентів. Будь-якої миті можуть з’являтися нікому невідомі гравці, спроможні перевернути з ніг на голову уявлення про те, як повинна функціонувати галузь.

  2. Які темпи зростання вашого валового прибутку? Якими були темпи зростання вашого бізнесу протягом останніх трьох років? Якими були темпи зростання галузі за цей самий період? Якби швидко не зростала ваша фірма, поза контекстом галузевого росту це не має жодного значення. Якщо ж темпи зростання вашого бізнесу нижчі — поза всяким сумнівом, ви втрачаєте ринкову частку.

  3. Якою є ваша спроможність генерувати нові ідеї? Чи є у вас управлінська команда, члени якої в змозі продукувати ідеї щодо шляхів зростання фірми? Чи спроможні розпізнавати головні тенденції? А чи вдається їм визначати, які нові продукти та послуги потрібно розробляти? Чи глибоко вони розуміють, як саме технологія трансформує галузь?

У світі є чимало технологічних компаній, котрі прагнуть зробити революцію у різних індустріях. Проте лише Кремнієва долина має критичну масу серійних «підривників», що формували й надалі формують майбутнє багатьох галузей. Ніколи не думайте про Долину як про місце, де створюються високотехнологічні продукти. Це застаріле і вкрай небезпечне уявлення. Краще вивчайте, як у ній поєднуються технологія та інноваційність бізнес-моделей, а потім порівняйте свої висновки зі станом справ у галузі.

За матеріалами "What Every CEO Can Learn From Silicon Valley", CEO.com.


    1 Марк Завацкі — засновник 650 Labs, консалтингової фірми, мета якої допомогти традиційним міжнародним компаніям відреагувати на технологічні зміни.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності
Мудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунгляхМудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунглях

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)