РЕЦЕНЗІЇ | Книга 20 липня 2010 р.

Ремікс: Як поєднати мистецтво та комерцію в гібридній економіці

Remix: Making Art and Commerce Thrive in the Hybrid Economy

Більше десяти років Лоуренс Лессіг (Lawrence Lessig), адвокат за професією, працював над дослідженням взаємодії Інтернету та закону. У своїй книзі "Ремікс: Як поєднати мистецтво та комерцію в гібридній економіці" (Remix: Making Art and Commerce Thrive in the Hybrid Economy) Лессіг малює картину зростання та падіння споживчої культури.

Він починає з дев'ятнадцятого століття, коли ще не було ні радіо ні фотографії, а люди переважно створювали свою власну музику. Лессіг називає даний споживчий процес "творчою" (read write чи RW) культурою. Протягом XX-го століття, популярні медіа, такі як радіо, вінілові пластинки та кіно створили значний перехил в бік "нетворчої" (read only чи RO) культури, в якій високо комерціалізована інформація, мистецтво та розваги представлялися пасивним слухачам та глядачам, які практично не мали ані можливості ані мотивації творити самостійно.

У XXI-му столітті, в еру цифрових технологій та Інтернету, для будь-якого споживача куди легше змінювати вже наявні роботи: змішувати їх, отримуючи щось нове, чи створювати власні оригінальні праці. Сьогодні, маючи мобільний телефон з камерою та доступ до YouTube, практично кожен користувач Інтернету отримує можливості, які всього кілька років тому були доступні лише обраним людям. По суті це означає повернення до RW-культури. Лессіг наводить ще багато прикладів, чому це відбувається.

На превеликий жаль, переконаний автор, наші сучасні закони не передбачають створення таких робіт. Більше того, якщо ви у власній творчості застосуєте твори інших людей, це може бути сприйнято як порушення закону і навіть кримінальний акт.

Окресливши проблему невідповідності сучасного закону авторських прав до сучасної ж культури, яка була спричинена швидким розвитком Інтернету, Лессіг намагається знайти вихід із ситуації у другій частині книги. Він закладає основи абсолютно нової системи авторських прав, яка дасть змогу авторам отримувати прибуток при цьому ефективно існуючи у середовищі, де творити може кожен — "RW-культура".

Лессіг виділяє два типи "економіки" в Інтернеті: традиційну комерційну, в якій товари та послуги обмінюються на гроші; та "вільну економіку обміну" (sharing economy), у якій товари та послуги обмінюються на любов, альтруїзм, патріотизм, задоволення від участі... що завгодно окрім грошей. Наприклад, Amazon належить до першого типу економіки, а Wikipedia — найяскравіший приклад другої.

Лессіг же наголошує на важливості створення третього типу економіки — своєрідного гібрида, який поєднає найкращі риси комерційної та вільної економіки. Про те, як це зробити і що для цього потрібно — йдеться у книзі.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
3 листопада 2020
Київ
KPI-Мотивація. Побудова системи оплати за результатом
19-20 листопада 2020
Київ
Управління проектами
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності
Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати метиРозвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху

bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2020, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)