ІНСАЙТИ | Ідеї 4 листопада 2015 р.

Звідки приходять інсайти

Скажімо, ви вирішили ризикнути та попри все створити успішний бізнес. І що далі? Звідки взяти найважливіше — ідею, що стане «фундаментом» нового підприємства?

Стів Тобак (Steve Tobak)
Стів Тобак
(Steve Tobak)
«Найгірше, що ви зможете зробити — це сісти, втупивши очі в монітор в надії, що зненацька у вас з’явиться задум, — пише Стів Тобак (Steve Tobak), керівник Invisor Consulting, публіцист, автор книги «Real Leaders Don’t Follow» («Справжні лідери йдуть власним шляхом»). — Краще не гайте час, бо якщо ви вперто намагатиметеся зробити те, чого у певних обставинах досягнути неможливо, то на 100% у вас нічого не вийде».

Правильне запитання

У першу чергу ви повинні зрозуміти, заради чого ви готові ризикувати та брати на себе серйозні зобов’язання. Так, можливо, у вас є для цього суто особисті мотиви, наприклад, вкрай набридло відчитуватись перед шефом за кожний крок, остогиділо корпоративне середовище, а може просто прийшов час щось кардинально змінити у житті.

Все це зрозуміло, але якщо ви хочете, щоб ваш бізнес став успішним, то, крім усього, мусите, придумати продукт, котрий би розв’язував певну проблему споживача, і при цьому на порядок перевершував би пропозиції, що є на ринку. Без пристрасного бажання зробити щось унікальне, без сильної емоційної прив’язаності до вашого дітища, вам навряд чи вистарчить сил, аби подолати шлях до цілі. Адже ні для кого не секрет, що побудова успішного бізнесу «з нуля» вимагає від людини неабияких жертв, як-от готовність місяцями, а то й роками працювати, позабувши про всі нормовані години, відхідні та відпустки, і при цьому не бачачи жодного просвіту. Бо неодмінно виникатимуть всілякі перепони, що загрожуватимуть існуванню вашого підприємства.

Сприятливі для творчості обставини

Будь-яке творче завдання вимагає пошуку матеріалів, їхнього опрацювання та осмислення. І це ви можете робити, сидячи за комп’ютером, але не розраховуйте, що на вас зійде осяяння. Справа в тому, що великі ідеї й рішення найскладніших проблем — це плоди натхнення, які народжуються десь у глибинах нашого мозку.

Для більшості людей набагато легше отримати доступ до своїх креативних резервуарів, перебуваючи у розслабленому стані, наприклад, коли ви змучені, ведете легку невимушену розмову або навіть перебуваєте у стані напівсну. Але в жодному разі не тоді, коли сидите за робочим столом, намагаючись витиснути з себе все, що можна.

Механізми натхнення

Скажімо, митець, який добре володіє пензлем, може підійти до полотна та відразу відтворити певну сцену чи об’єкт. Якщо ж художник хоче донести до світу плід своєї уяви, то процес виглядатиме цілком інакше. Можуть пройти години, дні, тижні чи місяці перед тим, як зачатий задум знайте своє вираження на полотні.

Написання книг чи статей відбувається майже аналогічно. Так, я можу відразу написати щось по темі, висвітлення якої базується на вивченні першоджерел та аналізі. Але творчі ідеї чи праці, що несуть у собі емоційний складник, народжуються в цілком інших частинах нашого мозку, а задіяти його можна лише занурившись у стан свідомості, абсолютно відмінний від звичайного. І тоді, можливо, певної миті нібито з нівідкіля прийде одкровення. Просто з’явиться собі й все.

Свого часу, будучи директором з маркетингу та продаж в одному стартапі, я кілька місяців безуспішно бився над стратегією виходу на фондовий ринок. Одного разу, коли ми разом з CEO та фінансовим директором обідали після дуже непростого засідання правління у конференц-залі, шеф з чималим роздратуванням сказав мені: «Ну й коли ж ми, врешті-решт, отримаємо від вас стратегію?»

Я й досі не можу пояснити, що зі мною тоді сталося. Пам’ятаю лише, як встав та відповів: «Ви хочете знати, якою буде наша стратегія? — Ось вона, будь ласка». Після цього я підійшов до дошки та накидав схему двох варіантів досягнення нашої стратегічної цілі. Певний час ми стояли мовчи, витріщивши очі на рішення, яке постійно вислизало від нас. Це була стратегія, котра через чотири роки забезпечила фірмі успішний вихід на IPO.

Я працював над цим питанням дуже довго, але до цієї миті не усвідомлював, що, нарешті, отримав рішення. Ось це називається натхненням. Саме з нього народжуються ідеї для успішного бізнесу. Вони з’являються не часто, але завжди несподівано і тоді ви достеменно знаєте: ось воно — саме те, що мені потрібно.

За матеріалами "This Is Where Big Ideas Come From", Entrepreneur.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Тригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бутиТригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бути
Правила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдомаПравила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдома
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)