Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 15 вересня 2015 р.

«Доходність характеру»: шлях до управлінського гуманізму

Доволі непросто знайти книгу з бізнесу, а особливо з лідерства, яка б базувалась на висновках ґрунтовних досліджень. За словами Harvard Business Review Press, книга відомого управлінського гуру Фреда Кіеля (Fred Kiel) «Return on Character: The Real Reason Leaders and Their Companies Win» («"Доходність характеру". Правда про те, чому перемагають лідери та їхні компанії») є першим великим дослідженням, яке підтверджує наявність взаємозалежності між особистісними якостями керівника та успіхом компанії.

Return on Character: The Real Reason Leaders and Their Companies Win (Доходність характеру. Правда про те, чому перемагають лідери та їхні компанії)
» Докладніше на Amazon
Дев’ять років тому Кіель став співзасновником консалтингової фірми KRW International, яка поставила за мету провести глибинні інтерв’ю з 84 керівниками та членами їхніх команд, а також опитування близько 8 600 працівників для того, щоб з’ясувати — чи є кореляція між характером керівника та продуктивністю організації. Серед учасників дослідження були компанії з переліку Fortune 500, невеликі приватні фірми та неприбуткові організації.

Спочатку група, яку очолював Кіель, визначила «метрики для оцінювання поведінкових проявів, що зумовлюються особливостями характеру». Автор описує, як дослідники прийшли до формулювання характеру як поняття, що асоціюється з особистісною цілісністю, відповідальністю, здатністю до співчуття та прощення. Потім зміст цих чотирьох «універсальних принципів» було конкретизовано і на підставі цього сформульовано основні типи поведінки (наприклад, «бажання говорити правду» як віддзеркалення засади «цілісність»), котрі стали предметом ретельного вивчення.

Після проведення інтерв’ю та опитувань дослідники проранжували керівників. Тих, хто зайняв найвищі позиції, було названо «віртуозами», натомість їхні колеги, котрі опинитись внизу рейтингу, отримали визначення «сфокусовані на собі». Ці формулювання дуже добре висловлюють зміст головної ідеї, яку хоче донести автор. На переконання Кіеля, неможливо ефективно управляти організацією, просто досягаючи бізнес-цілей та заробляючи прибутки. Найкращі керівники — це «віртуози», які вкладають у роботу не лише розум, але й душу і серце. Саме тому їм вдалося створити неймовірно продуктивну, добре зіграну команду, котра об’єднала членів ради директорів, топ-менеджерів, управлінців нижчих ланок та пересічних працівників.

Кіель детально описує психологічні портрети керівників двох типів (здебільшого, анонімні), в яких, напевно, багато хто впізнає риси босів, з котрими стикаєшся щодня. Хоча автор наводить прізвища лідерів, які дали на це згоду, він характеризує лише кількох найбільших прихильників ідеї «доходності характеру», серед яких — екс-голова Costco Джим Сенегал (Jim Sinegal), колишній керівник REI Саллі Джуелл (Sally Jewell) (зараз міністр внутрішніх справ США) та CEO компанії Barry-Wehmiller Боб Чепмен (Bob Chapman).

Цікаво порівняти, як лідери двох типів оцінюють себе, скажімо, за позицією «стійкість пов’язаних з характером звичок», з оцінками їхніх підлеглих. Так, оцінка, яку дали собі керівники майже не відрізняється: лідери з категорії «віртуози» виставили собі 84 бали, а їхні «сфокусовані на собі» колеги — 83. А ось оцінки, надані підлеглими суттєво різняться: «віртуози» одержали 87 балів, а «сфокусовані на собі» — лише 68.

Якщо ж взяти суто фінансовий вимір «доходності характеру», то дані, які наводить автор, по-справжньому вражають. Наприклад, якщо рентабельність активів компаній біля керма яких стоять «віртуози», складає 9,35%, то у випадку фірм, очолюваних «сфокусованими на собі» — тільки 1,93%. Більше того, як стверджує автор, загальна результативність бізнесу, яким управляють «віртуози», у п’ять разів вища, ніж фірм, котрим менш пощастило з лідерами. Лише цей факт може спонукати навіть найзатятіших скептиків прочитати цю книгу.

Проте належність до тієї чи іншої категорії лідерів не є даністю. І будь-який «сфокусований на собі» керівник може позбавитись управлінської «короткозорості» та прийняти цілком відмінну картину світу, де найважливіше — це спільна ціль, гармонія командної роботи, конструктивна продуктивність та врахування інтересів громади, на теренах якої функціонує бізнес. Ті, хто бажає переглянути свої погляди на управління можуть скористатися з покрокової моделі особистісної трансформації, яку пропонує автор.

Фред Кіель пише про те, що колись він також дбав лише про свої інтереси. «Напевно, багато моїх колег могли б сказати, що я, не задумуючись ані на мить, штовхнув би їх під колеса автобуса, якби це наблизило мене до успіху», — зауважує він. Утім, час та життєвий досвід зробили свою справу. Цю книгу, що віддзеркалює кілька десятиліть практичного досвіду її 75-річного автора, можна назвати маніфестом лідерства ХХІ століття. Кіель прагне нас переконати в необхідності переходу до кардинально іншої управлінської філософії. «Люди відчайдушно прагнуть лідерства, в яке можна було б вірити, до якого хотілося б прагнути, та котре б живилося притаманною нам всім людяністю», — зазначає він.

За матеріалами strategy+business.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Стрессоустойчивость. Как сохранять спокойствие и эффективность в любых ситуацияхСтрессоустойчивость. Как сохранять спокойствие и эффективность в любых ситуациях
Креативное мышление в бизнесеКреативное мышление в бизнесе
Ответы на 74 ключевых вопроса о современном бизнесеОтветы на 74 ключевых вопроса о современном бизнесе
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Как лгать при помощи статистикиКак лгать при помощи статистики

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)