РЕЦЕНЗІЇ | Книга 18 жовтня 2012 р.

Хороша стратегія, погана стратегія

Good Strategy, Bad Strategy

Можливо, одним із найкращих поповнень вашої стратегічної бібліотеки в цьому році стане книга професора зі стратегії в UCLA і Harvard Business School Річарда Румельта (Richard Rumelt) "Хороша стратегія, погана стратегія" (Good Strategy, Bad Strategy: The Difference and Why It Matters).

Книга вийшла неформальною та персональною, переповненою анекдотами та точками зору, які часто виглядають досить суперечливо. В ній Румельт вирішив описати весь свій майже сорокарічний досвід та спостереження щодо стратегії. Окрім того, книга базується на глибокому дослідженні різних сфер, починаючи з бізнесу та політики і закінчуючи військовими формуваннями.

На відміну від інших авторів бізнес-видань, які часто вдаються до складного наукового стилю, Румельт віддає перевагу прямоті та простоті. Розповідаючи про комплексне явище корпоративної стратегії, він намагається уникати складних теорій та абстрактних концепцій. Саме тому всі види стратегій він ділить на два типи: хороші та погані. При цьому автор намагається завжди нагадувати читачеві, що хороша стратегія зовсім не обов'язково повинна бути складною.

Румельт говорить про чотири елементи поганої стратегії: неспроможність долати виклики, помилкові цілі, погані стратегічні завдання, та "сміття". В своїй основі погана стратегія демонструє нездатність креативно мислити та приймати рішення, базуючись на аналізі даних.

На відміну від поганої, хороша стратегія потребує трьох речей: діагнозу, який визначає виклик; інструкцій, які пояснюють, як подолати виклик; та переліку чітких дій, спрямованих на дотримання цих інструкцій. При цьому потрібно пам'ятати що самих по собі стратегічних рішень ніколи не буває достатньо. Головне — це реалізація стратегії. "Стратегія — це дія, необхідність робити щось!" — наголошує Річард Румельт.

Книга швидше за все розчарує тих, хто сподівається знайти в ній просту стратегічну формулу успіху. Але, по суті, книга "Хороша стратегія, погана стратегія" дає зрозуміти, що ефективна стратегія не повинна бути складною. Вона не має нічого спільного з ядерною фізикою чи квантовою механікою. "Хороша стратегія, в кінцевому рахунку — це гіпотеза щодо того, що буде працювати", — підсумовує автор.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності
Напролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемогиНапролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемоги
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)