РЕЦЕНЗІЇ | Книга 20 грудня 2013 р.

Стратегічні зміни без потрясінь

Strategic Transformation: Changing while Winning

Strategic Transformation: Changing while Winning
Як розповідається у старогрецькому міфі, корабель, на якому Тезей повернувся з Крита в Афіни, використовувався афінянами не одну сотню років. За цей час у ньому поступово замінювалися дошки, аж поки філософи не почали сперечатися — це той же самий корабель чи новий? А також — якщо побудувати новий корабель зі старих дощок, який з них буде автентичним? Парадокс Тезея, який можна сформулювати так: «Якщо всі компоненти старого об’єкту замінити новими, чи залишиться об’єкт тим же самим об’єктом?» — актуальний і для корпоративного світу. Хоча тут є свій нюанс: керівники компаній, які здійснюють трансформацію, практично не мають можливості замінювати застарілі «дошки» під час перебування «корабля» у гавані.

У своїй книзі «Strategic Transformation: Changing while Winning» Мануел Хенсманс (Manuel Hensmans), Геррі Джонсон (Gerry Johnson) та Джордж Їп (George Yip)1 аналізують можливість нового народження компанії аналогічно до Тезеївого корабля. В основі цієї праці дослідження питання — як фірмі здійснити глибинну трансформацію, перебуваючи у безпечній зоні?

На початку дослідження Хенсманс, Джонсон та Їп відібрали 215 британських фірм, з яких до «фіналу» потрапило лише чотири — BP, Cadbury Schweppes, Smith & Nephew та Tesco. Щоправда, під кінець автори вилучили BP, бо, як вони твердять, не отримали доступу до потрібної їм інформації. Отже, істинних героїв, названих дослідниками «успішними стратегічними "трансформерами"», залишилося усього троє. Хоча методика дослідження, яку застосували автори, наразилася на доволі жорстку критику (перед усе їм закидали неправильність порівнювання абсолютно різних організацій), книга містить чимало цікавих ідей, які дозволяють глибше зрозуміти сутність корпоративних перетворень.

Як зазначають Хенсманс, Джонсон та Їп, трансформація без потрясінь доступна лише тим, хто зможе зробити зміни невід’ємним складником своєї організаційної натури. Витоки успіху «трансформерів» — в іхній історії. Наприкінці 1950-тих — початку 1960-тих Cadbury Schweppes, Smith & Nephew та Tesco (частково свідомо, а частково вимушено) почали розвивати в собі чотири традиції, які автори визначили як «спадкоємність», «випередження», «дискутування» та «мобільність». У книзі розкривається зміст цих традицій, а також аналізується, як вони вкарбовувалися у колективну свідомість компаній-«трансформерів», даючи їм змогу демонстрували стабільно-високі фінансові результати і при цьому реалізовувати масштабні перетворення.

Головний висновок книги: якщо керівники прагнуть створити фірми, здатні запроваджувати зміни без потрясінь, то вони повинні не тільки змиритися з існуванням альтернативних угруповань менеджерів, що мають погляди, відмінні від домінуючих, але й також їх культивувати. Адже бізнесу конче потрібні творчі колізії і, як наслідок, активна полеміка щодо того, яким він має бути. Крім усього, важливо підтримувати певний рівень стратегічної спадкоємності.

За матеріалами strategy+business.


    1 Мануел Хенсманс — професор стратегічного управління Брюссельської школи економіки та менеджменту; Геррі Джонсон — почесний професор стратегічного управління школи менеджменту Ланкастерського університету (Велика Британія); Джордж Їп — професор менеджменту Китайсько-Європейської міжнародної бізнес-школи (Шанхай, КНР).


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
22-23 листопада 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління проектами (Олег Андрієнко)
24-25 листопада 2017
Одеса
Оперативне управління командою підлеглих і бізнес-процесами (Ігор Сокуренко)
1 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Мотивація «під ключ»: від ефективності до оплати праці в рамках обмеженого бюджету (Ігор Немировський, Інна Старожукова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Можливо все!Можливо все!
К черту все! Берись и делай!К черту все! Берись и делай!
Лидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесеЛидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесе


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)