Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


РЕЦЕНЗІЇ | Книга 20 грудня 2013 р.

Стратегічні зміни без потрясінь

Strategic Transformation: Changing while Winning

Strategic Transformation: Changing while Winning
Як розповідається у старогрецькому міфі, корабель, на якому Тезей повернувся з Крита в Афіни, використовувався афінянами не одну сотню років. За цей час у ньому поступово замінювалися дошки, аж поки філософи не почали сперечатися — це той же самий корабель чи новий? А також — якщо побудувати новий корабель зі старих дощок, який з них буде автентичним? Парадокс Тезея, який можна сформулювати так: «Якщо всі компоненти старого об’єкту замінити новими, чи залишиться об’єкт тим же самим об’єктом?» — актуальний і для корпоративного світу. Хоча тут є свій нюанс: керівники компаній, які здійснюють трансформацію, практично не мають можливості замінювати застарілі «дошки» під час перебування «корабля» у гавані.

У своїй книзі «Strategic Transformation: Changing while Winning» Мануел Хенсманс (Manuel Hensmans), Геррі Джонсон (Gerry Johnson) та Джордж Їп (George Yip)1 аналізують можливість нового народження компанії аналогічно до Тезеївого корабля. В основі цієї праці дослідження питання — як фірмі здійснити глибинну трансформацію, перебуваючи у безпечній зоні?

На початку дослідження Хенсманс, Джонсон та Їп відібрали 215 британських фірм, з яких до «фіналу» потрапило лише чотири — BP, Cadbury Schweppes, Smith & Nephew та Tesco. Щоправда, під кінець автори вилучили BP, бо, як вони твердять, не отримали доступу до потрібної їм інформації. Отже, істинних героїв, названих дослідниками «успішними стратегічними "трансформерами"», залишилося усього троє. Хоча методика дослідження, яку застосували автори, наразилася на доволі жорстку критику (перед усе їм закидали неправильність порівнювання абсолютно різних організацій), книга містить чимало цікавих ідей, які дозволяють глибше зрозуміти сутність корпоративних перетворень.

Як зазначають Хенсманс, Джонсон та Їп, трансформація без потрясінь доступна лише тим, хто зможе зробити зміни невід’ємним складником своєї організаційної натури. Витоки успіху «трансформерів» — в іхній історії. Наприкінці 1950-тих — початку 1960-тих Cadbury Schweppes, Smith & Nephew та Tesco (частково свідомо, а частково вимушено) почали розвивати в собі чотири традиції, які автори визначили як «спадкоємність», «випередження», «дискутування» та «мобільність». У книзі розкривається зміст цих традицій, а також аналізується, як вони вкарбовувалися у колективну свідомість компаній-«трансформерів», даючи їм змогу демонстрували стабільно-високі фінансові результати і при цьому реалізовувати масштабні перетворення.

Головний висновок книги: якщо керівники прагнуть створити фірми, здатні запроваджувати зміни без потрясінь, то вони повинні не тільки змиритися з існуванням альтернативних угруповань менеджерів, що мають погляди, відмінні від домінуючих, але й також їх культивувати. Адже бізнесу конче потрібні творчі колізії і, як наслідок, активна полеміка щодо того, яким він має бути. Крім усього, важливо підтримувати певний рівень стратегічної спадкоємності.

За матеріалами strategy+business.


    1 Мануел Хенсманс — професор стратегічного управління Брюссельської школи економіки та менеджменту; Геррі Джонсон — почесний професор стратегічного управління школи менеджменту Ланкастерського університету (Велика Британія); Джордж Їп — професор менеджменту Китайсько-Європейської міжнародної бізнес-школи (Шанхай, КНР).

I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Игнорируй всех, или Как стать креативнымИгнорируй всех, или Как стать креативным
Эссенциализм. Путь к простотеЭссенциализм. Путь к простоте
Убедительное письмо. Как использовать силу словУбедительное письмо. Как использовать силу слов
Управленческое консультирование. Введение в профессиюУправленческое консультирование. Введение в профессию
Доведи идею до ума. 100 творческих упражнений для мозгового штурма, проработки и реализации проектовДоведи идею до ума. 100 творческих упражнений для мозгового штурма, проработки и реализации проектов

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)