ІНСАЙТИ | Якості CEO 21 березня 2006 р.

Чи властиві вашому керівникові всі необхідні якості?

Вимоги до керівників, особливо зважаючи на невпинне зростання їх кількості та складності, іноді лякають. Але найгеніальніші управлінці роблять неможливе.

Уявіть, Ви отримуєте повідомлення: "Ми раді вітати Вас з тим, що відтепер Ви є новим керівником Microsoft".

Пани Gates та Ballmer раптово поїхали на відпочинок до Фіджі, а рада директорів очікує, що від сьогодні саме Ви будете вести компанію до успіху — від бізнесу, який базується на віртуальному контролі всіх персональних комп'ютерів і продає системне програмне забезпечення на межі астрономічних прибутків, до абсолютно нової концепції, в якій панують "володарі" інтернету, а більшість програмного забезпечення — безкоштовне.

Вітання! Ви починаєте в понеділок.

А тепер замисліться: Чи є у Вас хоча б найвіддаленіша ідея, що Ви робитимете? Просимо до світу жорсткого бізнесу. Не просто жорсткого, а монументально, екстраординарно жорсткого.

FORTUNE визначив 10 "убивчих керівників" і компаній, які вони очолюють (включаючи Ballmer'а, який насправді не поїхав відпочивати до Фіджі). Вони не перебувають у кризі — кожна з 10-ти компаній до сих пір залишається дуже прибутковою. Кожна з них стикається з глибокими проблемними питаннями, які сигналізують про найважливіші тенденції у світі економіки, а оскільки фонди компаній розповсюджені дуже широко, їхній курс має величезний вплив на фінансовий ринок.

Чи дійсно сьогоденні найжорсткіші керівники є набагато більш затребуваними, ніж вчора? Зрештою, людям хочеться вірити, що вони живуть у найбільш вимогливі часи, ніж будь-коли, та чи це не є простий егоїзм?

Ми рухаємося в напрямку економіки, базованої на інформації, де комп'ютерна потужність, сховища даних і телекомунікації є безкоштовними. Перспективи і проблеми кардинально відрізняються від тих, з якими люди стикалися 200 років тому. Найжорсткішою діяльністю є та, в якій Ви не знаєте, як працювати. І саме з такою діяльністю ми стикаємося в нашій новій економічній моделі.

Приклад А: Рухома модель

Клас проблем, які, ймовірно, найважче вирішити (і найбільш символічно для зміни економіки) — це застаріла бізнес-модель. Microsoft, Sony, Verizon, Wal-Mart і, можливо, інші компанії, намагаються прийняти цей виклик.

Був час, коли компанія могла повернути кермо до відмінної бізнес-моделі за місяці; згадайте про Kodak, Sears, Xerox чи будь-яку іншу комерційну "ікону" XX-го століття. Але це в минулому. Колишній керівник Xerox, Paul Allaire стверджує: "Ми маємо невідповідну бізнес-модель".

Кожен керівник повинен надрукувати це речення на ламінованій картці і завжди носити її в кишені. Економіка, базована на інформації (information-based economy), не прив'язана до фізичних засобів, спричинятиме постійну зміну бізнес-моделей. Для більшості ж компаній впровадження змін надзвичайно складне — згадаємо знову про Kodak, Sears та Xerox.

Можливо, чемпіоном адаптації можна назвати Intel. Його нещодавнє відхилення від виробництва комп'ютерних чіпів, — щонайменше, п'ята суттєва зміна бізнес-моделі. Такий тип змін лякає робітників, але якби Intel не зробив їх — керівник Paul Otellini зараз би перебував на одній з найжорсткіших посад. Або, що ймовірніше, компанія б загинула.

Приклад Б: Потужні гравці

Економічна революція ще більше ускладнює роботу керівника, вносячи зміни до стосунків між шефом корпорації та іншими гравцями бізнесу. Майже завжди не на користь керівника.

Більшість важливих клієнтів мають більше влади. Частково завдяки простішому доступу до інформації в інтернеті, де вони мають змогу дізнатися про всі ціни, а також положення вашої компанії на ринку.

Якщо додати до цього ще й здатність створювати більше продукції, ніж потрібно споживачам, що, в свою чергу, спричиняє необхідність змагання в ціновому просторі. Інвестори також мають більшу владу, оскільки вони є радше великими інституціями, аніж окремими особистостями. Рада директорів потужніше впливає на компанію, оскільки часто вона спонукається до роботи скандалами. Високопрофесійні працівники також відчувають частину своєї влади, оскільки розуміють, що їхній талант може виявитися безцінним, а отже звільнення за власним бажанням може стати дуже болісним для компанії.

Якщо поєднати всі ці фактори, можна побачити, що керівники компаній стикаються з найскладнішими проблемами за всю історію свого існування. Чи можуть ці проблеми стати ще більш складними? Звісно, так!!! Особливо для тих керівників, про яких знають, що у них вже раніше бували проблеми з їхньою роботою. Такі ситуації завжди виникали і виникатимуть, без жодної різниці, хто потраплятиме в них.

На закінчення: Відродження та провали

Робота керівника піддається жорстким випробуванням, тому компанії може загрожувати сумна перспектива занепаду. Чудова можливість для інвесторів — це заздалегідь розпізнати тих керівників, які зможуть створити диво — відродити компанію.

Список найжорсткіших керівних посад у 1990-му включав Lou Gerstner'а та Larry Bossidy, які щойно прибули до IBM та AlliedSignal (зараз Honeywell), і Steve Jobs'а, який щойно повернувся до Apple Computer. Можливо, Ви будете обґрунтовано доводити, що всі ці три ситуації не були безнадійними, але, звісно, робота мала бути зроблена майстерно.

Найкраща риса для керівника — вміння миттєво пристосовуватися до революційного розвитку економіки, стаючи дороговказом для наступних поколінь бізнес-лідерів. Підбадьорювати їх та навчатися разом з ними. Можливо навіть, отримувати натхнення, долаючи проблеми нової економіки, та виробляти нове ставлення. Замість того, щоб лякатися проблем — стикатися з ними і отримувати безцінний досвід.

The U.S. Navy SEALs має улюблений вираз: "Єдиним простим днем був вчорашній". Для тих, хто працює в сьогоднішній економіці, цю фразу також слід занести на ламіновану картку.

Ярослав Федорак, за матеріалами CNNMoney.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей
Мистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілейМистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)