РЕЦЕНЗІЇ | Нестандартний менеджмент 3 травня 2018 р.

Геть традиції: 4 книги про незвичайні системи менеджменту

Джерело: K.Fund Media

Менеджмент давно забракував принцип «я начальник — ти дурень». Словосполучення «людський капітал», «потенціал співробітників» і «м’які методи управління» не сходять зі сторінок ділової преси. Але після прочитання наступних книг все-таки хочеться вигукнути: «Це вже занадто». Надто багато волі у підлеглих, надто мало контролю і взагалі «так не буває». Проте описані системи — а їх створювали і власники бізнесу, і наймані менеджери — випробувані на практиці, а самі книги стали бестселерами.

The Seven-Day Weekend: Changing the Way Work Works (Ricardo Semler)

«Сімденний вікенд: зміна способу роботи», Рікардо Семлер

Оригінал книги: The Seven-Day Weekend: Changing the Way Work Works

Ця книга — продовження книги «Маверик» (Maverick). Рікардо Семлер (Ricardo Semler) — головний співвласник бразильської фірми Semko, яка починалася як маленьке сімейне підприємство, а потім стала великим машинобудівним концерном. А ще він автор дуже дивної моделі управління: працівники встановлюють собі зарплату, перевірок на фірмі майже немає (і це ризик, але на нього йдуть), планування всього на півроку (а п’ятирічний план — «чисте безглуздя»). Неабияка частина управлінських рішень (у тому числі — про графік роботи) передана «вниз», на рівень невеликих проектних команд. Та й сама фірма є «коаліцією підприємств», а не монолітом.

При цьому ніякого комунізму: «люди хочуть працювати, але тільки якщо робота не є ворогом особистої свободи і цілком законного егоїзму».

А «вікенд» у назві — це не про байдикування, це про правильний розподіл часу і про боротьбу з нудьгою і втомою, які нищать продуктивність праці.

Dear James: Secrets of Success from a Management Maverick (John Timpson)

«Шановний Джеймс: секрети успіху незалежного менеджера», Джон Тімпсон

Оригінал книги: Dear James: Secrets of Success from a Management Maverick

Листи власника однієї з найбільших британських приватних компаній Джона Тімпсона (John Timpson) синові Джеймсу.

При Джоні фірма Timpson (а їй було без малого півтори сотні років) пережила кілька реформ. Починалася вона як підприємство з виробництва взуття, потім перетворилася в мережу взуттєвих магазинів, а згодом переключилася на сферу послуг. Співробітники займалися ремонтом усе того ж взуття, а пізніше з подачі Джона Тімпсона зайнялися виготовленням ключів, гравіюванням і навіть ремонтом годинників «заодно». Перевчити чоботарів на годинникарів — такий управлінський досвід справді вартий поваги.

Сама ж книга — набір найрізноманітніших практик управління, навчання персоналу (наприклад, за допомогою коміксів, і вони в книзі є), мотивації, внутрішнього і зовнішнього PR.

А говорячи про прийняття рішень як основної роботи менеджера, автор, зокрема, стверджує: «Більшість питань зовсім не потребують вирішення, деякі вирішуються самі собою, а якісь слід доручити іншим». І взагалі, коли підлеглі чекають відповіді «так» або «ні», бос цілком має право сказати «життя покаже».

Customers for Life: How To Turn That One-Time Buyer Into a Lifetime Customer (Carl Sewell, Paul B. Brown)

«Клієнти на все життя: як перетворити одноразового покупця на постійного клієнта», Карл Сьюелл, Пол Браун

Оригінал книги: Customers for Life: How To Turn That One-Time Buyer Into a Lifetime Customer

Карл Сьюелл (Carl Sewell) — торговець дорогими автомобілями у США (в тому числі — вживаними). І читач, знайомий лише з українським сервісом, ризикує захлинутися слиною, читаючи, як ганяються за клієнтами в далеких Штатах, що їм пропонують, що обіцяють і як заманюють (підмінний автомобіль безкоштовно, поки вашу машину будуть лагодити або обслуговувати; водій, готовий перегнати ваше авто зі штату в штат у зручний для вас час тощо). Але, судячи з усього, навіть для тамтешніх місць описана практика не є звичайною. Гаслом «клієнт завжди правий» нікого не здивуєш. Сьюелл стверджує, що клієнт правий «тільки до певної межі», розповідає, як цю межу намацати, і радить, що робити, якщо клієнт неправий: скандалить на рівному місці, вимагає відшкодувати збиток, якого не було.

У книзі є маса цікавих історій про примхливих клієнтів і безліч порад на найрізноманітніші теми, аж до того, який шрифт використовувати на написах і покажчиках в майстернях. А ще — як платити співробітникам, щоб вони погоджувалися «облизувати» клієнтів. Проста відповідь — «платить як партнерам» (частку від прибутку, наприклад). Такими деталями — а також надзвичайно світлим, оптимістичним духом — книга й цінна.

Ось, наприклад, характерна цитата: «Клієнти хороші. Якщо клієнт каже, що в нього є проблема, 99 відсотків зі 100, що це справді так. Не дозволяйте тому 1% змінити ваше ставлення до 99%».

It’s Your Ship: Management Techniques from the Best Damn Ship in the Navy (D. Michael Abrashoff)

«Це ваш корабель: техніки менеджменту від найкращого корабля ВМС США», Майкл Абрашофф

Оригінал книги: It’s Your Ship: Management Techniques from the Best Damn Ship in the Navy

Здавалося б, який особливий менеджмент може бути на кораблі військово-морських сил США? Це ж флот: команди, накази, статути… Командир ракетного міноносця Benfold Майкл Абрашофф (Michael Abrashoff), прийнявши командування, побачив «охоплений зневірою екіпаж, що незадоволений своїм становищем і з нетерпінням чекає моменту, коли можна буде втекти з ВМФ». Побачив — і зумів перетворити есмінець на найкращий корабель флоту. А вже там вміють вимірювати «кращість»: підсумки навчань, результати стрільб, час прибуття в задану точку, плинність кадрів і навіть бюджет судна.

Як це вдалося? Дивно, але за допомогою… демократії. Ні, обирати капітана екіпаж не міг. Але Абрашофф переконав команду, що правила можна ставити під сумнів і оскаржувати, і взагалі «це ваш корабель, ви за нього відповідаєте». Люди стали виявляти ініціативу. Наприклад, за пропозицією одного з матросів сталеві болти й гайки замінили на дорожчі нержавіючі — і екіпаж позбувся необхідності постійно відшкрябувати або зафарбовувати іржаві патьоки. Причому на складі флоту потрібного кріплення не було — його просто купили в магазині, використовуючи кредитну картку корабля.

Дрібниці? Але той самий підхід капітан застосував і для бойових завдань: «Ми витратили кілька місяців, аналізуючи кожну процедуру на кораблі. Я кожному ставив запитання: «Чи існує спосіб зробити те, що ви робите, ще кращим?» І щоразу відповідь була позитивною, причому багато з цих відповідей стали для мене одкровенням».

Зрештою чимало практик з Benfold’а поширилися на весь американський флот.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
26 червня 2018
Київ
Вбудовані продажі або продажі на "вхідних" і сервісних дзвінках (Наталія Дегтярьова)
2 липня 2018
Одеса
Ораторське мистецтво 2.0 (майстер-клас Радислава Гандапаса)
10 липня 2018
Київ
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Прыгни выше головы! 20 привычек, от которых нужно отказаться, чтобы покорить вершину успехаПрыгни выше головы! 20 привычек, от которых нужно отказаться, чтобы покорить вершину успеха
Работа твоей мечты. Как зарабатывать деньги, занимаясь любимым деломРабота твоей мечты. Как зарабатывать деньги, занимаясь любимым делом
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
WOW-факторы. Пора потрясти воображение людейWOW-факторы. Пора потрясти воображение людей
Второй шанс. Для ваших денег, вашей жизни и нашего мираВторой шанс. Для ваших денег, вашей жизни и нашего мира


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)