РЕЦЕНЗІЇ | Книга 11 вересня 2009 р.

Несподівані пригоди рядового персоналу

Punching In: The Unauthorized Adventures of Front-Line Employees

Можливо, в майбутньому новітні технології "зітруть" різницю між можливостями для просування та розвитку серед менеджменту та рядового персоналу, але це трапиться явно не найближчим часом. У книзі "Несподівані пригоди рядового персоналу" (Punching In: The Unauthorized Adventures of a Front-line Employee) автор Алекс Франкель (Alex Frankel) пропонує подивитися на корпоративні реалії кількох великих (навіть іконічних) компаній зсередини.

Франкель не проводив опитувань і не запрошував на інтерв'ю "великих босів". Він сам не побоявся влаштуватися і деякий час працювати в таких компаніях, як UPS, Starbucks, Gap, Enterprise Rent-A-Car і навіть Apple. Також він подавав свої резюме у Container Store, Whole Foods, Home Depot та Best Buy — заповнюючи анкети, проходячи різноманітні тести та беручи участь в інтерв'ю. Його досвід яскраво свідчить, яким чином використовуються (чи марнуються) таланти на "передовій" сучасних компаній.

Концепція людського капіталу в компанії маніфестується в її культурі. А сама культура формується через процеси та стандарти поведінки, які, постійно імітуючись, переходять від працівника до працівника. При цьому найбільш ефективними такі процеси будуть тоді, коли самовираження та очікування співробітника повністю співпадатимуть із цілями компанії. І дуже небагатьом компаніям вдається досягнути майстерності у цій справі.

Перше, на що звертає увагу Франкель — це те, що майже кожна компанія хоче, щоб її люди виділялися. Чимось відрізнялися від інших. Зелені фартушки на барменах Starbacks, костюм та галстук Enterprise, чорна футболка продавця Apple-store — все це елементи, які об'єднують певну групу людей, при цьому відділяючи її від всіх інших.

У таких компаніях, як Gap, Enterprise та Starbucks кожен крок персоналу контролюється і постійно проводиться спостереження, чим вони займаються у кожний конкретний момент. Таким людям фактично не залишається місця для автономії чи особистого зростання. Проблеми з'являються тоді, коли людина, яка працює у подібній системі, починає проявляти автентичність та прагнути до автономії. По суті, корпоративна культура нав'язується таким людям, як релігія. Якщо ти не віриш — то тобі тут не місце.

Набагато простіше працювати за подібною схемою компанії Apple, в якій більшість людей вже є фанатами та прихильниками бренду і готові нести свою віру в маси. Компанії практично не доводиться докладати жодних зусиль для того, щоб створювати "відчуття приналежності", використовуючи для цього корпоративну риторику. Окрім того, Apple оцінює свій персонал за результатами їхньої роботи, а не за тим, чим вони займаються у кожний конкретний момент — що також сприяє позитивному ставленню.

За винятком UPS (та Enterprise, де до навчання ставляться як до культу) процес навчання у компаніях працює за схемою "як є" (as is) і має єдину мету — дати людині інструмент для ефективного виконання її обов'язків. Іноді складається враження, що компанії намагаються проштовхнути якомога більший натовп через вузькі двері. На їхню думку, що більше людей пройде через таке навчання за певну одиницю часу — то краще. Звісно, часу і ресурсів на якийсь особистісний розвиток та індивідуальний підхід, не кажучи вже про підсилення вроджених талантів, просто не залишається.

Книга Алекса Франкеля, безперечно, належить до переліку найбільш якісних публікацій на тему людського капіталу і дає розуміння того, які схеми працюють у найбільших і найуспішніших світових компаніях.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
20-21 жовтня 2017
Одеса
Системне управління бізнесом, або Як навести порядок у своїй компанії (Ігор Сокуренко)
24 жовтня 2017
Харків, Premier Palace Hotel Kharkiv
SelfMadeMan: самоменеджмент і самомотивація (Радислав Гандапас)
25 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Активні продажі: система гарантованого залучення клієнтів (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?
Не работайте с м*даками. И что делать, если они вокруг васНе работайте с м*даками. И что делать, если они вокруг вас
Пробуй — получится! Когда вы в последний раз что-то делали впервые?Пробуй — получится! Когда вы в последний раз что-то делали впервые?
	
Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал
Як ніколи не помилятися. Сила математичного мисленняЯк ніколи не помилятися. Сила математичного мислення


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)