КОМЕНТАРІ | Стурбованість і результативність 25 квітня 2008 р.

Управління тривогою

Міра Вайт (Myra White), викладач курсів з управлінської результативності та організаційної поведінки у Гарвардському Університеті, а також автор відомої книги "Дотримуйтесь дороги із жовтої цегли..." (Follow the Yellow Brick Road: A Harvard Psychologist's Guide to Becoming a Superstar), розповідає, чому "тривожність" на робочому місці не завжди є ознакою проблем у компанії, та як утримувати позитивний баланс.

Міра Вайт (Myra White) Надмір стурбованості та занепокоєння на робочому місці призводить до скорочення результативності. Саме тому тривожність стала ознакою слабкості і керівники всіма можливими способами намагаються її позбутися. Втім, при правильному підході, схвильованість може виявитися не таким вже й негативним явищем, як ми звикли вважати.

Правильна "кількість" стурбованості може покращити робочу результативність, переконана Міра. Але як тільки рівень стурбованості переходить через певну межу — люди стають абсолютно неефективними. Саме тому менеджери повинні постійно стежити за балансом, тримаючи своїх підлеглих у хорошому тонусі, але при цьому оберігаючи їх від стресу.

Психологічно стурбованість виникла як механізм виживання. Коли прадавня людина чула гарчання тигра у кущах — рівень її тривожності (а отже — й уважності) суттєво підвищувався. Як наслідок, людина уникала сутички з небезпечним звіром і завдяки цьому залишалася живою. У світі, де більше немає небезпеки нападу тигра, цінність стурбованості суттєво зменшилася, але вона продовжує впливати на людей.

Рівень стурбованості швидко зростає, якщо люди відчувають себе в ситуації жертви чи в ситуації, над якою вони не мають контролю. Робоча обстановка — особливо "родючий грунт" для виникнення таких ситуацій. У світі стає все більше та більше компаній, які не обіцяють жодних довгострокових гарантій і в яких людина не може відчувати себе повністю захищеною.

Реорганізації, злиття та зміни стають звичною справою у більшості компаній. Тривожність серед співробітників підвищується ще й через постійні намагання компаній максимально скоротити свій штат, перевантаживши тих, хто "вижив" та доручивши їм куди більше обо'язків, ніж вони фізично здатні виконувати. Все це, у свою чергу, також призводить до накопичення тривожності.

Для того, щоб стежити за рівнем стурбованості персоналу, менеджерам потрібно знати, яким чином співробітники виражають свою тривогу. Стереотип стурбованого працівника — це людина, яка входить взад-вперед по офісі і постійно перебуває у стані напруги. Звісно ж, таке визначення є занадто спрощеним і не здатне допомогти менеджерові визначити рівень напруги серед персоналу.

У стурбованості багато облич. Вона може проявлятися через психологічні, когнітивні, емоційні та моторні ознаки. До психологічних належить пришвидшення серцебиття, підвищення потовиділення, м'язова напруга тощо. До когнітивних (чи так званих ознак пізнання) належить вплив на людську пам'ять та здатність фокусуватися та сприймати певну інформацію. Під впливом напруги люди можуть забувати імена, не можуть сконцентруватися на своїх завданнях та пропускають "повз вуха" всю нову інформацію, яку отримують.

Емоційні ознаки стурбованості як правило бувають найбільш помітними. Людина поводиться нетерпляче, легко запалюється та постійно вступає у суперечки із колегами та навіть друзями.

Від стурбованості не змогли приховатися навіть моторні функції людей. Співробітники випускають речі з рук, у них постійно щось ламається, вони поводяться необережно і т. д. і т. п.

Менеджерам компаній, які зіткнулися із надмірним рівнем тривожності та стурбованості, слід докладати усіх зусиль для її зменшення. Найкращий спосіб зробити це — просто позбавитися від джерел, які провокують схвилювання серед співробітників. Це і навантаження, і реструктуризація, і зміни у компанії.

За матеріалами "Managing workplace anxiety", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
29-30 червня 2017
Київ, Нивки-Холл
Управлінський облік: стратегія управління компанією (Олена Павлова)
30 червня 2017
Одеса, Brain & Lemons
Курс "Промова Лідера. Ораторське мистецтво" (Ксенія Селіна). -50% для перших 4-х учасників
4-6 липня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Карьера для интровертов. Как завоевать авторитет и получить заслуженное повышениеКарьера для интровертов. Как завоевать авторитет и получить заслуженное повышение
Работай меньше, успевай больше. Программа персональной эффективностиРаботай меньше, успевай больше. Программа персональной эффективности
Доведи идею до ума. 100 творческих упражнений для мозгового штурма, проработки и реализации проектовДоведи идею до ума. 100 творческих упражнений для мозгового штурма, проработки и реализации проектов
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
Продуктивный ниндзя. Работай лучше, получай больше, люби свое делоПродуктивный ниндзя. Работай лучше, получай больше, люби свое дело


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)