РЕЦЕНЗІЇ | Книга 16 жовтня 2009 р.

Історія двох конкурентів: Sony VS Samsung

Sony vs. Samsung: The Inside Story of the Electronics Giants' Battle for Global Supremacy

Книга професора Університету Кореї Сі-Джін Чанга (Sea-Jin Chang) "Sony VS Samsung: Інсайдерська історія «битви за світове панування» між двома гігантами електроніки" (Sony vs. Samsung: The Inside Story of the Electronics Giants' Battle for Global Supremacy) розповідає про дві відомі у всьому світі корпорації: японську Sony та корейську Samsung, а також про складну "гру" їхньої співпраці та конкуренції.

Підхід Чанга відрізняється від більшості публікацій на подібні теми не тільки тому, що він має особистий доступ до топ-менеджерів обидвох компаній, але й тому, що його висновки базуються на аналізі результативності. Він починає з цитат статей провідних бізнес-видань, які вітали Sony у 1999-му і називали компанію ідеальною, а вже через кілька років проголосили генерального директора Нобукі Ідеі (Nobuyuki Idei) одним із найгірших менеджерів у світі. Чанг чудово розуміє, що люди не можуть стати настільки "поганими" так швидко і тому він уникає спрощеного підходу, який характеризує так багато видань.

Проводячи інтерв'ю та аналізуючи дані компаній, Чанг досліджує стратегії, організаційні процеси та стилі лідерства в обидвох компаніях. Він демонструє, яким чином стратегія та процеси Sony були ідеально пристосовані до аналогових технологій і яким чином компанія створювала "додану цінність" через неймовірні нові продукти. В той же час протягом 1980-их та ранніх 1990-их компанія Samsung була не більше, ніж просто виробником запчастин, який навіть мріяти не міг про конкуренцію із Sony.

Правила гри змінилися наприкінці 1990-их із переходом до цифрових технологій. Samsung почала доволі успішно почувати себе у конкурентному середовищі, яке заохочувало зниження вартості на запчастини, тоді як Sony було доволі складно пристосуватися до нової стратегії, яка передбачала комбінування контенту та технічного забезпечення. З приходом рідкокристалічних екранів Sony знову втратила конкурентну перевагу, оскільки Samsung зумів швидше освоїтися з цією технологією. Завдяки своїй силі (виробництві запчастин) Samsung зумів обійти Sony за показником капіталізації вже у 2002-му році, а у 2006-му ця компанія коштувала вже вдвічі дорожче.

Чанг робить висновок, що різниця результативності між Sony та Samsung полягала не тільки і не стільки у різниці їхніх стратегій, але відображала зв'язок між цими стратегіями та організаційними процесами і лідерством у компаніях. На жаль, часто трапляється так, що організації змінюються набагато повільніше, ніж змінюється їхнє оточення. А отже практично завжди настає момент, коли компанія більше не здатна задовольняти потреби сучасності.

Історія Sony та Samsung, описана у цій книзі, — це зовсім не сага про падіння однієї корпорації та злет іншої. Це радше ілюстрація тенденції, що будь-яка, навіть найбільш результативна, компанія розвивається нерівномірно і її завжди чекають злети та падіння. З іншого боку, ключові переваги, які допомагали компаніям досягнути величі, можуть через деякий час посприяти їхньому "падінню", якщо зміниться контекст.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.




БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
19 січня 2017
Київ
Робота з дебіторською заборгованістю (Максим Голубєв)
20 січня — 1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Mini MBA — "Ефективний керівник"
24 січня 2017
Київ, Український дім
Менеджер і команда. Як створити команду мрії (Максим Батирєв)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
В этом году я… Как изменить привычки, сдержать обещания или сделать то, о чем вы давно мечталиВ этом году я… Как изменить привычки, сдержать обещания или сделать то, о чем вы давно мечтали
Как работать по 4 часа в неделю и при этом не торчать в офисе «от звонка до звонка», жить где угодно и богатетьКак работать по 4 часа в неделю и при этом не торчать в офисе «от звонка до звонка», жить где угодно и богатеть
О чем думают экономисты. Беседы с нобелевскими лауреатамиО чем думают экономисты. Беседы с нобелевскими лауреатами
Лидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесеЛидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесе
Дар лидера. Как научиться влиять на людейДар лидера. Как научиться влиять на людей

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)