РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 24 листопада 2017 р.

Райдужні перспективи: «Компанії майбутнього» Фредеріка Лалу

Джерело: K.Fund Media

Компанії майбутнього (Фредерік Лалу)
ДЕТАЛЬНІШЕ ПРО КНИГУ
«Найважливіша та надзвичайно надихаюча книга про бізнес серед усіх, що я колись читав» — так охарактеризував книгу «Компанії майбутнього» (Reinventing Organizations) оглядач The New York Times Тоні Шварц (Tony Schwartz) — до речі, він також автор кількох бестселерів.

Книга Фредеріка Лалу (Frederic Laloux) завоювала величезну популярність після виходу в 2014-му році та стала бестселером The New York Times. Цього року робота Фредеріка Лалу вийшла друком українською мовою у видавництві КСД.

Введене автором поняття «бірюзова організація» активно увійшло в лексику бізнес-тренерів і просунутих керівників.

Чому бірюзова? Лалу створив шкалу еволюції компаній, і привласнив кожному етапу умовний кольоровий код.

Червона організація — щось на кшталт банди, у якій вождь постійно демонструє агресивність, щоб тримати інших у підпорядкуванні. Жовта організація нагадує армію, тут присутня жорстка ієрархія, ролі чітко розписані. Головна цінність — стабільність. Помаранчева організація — машина, заточена на інновації. Там управління спрямоване на цілі, а не на процеси, головне — бути попереду всієї планети. Зелена організація зорієнтована на людські цінності, широко делегує повноваження і нагадує сім’ю. Майже ідеал. Далі йде загадкова бірюза.

Бірюзові організації, якщо вірити Лалу, просунуті настільки, що для них «конкуренція — дурниця», і навіть прибуток є лише побічним продуктом добре зробленої роботи. Ієрархії в них практично немає, управління організовується за допомогою незалежних команд, які самі вирішують, коли працювати і що для цього закуповувати.

Звучить утопічно. Але подібні компанії існують. Однією з перших була Semco Рікардо Семлера (Ricardo Semler). Лалу про неї згадує, але у якості основних прикладів розглядає інші організації: нідерландське об’єднання догляду за хворими Buurtzorg, французький мідноплавильний завод FAVI, швейну фабрику Patagonia з США, міжнародного виробника електроенергії AES. Вся книга — узагальнення їх досвіду і, мабуть, найбільше цінна саме цим, а не дещо захопленими розмірковуваннями Лалу про майбутнє.

Наприклад, в FAVI немає менеджерів середньої ланки, проте є спеціальний інженер, що забезпечує зв’язок між автономними командами заради обміну досвідом. Одна з них три роки билася над технологією лиття, щоб отримати вироби з чистої міді, а не зі сплаву. Ринок сприйняв новинку прихильно: деталі роторів мали кращі електротехнічні властивості.

В AES придумали, як визначати максимальний розмір команд: добре, якщо всі учасники ще пам’ятають імена один одного і можуть вести невимушені бесіди. У Sun Hydraulics, що випускає гідравлічне обладнання, відмовилися від планування.

Але головне — в компаніях порушується освячений десятиліттями бізнес-підхід: «Є структура бізнесу, людина повинна займати в ній певну ланку». У бірюзових все навпаки: «Люди не створені для того, щоб бути відповідними до робочих місць». Там навіть відмовляються від термінів «робітник» і «менеджер». Залишаються «колеги», які вирішують питання шляхом консультацій. Як саме — автор детально описує, причому в різних ситуаціях: найм співробітника, встановлення зарплат, вирішення конфліктів і багато інших принципових нюансів.

Нагадує чи то анархізм, чи то комунізм. Але працює. Щоправда, у книзі є і приклади того, як «бірюзові» управлінські структури ламалися під впливом зовнішніх факторів.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
13 грудня 2018
Київ
Оплата за результатом KPI — МОТИВАЦІЯ 4.0
14-15 грудня 2018
Київ
ELForum 2018. III конференція з дистанційного навчання
19-20 грудня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Работайте меньше, делайте больше. 14-дневный тренинг повышения продуктивностиРаботайте меньше, делайте больше. 14-дневный тренинг повышения продуктивности
Как выжить среди мудаков. Лучшие практикиКак выжить среди мудаков. Лучшие практики
Почему мы хотим, чтобы вы были богатыПочему мы хотим, чтобы вы были богаты
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час
Война за креатив. Как преодолеть внутренние барьеры и начать творитьВойна за креатив. Как преодолеть внутренние барьеры и начать творить


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)