РЕЦЕНЗІЇ | Стаття про книгу 26 травня 2011 р.

Стартапи: стратегічні помилки

Автор: Анна Глива
Джерело: інтернет-проект Innovations.com.ua

Доставляя счастье. От нуля до миллиарда. История создания выдающейся компании из первых рук (Тони Шей)
ДЕТАЛЬНІШЕ ПРО КНИГУ
Нещодавно прочитала книгу, яка входить до топ-10 бестселерів за версією Amazon, — Delivering Happiness (російська версія "Доставляя счастье"). Автор книги — Тоні Шей, виконавчий директор Zappos, інтернет-магазину Zappos.com, який продає взуття, одяг і аксесуари.

І хоча книга, більшою мірою, присвячена компанії Zappos, це водночас дивовижна історія стартапів, яких було чимало за життя молодого підприємця Тоні Шея. Починаючи із самого дитинства, підприємницький дух Тоні активно розвивався. Як у шкільному, так і студентському віці, він зробив чимало спроб почати власний бізнес. І хоча більшість із них були несерйозними і провальними, Тоні здобував неоціненний досвід і продовжував шукати нове поле для розвитку свого управлінського потенціалу.

Хочу поділитися трьома основними висновками, які я зробила після прочитання цієї книги.

Перший висновок пов'язаний із компанією LinkExchange, яку відкрив Тоні зі своїм партнером. Не важливо, який це був бізнес, але річ у тому, що на етапі активного розвитку компанії Тоні запрошував усіх своїх знайомих, які мали бажання і запал працювати у компанії, що швидко розвивається, і має хороші перспективи. Тільки-но коло знайомих звузилося і в компанію почали потрапляти знайомі знайомих, цей процес отримав безповоротний характер — корпоративна культура компанії почала розвиватися в хибному напрямку. До компанії потрапляли "неправильні" люди, цінності яких не відповідали цінностям компанії. Але це стало зрозуміло занадто пізно. Саме тому Тоні вирішив прийняти пропозицію від корпорації Microsoft і продав LinkExchange за 265 мільйонів доларів. Звідси висновок №1: "Ретельно добирайте персонал (особливо якщо це стартап)". Можливо, спочатку працівники не "дотягують" професійно, але головне, щоб вони відповідали цінностям і корпоративній культурі компанії.

Після того, як Тоні зі своїм партнером продали компанію LinkExchange, вони організували інвестиційний фонд Venture Frogs і почали активно шукати геніальні ідеї для стартапів. Тоні займався трейдингом і вкладав гроші в компанії, про які мало що знав. У результаті він втратив багато коштів. Тож висновок №2: "Не інвестуйте у ринки, в яких нічого не розумієте, і не співпрацюйте з людьми, яких погано знаєте і мало довіряєте".

Єдиним успішним проектом, в який інвестував Тоні, був інтернет-магазин взуття Zappos.com. Від самого початку проект мав непогані перспективи, але розвиток гальмувала відсутність грошей і ряд стратегічних помилок як інвесторів, так і менеджменту компанії. Компанія зробила ставку на високу якість обслуговування. Але одне управлінське рішення ледь не стало фатальним для філософії компанії. Zappos прийняла пропозицію віддати на аутсорсинг обслуговування клієнтів, але провайдер послуг не впорався із роботою (замовлення виконувалися з помилками). Щодня Zappos втрачала десятки тисяч доларів і довіру клієнтів. Тоді Тоні Шей зрозумів, що "В жодному разі не можна віддавати ключові функції бізнесу на аутсорсинг (навіть досвідченому провайдеру послуг)". Це висновок №3.

Взагалі у книзі описується, як компанія Zappos за рахунок високого стандарту обслуговування, досягнення wow-эффекту і унікальної корпоративної культури за десять років досягла обороту у мільярд доларів. Апогеєм успіху стало те, що у листопаді 2009-го року компанія Amazon купила Zappos.com за 1,2 мільярди доларів.

Раджу усім прочитати книгу Delivering Happiness. Вона є не суто бізнесовою. Це "жива" розповідь, в якій описуються переживання автора під час найважливіших стратегічних і "соціальних" рішень у бізнес-житті.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?
Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)