Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


РЕЦЕНЗІЇ | Книга 11 вересня 2009 р.

Несподівані пригоди рядового персоналу

Punching In: The Unauthorized Adventures of Front-Line Employees

Можливо, в майбутньому новітні технології "зітруть" різницю між можливостями для просування та розвитку серед менеджменту та рядового персоналу, але це трапиться явно не найближчим часом. У книзі "Несподівані пригоди рядового персоналу" (Punching In: The Unauthorized Adventures of a Front-line Employee) автор Алекс Франкель (Alex Frankel) пропонує подивитися на корпоративні реалії кількох великих (навіть іконічних) компаній зсередини.

Франкель не проводив опитувань і не запрошував на інтерв'ю "великих босів". Він сам не побоявся влаштуватися і деякий час працювати в таких компаніях, як UPS, Starbucks, Gap, Enterprise Rent-A-Car і навіть Apple. Також він подавав свої резюме у Container Store, Whole Foods, Home Depot та Best Buy — заповнюючи анкети, проходячи різноманітні тести та беручи участь в інтерв'ю. Його досвід яскраво свідчить, яким чином використовуються (чи марнуються) таланти на "передовій" сучасних компаній.

Концепція людського капіталу в компанії маніфестується в її культурі. А сама культура формується через процеси та стандарти поведінки, які, постійно імітуючись, переходять від працівника до працівника. При цьому найбільш ефективними такі процеси будуть тоді, коли самовираження та очікування співробітника повністю співпадатимуть із цілями компанії. І дуже небагатьом компаніям вдається досягнути майстерності у цій справі.

Перше, на що звертає увагу Франкель — це те, що майже кожна компанія хоче, щоб її люди виділялися. Чимось відрізнялися від інших. Зелені фартушки на барменах Starbacks, костюм та галстук Enterprise, чорна футболка продавця Apple-store — все це елементи, які об'єднують певну групу людей, при цьому відділяючи її від всіх інших.

У таких компаніях, як Gap, Enterprise та Starbucks кожен крок персоналу контролюється і постійно проводиться спостереження, чим вони займаються у кожний конкретний момент. Таким людям фактично не залишається місця для автономії чи особистого зростання. Проблеми з'являються тоді, коли людина, яка працює у подібній системі, починає проявляти автентичність та прагнути до автономії. По суті, корпоративна культура нав'язується таким людям, як релігія. Якщо ти не віриш — то тобі тут не місце.

Набагато простіше працювати за подібною схемою компанії Apple, в якій більшість людей вже є фанатами та прихильниками бренду і готові нести свою віру в маси. Компанії практично не доводиться докладати жодних зусиль для того, щоб створювати "відчуття приналежності", використовуючи для цього корпоративну риторику. Окрім того, Apple оцінює свій персонал за результатами їхньої роботи, а не за тим, чим вони займаються у кожний конкретний момент — що також сприяє позитивному ставленню.

За винятком UPS (та Enterprise, де до навчання ставляться як до культу) процес навчання у компаніях працює за схемою "як є" (as is) і має єдину мету — дати людині інструмент для ефективного виконання її обов'язків. Іноді складається враження, що компанії намагаються проштовхнути якомога більший натовп через вузькі двері. На їхню думку, що більше людей пройде через таке навчання за певну одиницю часу — то краще. Звісно, часу і ресурсів на якийсь особистісний розвиток та індивідуальний підхід, не кажучи вже про підсилення вроджених талантів, просто не залишається.

Книга Алекса Франкеля, безперечно, належить до переліку найбільш якісних публікацій на тему людського капіталу і дає розуміння того, які схеми працюють у найбільших і найуспішніших світових компаніях.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Уверенность в себе. Умение контролировать свою жизньУверенность в себе. Умение контролировать свою жизнь
Искусство обучать. Как сделать любое обучение нескучным и эффективнымИскусство обучать. Как сделать любое обучение нескучным и эффективным
Ответы на 74 ключевых вопроса о современном бизнесеОтветы на 74 ключевых вопроса о современном бизнесе
Связи решают все! Правила позитивного нетворкингаСвязи решают все! Правила позитивного нетворкинга
Чек-лист. Как избежать глупых ошибок, ведущих к фатальным последствиямЧек-лист. Как избежать глупых ошибок, ведущих к фатальным последствиям

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)