РЕЦЕНЗІЇ | Книга 17 лютого 2010 р.

Висока залученість, висока результативність

High Commitment High Performance

У своїй новій книзі "Висока залученість, висока результативність: Як створити стійку і стабільну конкурентноспроможну організацію" (High Commitment High Performance: How to Build A Resilient Organization for Sustained Advantage) професор Гарвардської бізнес-школи Майкл Бір (Michael Beer) переосмислює функцію найвищого керівництва компанії.

Висока залученість та результативність досягається не через практику впливу, формально вкладеного в ту чи іншу посаду, і навіть не через знання та інтелект, якими володіє керівник. Генеральний директор, чиї бажання зводяться просто до втілення тієї чи іншої власної ідеї (навіть якщо ця ідея геніальна) навряд чи зможе побудувати високомотивовану та високорезультативну (HCHP — High Commitment High Performance) компанію. А саме такий HCHP-підхід до лідерства є найбільш ефективним, операційно обґрунтованим, веде до колективного зростання і зазвичай виявляється менш небезпечним, ніж міфічний "героїчний" підхід до лідерства.

"Не буває великих людей. Бувають тільки великі виклики, з якими доводиться стикатися звичайним людям, таким як ви або я", — стверджував колись адмірал Вільям Хелсі "Бик" (William "Bull" Halsey). Він завжди вважав лідерів, протестованих випробуваннями, куди більш великими, ніж ті, які пройшли "лідерське навчання". Втім, до сьогодні теорія Великої Людини живе і процвітає. Героїчні, рішучі і харизматичні лідери, які нав'язують всім свої ідеї та рішення, возвеличуються у бізнес-пресі.

Коли компанії вдається показати надзвичайні результати — успіх приписується керівнику. Коли компанія переживає крах, банкрутує та гине — звинувачують і звільняють також керівника. Іронія долі полягає в тому, що одні й ті ж люди часто спершу отримують лаври великого лідера, а потім їх звільняють через крах компанії. Джеф Скілін (Jeff Skilling), лідер компанії Enron, також отримував всі почесті успішного керівника у 1990-их як людина, яка створила нову бізнес- та організаційну модель. А вже через кілька років був звинувачений у провалі компанії.

Приписування успіху персоналії — геніальність, візія, стиль управління — не лише небезпечне, але й жахливо неправильне. Поведінка та результативність компанії, схоже, більше залежить від шляху, яким рухається ця компанія, ніж від людини, яка веде її по цьому шляху. Як відзначав Уоррен Баффет: коли ви запрошуєте геніального менеджера у поганий бізнес, то частіше верх бере погана репутація бізнесу, ніж хороша репутація управлінця.

У свою чергу, академічне дослідження Джима Колінза (Jim Collins) та Джеррі Пораса (Jerry Porras) показало, що ключем до успішності в бізнесі є не тільки і не стільки візійне лідерство, скільки візійна організація. Саме з цієї причини надихаючі промови не трансформують організації. Трансформація вимагає довгострокової залученості лідера у розвиток організації. Такі лідери не лише привносять свої знання та досвід в організацію, але й інвестують велетенську кількість свого часу та енергії в залучення людей до змін.

Автор говорить про провал диктаторського, наказового підходу до керівництва і наголошує про необхідність взаємодії зі всіма колегами, навіть якщо формально вони вважаються вашими підлеглими. Ця ідея виражається у семи твердженнях, виведених колегами Майкла Біра у Гарвардській бізнес-школі (Майклом Портером (Michael Porter), Джеєм Лоршем (Jay Lorsch) та Нітін Норія (Nitin Nohria):

  1. Ніхто не може одноосібно "рухати" компанію
  2. Віддання наказів та розпоряджень руйнує впевненість інших менеджерів
  3. Завжди дуже складно зрозуміти, що відбувається у вашій компанії
  4. Ви завжди про щось повідомляєте, але не завжди про те, що хочете
  5. Ви не бос; рада директорів — ось хто бос
  6. Задоволення акціонерів — не ваша ціль
  7. Ви все-рівно залишаєтесь людиною

Тому, як стверджує автор "Високої залученості...", хороший лідер повинен не стільки намагатися встановити диктатуру, скільки допомогти розвинутися атмосфері, в якій кожен був би настільки залучений у спільну справу, що жодної диктатури створювати не довелося б.

Ярослав Федорак, за матеріалами Business Week.




БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 січня 2017
Київ, Український дім
Менеджер і команда. Як створити команду мрії (Максим Батирєв)
24 січня 2017
Київ, Готель «Мир»
Тайм-менеджмент і принципи делегування (Наталія Дегтярьова)
26-27 січня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ваша группа поддержки. Программа личного развития, дающая поразительные результатыВаша группа поддержки. Программа личного развития, дающая поразительные результаты
Дар лидера. Как научиться влиять на людейДар лидера. Как научиться влиять на людей
Связанные одной сетью. Как на нас влияют люди, которых мы никогда не виделиСвязанные одной сетью. Как на нас влияют люди, которых мы никогда не видели
Работай меньше, успевай больше. Программа персональной эффективностиРаботай меньше, успевай больше. Программа персональной эффективности
Удача в бизнесе. Как повысить ваши шансы на успехУдача в бизнесе. Как повысить ваши шансы на успех

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)