РЕЦЕНЗІЇ | Книга 19 вересня 2008 р.

Створення світу без бідності

Creating A World Without Poverty

На думку автора книги Мухамеда Юнуса (Muhammad Yunus), капіталізм — це напівсформована одновимірна концепція, яка для свого існування потребує багатовимірних цілей, які можуть бути забезпечені тільки соціальним бізнесом.

Книга "Створення світу без бідності" (Creating A World Without Poverty) розповідає історію Мухамеда Юнуса, лауреата Нобелівської премії, колишнього професора економіки. Саме його називають автором концепції так званого "соціального бізнесу" — економічної діяльності, яка не спрямована на прибуток, а лише на підтримку власної діяльності, спрямованої на підтримку бідних.

Соціальний бізнес не приносить дивідендів. Він продає продукти за собівартістю, а якщо у нього й з'являються невеликі прибутки — то всі вони використовуються на розвиток продуктів, сервісів та в загальному — бізнесу компанії. Власниками соціального бізнесу є ті люди, на яких він і спрямований. Таким чином вони зацікавлені у розвитку бізнесу, адже від нього напряму залежить їхнє благополуччя та рівень життя їхніх близьких.

Юнус пояснює, чому традиційні фінансові джерела, які відповідають за забезпечення бідних (Світовий Банк та Міжнародний Монетарний Фонд), мають обмежені можливості боротьби з цим явищем. Окрім цього, він ділиться власними порадами, які можуть зарадити проблемі.

Автор також пояснює, чому інші економічні моделі не здатні забезпечити бідних людей. Наприклад, хоч популярна сьогодні модель соціальної корпоративної відповідальності (CSR) і фокусується на трьох основних моментах (прибуток, люди та планета), все ж через деякий час стає зрозуміло, що в основі все-рівно залишається прибуток. "Коли компанія віддає копійку у CSR — вона використовує 99 копійок для того, щоб зробити суспільство гіршим", — пише Юнус.

Після цього Юнус пояснює, яким чином його організація (Grameen Bank) спонукає виникненню соціального бізнесу та багатьох невеликих соціальних компаній. Grameen Bank пропонує мікрокредити (починаючи від $15), не вимагаючи жодної застави. Цей банк спонукає бідні сім'ї у Бангладеш (звідки родом сам Юнус) виходити на рівень самостійного забезпечення. Із 1983-го року він видав кредитів загальною сумою 6 мільярдів доларів, а в кредитуванні взяли участь більше 7 мільйонів людей. Рівень повернення кредитів виявився просто вражаючим 98,6%.

Книгу "Створення світу без бідності" можна рекомендувати всім тим людям, які зацікавлені в тому, щоб наш світ ставав кращим.

Ярослав Федорак, за матеріалами Graziadio Business Report.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 лютого 2017
Київ
Продажі, переговори (Сергій Азімов)
24-25 лютого 2017
Київ
Ефективні переговори 360° (Максим Голубєв)
24 лютого 2017
Київ, Гранд Пасаж
Фінанси для нефінансистів (Наталія Єременко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Все мы врём. Как ложь, жульничество и самообман делают нас людьмиВсе мы врём. Как ложь, жульничество и самообман делают нас людьми
50 великих книг об успехе50 великих книг об успехе
Как писать так, чтобы вам доверялиКак писать так, чтобы вам доверяли
Принцип Питера, или Почему дела идут вкривь и вкосьПринцип Питера, или Почему дела идут вкривь и вкось
Удача в бизнесе. Как повысить ваши шансы на успехУдача в бизнесе. Как повысить ваши шансы на успех


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)