РЕЦЕНЗІЇ | Інсайти з книги 23 жовтня 2023 р.

«The Manager’s Handbook»: 5 простих кроків, щоб побудувати команду, залишатися зосередженим, приймати кращі рішення та перемагати конкурентів

Девід Додсон (David Dodson), професор Вищої школи бізнесу Стенфордського університету та автор, поділився п’ятьма ключовими інсайтами зі своєї нової книги «The Manager’s Handbook: Five Simple Steps to Build a Team, Stay Focused, Make Better Decisions, and Crush Your Competition» («Посібник для менеджера: 5 простих кроків, щоб побудувати команду, залишатися зосередженим, приймати кращі рішення та перемагати конкурентів»).

The Manager’s Handbook: Empower Your Team To Reach Their Full Potential and Build A Business That Builds Leaders

1. Розвінчуємо «теорію атрибутів»

«Теорія атрибутів» — це спосіб пояснити, чому деякі люди за своєю природою кращі за інших — наприклад, краще справляються з поставленими завданнями. Однак ця теорія просто не відповідає дійсності. Якщо ви пошукаєте в Google список якостей підприємців, то отримаєте понад 350 мільйонів результатів: творчі, пристрасні, толерантні до ризику, екстраверти, інтроверти, вміють виступати перед публікою і так далі. Жодна з цих рис не є універсальною характеристикою, яка формує ефективних лідерів.

Люди з цими якостями також досягають великих успіхів у спорті або ж навпаки, хтось має біполярні розлади, хтось — геніальний, хтось навчався у Стенфорді, а хтось не закінчив навіть коледж. Це спрощене уявлення про те, що ефективні лідери повинні мати певні якості від народження, певну стать, виглядати певним чином, походити з певної школи чи регіону. Хоча конкретні характеристики не є важливими, існують патерни ефективних лідерів, і ці патерни зосереджені навколо навичок.

2. Будь-хто може навчитися бути ефективним лідером

Ефективні лідери мають досвід і майстерність у п’яти ключових сферах навичок без винятку. Їхні особистісні якості можуть змінюватися, але не їхнє володіння цими навичками. Будь то Дуайт Ейзенхауер, Мартін Лютер Кінг-молодший, Опра Вінфрі чи Білл Гейтс — усі вони наділені цими 5 навичками. Це важливо, тому що ключем до ефективного управління є набір управлінських навичок, а не атрибути, які даються при народженні. Тому стати лідером може практично будь-хто.

Незалежно від того, чи хочете ви запускати ракети в космос, чи бурити свердловини під водою, лідери поділяють п’ять загальних характеристик навичок, яких може навчитися і застосувати будь-хто. Ось вони:

  • прихильність до створення команди;
  • фанатичне ставлення до часу;
  • готовність шукати і приймати поради;
  • визначення та дотримання пріоритетів;
  • одержимість якістю.

У Стенфорді існують десятки теорій, спостережень і дослідницьких звітів, які йдуть у нікуди; лише деякі з них змінюють поведінку людей або їхній менеджмент. Однак розуміння цих 5 навичок може змінити поведінку повсякденних менеджерів.

3. Усі 5 навичок лідерства мають піднавички

Якщо ви спостерігали, як хтось грає на піаніно, зверніть увагу на те, як його пальці рухаються по 88 клавішах. Ви побачите, що для оволодіння мистецтвом гри піаніст потребує поєднання цілої низки піднавичок. Наприклад, він має знати, як читати ноти, як розташовувати пальці на піаніно, знати різницю між диезом і бемолем. Саме оволодіння цими суб-навичками, які є в межах можливостей більшості людей, являє собою різницю між грою паличками для їжі і піснею Пола Маккартні «Let It Be».

Так само ефективному лідеру слід розбити кожну з п’яти ключових навичок лідерства на легкодоступні піднавички. Тут немає короткого шляху; так само, як ви не можете навчитися грати на піаніно, не навчившись читати диез або бемоль. Ви не можете побудувати команду, якщо не знаєте необхідних для цього піднавичок.

4. П’ять навичок лідерства взаємопов’язані

Професор Гарвардського університету Майкл Портер написав 19 книг про лідерство, в тому числі фундаментальну працю про стратегію та конкурентну стратегію. Журнал Fortune стверджує, що він вплинув на більшу кількість керівників, ніж будь-який інший професор бізнесу. Він додає, що 5 навичок лідерства насправді взаємопов’язані. Якщо лідер обирає лише певні навички або певні піднавички та ігнорує більш складні, він і надалі залишатиметься неефективним. Їх потрібно розглядати як єдиний принцип реалізації: ви не можете розставити пріоритети і дотримуватися їх, якщо не вмієте керувати власним часом, і ви не можете досягти максимальної якості, не маючи хорошої команди.

Незважаючи на те, що Сем Волтон розпочав свою кар’єру в одному з найстаріших бізнесів на планеті на 50 років пізніше, він обійшов такі компанії, як JC Penney, Target та Kmart. Не тому, що Волтон винайшов універмаг, а тому, що він наймав кращих людей. Він зберігав концентрацію, прислухався до порад, ретельно розподіляв свій час і був одержимий якістю і тим, як його клієнти визначають якість. Ви не зможете розкрити свій потенціал, якщо не бажаєте оволодіти всіма цими п’ятьма навичками, включно з тими, які вам не хочеться розвивати. Якщо всі 5 навичок об’єднати, відбудеться турбонаддув, і вони стануть мультиплікативними.

Apple нещодавно стала першою компанією з капіталізацією у $3 трильйони, а Стів Джобс відомий тим, що мав своєрідне рентгенівське бачення, яке поєднувало технології з поглядом на те, чого хочуть споживачі. Але не це було його головною суперсилою, а те, що він володів усіма п’ятьма навичками лідера та прагненням наполягати на застосуванні цих практик у своїй організації. Джобс не винайшов портативний комп’ютер; ця честь належить невідомому підприємцю на ім’я Ендрю Кей, чия компанія K-Pro збанкрутувала. Комп’ютерну мишку винайшов Дуглас Енгельбарт, який працював у Стенфордському дослідницькому інституті. Sony створила портативний музичний центр, а Apple та IBM винайшли смартфон. Джобс винайшов дуже мало, і він відкрив небагато нових ринків. Однак Джобс майстерно побудував цілу організацію, яка охоплювала 5 навичок лідера. Він не мудрець і не геній, а найкращий приклад лідера, який об’єднав усе необхідне для всієї організації. Найбільш шановані компанії та організації застосовують ці навички цілісно та інституційно, і в цьому полягає їхня суперсила.

5. Те, як бути ефективним лідером, має бути чітко сформульованим і легко засвоюваним

Завдання зараз полягає в тому, щоб представити цю теорію ефективного лідерства в такий спосіб, щоб її можна було легко зрозуміти, а також швидко, ефективно і результативно засвоїти. Спосіб, у який ми зазвичай навчаємо бізнес-навичкам, як в авдиторії, так і на книжковій полиці, вийшов із ладу. Наприклад, Harvard Business Review написав статтю про проведення ефективних управлінських нарад на... 241 сторінку.

Існують цілі книги про проведення нарад, наймання, делегування та управління часом, і матеріал у них часто якісний. Однак, у кого в цих провідних організаціях є час читати тисячі сторінок, щоб отримати з десяток корисного контенту? Нам потрібен практичний посібник, який подає життєво важливу інформацію в найефективніший спосіб.

За матеріалами Next Big Idea Club



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та життіТехнологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)