РЕЦЕНЗІЇ | Книга 20 січня 2011 р.

Розумні: Як керувати своїми найрозумнішими та найкреативнішими людьми

Clever: Leading Your Smartest, Most Creative People

Книга Роба Гофі (Rob Goffee), професора організаційної поведінки у London Business School та Гарета Джонса (Gareth Jones), представника центру управлінського розвитку "Розумні: Як керувати своїми найрозумнішими та найкреативнішими людьми" (Clever: Leading Your Smartest, Most Creative People) намагається переосмислити стосунки між талантом та організацією у середовищі, яке базується на знаннях. Автори визначають ці стосунки як "взаємозалежність рівних". Вони переконані, що талант такою самою мірою залежить від організації, як і організація від таланту. І вони вважають, що як талановиті люди, так і їхні роботодавці часто недооцінюють важливість цієї взаємозалежності.

Слово "розумний" (clever), на думку авторів книги, не лише є синонімом таланту, але й визначає, яким чином талановиті люди — тобто ті, які мають потенціал створення непропорційно великої цінності порівняно з ресурсами, які пропонує їм компанія — поводяться в організаційному контексті. "Розумні" — це талановиті люди, які потребують організаційного контексту для розвитку та створення цінності. Саме це відрізняє їх від просто талановитих, які здатні створювати цінність самостійно (як, наприклад, художники чи письменники).

Більшість книжок, в яких йдеться про талановитих людей зазвичай використовують у своїх книгах загальні терміни та поняття. Книга "Розумні" вигідно відрізняється від них, даючи більш збалансований портрет. Наприклад, автори визнають, що талановиті люди можуть зруйнувати компанію, як і те, що безліч абсолютно неефективних компаній переповнені розумними людьми.

Книга описує характеристики, які виділяють "розумних". Наприклад, автори звертають увагу, що такі люди зазвичай наділени сильною вірою у власний інтелект. "Розумні" зазвичай вважають себе надзвичайно самостійними і більше турбуються про проекти, які їм подобаються та приносять задоволення, ніж про компанію в цілому. "Розумним" притаманна ментальність "вільного найманця" і зазвичай вони просто не помічають, наскільки сильно залежать від організаційних ресурсів.

У той же час Гофі та Джонс дають зрозуміти, що розумних людей дуже нелегко замінити. В першу чергу тому, що всі їхні знання є закритими. Їхні навички більше нагадують ремісницькі таланти середньовіччя, ніж кодифіковану систему знань, яка притаманна індустріальній революції. "Розумність" важко вкласти у конвенційну систему управління знаннями і розумні люди добре це розуміють. Власне — це одна з причин, через яку вони цінують себе так високо!

"Розумні" можуть досягнути вершин ефективності під керівництвом лідера, який усвідомлює важливість симбіозу індивідуальних досягнень та організаційних цілей. Саме тому значна частина книги приділяється описові того, як керувати розумними чи командами розумних. Один з найбільш корисних та оригінальних розділів пропонує типологію команд "розумних", які самі ідентифікують себе, як "спеціалісти з технологій", "креативна команда", "люди, які вирішують проблеми", "професіонали", "стратеги" чи "команда управлінців". Автори пояснюють слабкі та сильні сторони команд кожного типу і пропонують дуже чіткі вказівки щодо того, як керувати кожною з них.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
23 січня 2018
Київ, Готель «Мир»
Побудова системи оплати за результатом KPI — МОТИВАЦІЯ (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
24 січня 2018
Київ, Готель «Мир»
Тайм-менеджмент і принципи делегування (Наталія Дегтярьова)
30 січня 2018
Київ, Готель «Адріа»
Управління запасами: «ключ від сейфа, де гроші лежать» (Микола Іванов)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Большая восьмерка. Результаты самого масштабного исследования успешных людейБольшая восьмерка. Результаты самого масштабного исследования успешных людей
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Умение слушать. Ключевой навык менеджераУмение слушать. Ключевой навык менеджера
Образование против талантаОбразование против таланта
Как оказывать влияние. Новый стиль управленияКак оказывать влияние. Новый стиль управления


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)