Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


ТЕНДЕНЦІЇ | Роздрібна торгівля 2005 8 листопада 2005 р.

Індекс глобального розвитку роздрібної торгівлі 2005.
Результати дослідження. Частина 2

Джерело: ATKEARNEY
Переклад: Анна Качкалда, SCG

Попередні матеріали:

Азія: Рух на Південь. У першу чергу — до Індії

Фокус в Азії зміщується зі Сходу на Південь, що й демонструє підняття у рейтингу Індії та Пакистану (Графік 5). З перспективної точки зору на роздрібну торгівлю, можливості континенту концентруються у двох регіонах: Південь, який стає все привабливішим, і Південний Схід, який, навпаки, поступово втрачає свою привабливість.

Changes in ranking for Asian countries, 2005 versus 2004

Індія претендує на перші сходини. Індія впевнено піднімалася в рейтингу і зараз зайняла першу позицію. Роздрібний ринок країни у 330 млрд. дол., що не обслуговується, зріс за останні 5 років на 10%. Індійський ринок один з найбільш фрагментарних у світі; загальна доля ринку, що належить 5-ти топ-фірмам роздрібної торгівлі, становить менше 2%.

Прогнозується, що до 2050 кількість індійського населення, яке зараз нараховує більше мільярда, перевищить Китай. Водночас більше 30% населення знаходиться за межею бідності, зростає мобільність між вищим та середнім класом, поряд зі зростаючою урбанізацією, що призводить до збільшення попиту на роздрібні товари. Перераховані чинники забезпечують сприятливий клімат для рівномірного зростання роздрібного ринку. (A.T. Kearney GRDI Country Brief: Destination India).

Окрім перерахованих сприятливих умов, слід виділити нещодавню зміну в регуляторній політиці щодо іноземного інвестування, що робить Індію ще привабливішою для міжнародних гравців (Графік 6).

The correlation between retail development and investor confidence in India (2002-2004)

Wal-Mart, Carrefour, Tesco і Casino — це фірми, які найактивніше шукають місцевих партнерів. Іноземні роздрібні фірми, які зараз працюють на умовах франчайзингу, такі як Marks & Spencer та The Benetton Group, скоріш за все перейдуть на гібридну модель. Levi оголосили свої плани про відкриття 300 магазинів в Індії до 2008. У той же час, провідні місцеві роздрібні фірми, такі як Pantaloon, Westside та Big Bazaar, розгортають свій бізнес, збільшуючи присутність та покращуючи логістику і технологічні процеси.

І все ж таки для ведення бізнесу в Індії існує ще багато перешкод. Наприклад, неадекватна інфраструктура, при якій 40% вироблених в країні продуктів з невеликим строком придатності псуються під час транспортування через нестачу морозильного обладнання. Слід зазначити, що Індія не є гомогенним ринком. З 28-ма різними штатами та безліччю мов, звичаїв і традицій, критичним є гарне знання місцевого ринку та вміння вдало обрати місцезнаходження для магазину.

Пакистан потрапляє до рейтингу. Наступним може стати Казахстан. Пакистан вперше з'явився в індексі на 30-ій сходинці. Показник насиченості ринку Пакистану свідчить про один з найменш концентрованих секторів роздрібної торгівлі у світі. Фактично, єдина мережа магазинів, яку можна хоч якось ідентифікувати, — це Utility Stores Corporation (державна власність), якій належить лише 0.3% ринку. Стійке зростання ВВП за останні 3 роки склало 6%, уряд почав проводити політику заохочення іноземного інвестування. Одним словом, активно діючий Пакистан починає привертати увагу роздрібних фірм. SHV Makro планує тут відкрити 30 магазинів, Spinney сподіваються відкрити 6-8. У плани Metro входить відкрити свій перший магазин Cash & Carry до кінця цього року, і ще 20 згодом.

Казахстан не потрапив до цьогорічного індексу, але лише з двома міжнародними роздрібними фірмами — Migros Türk та „Пятерочка” — гральне поле відкрите і країна може потрапити до індексу вже наступного року.

Жорстка конкуренція послаблює позиції Китаю. Китай втрачає ще одну сходину у GRDI і спускається на 4-у позицію. Його привабливі сторони відомі всім: роздрібний ринок, який складає 628 млрд. дол. США та зростає зі швидкістю, що кожного року перевищує 9%, і найбільше населення у світі.

Але має місце жорстка конкуренція. Фактично 17 глобальних харчових роздрібних фірм оперують на китайському ринку. Збільшується кількість угод про злиття та поглинання, так як консолідація на ринку роздрібної торгівлі стає пріоритетом. Наприклад, мережа домашніх магазинів B&Q China нещодавно розширили свої плани зростання, придбавши OBI Asia Holding Ltd. Компанія сподівається відкрити ще 50 магазинів протягом року.

Ще однією тенденцією є той факт, що роздрібні фірми рухаються у глиб Китаю. Carrefour, наприклад, нещодавно оголосили про свої плани будувати 10-15 нових магазинів щорічно, 1/3 яких буде у центральних та західних регіонах. Spar також нещодавно прийшли до Китаю з планами побудувати 15 гіпермаркетів протягом наступних трьох років.

Місцеві роздрібні фірми продовжують консолідацію, створюючи сильну конкуренцію для іноземних гравців. Кілька китайських роздрібних фірм також розширюють свою діяльність за межами національного ринку. Наприклад, A.S. Watson (Гон Конг). Виробник парфумів та косметики купляє Marionnaud Parfumeries та Merchant Retail (Велика Британія), щоб збільшити свою присутність у Європі.

Інші Азіатські країни. В'єтнам займає восьму позицію рейтингу. У 2005 р. ВВП країни зріс на 7%. Ще однією значною перевагою є велике та зростаюче населення. Також значні можливості відкриває прагнення країни до лібералізації через участь у регіональних торгівельних блоках та СОТ, а також фрагментарний роздрібний ринок. Зараз на ринок бажають увійти Parkson (Малайзія) та Dairy Farm (Гон Конг).

Таїланд спустився на сходинку номер 12. Економічні ефекти після останнього цунамі виявилися не такими страшними, як очікувалося. ВВП Таїланду залишається високим, роздрібні продажі великими. Однак, 5 топ-гравців контролюють 50% ринку. На ринок планують увійти Berjaya Group Berhad та The Central Group. Delhaize, а Ahold вже присутні у Таїланді.

Південна Корея (14-а позиція) володіє однією з найбагатших та найбільш урбанізованих економік в Азії. За останні 5 років роздрібні продажі зросли більш ніж на 50%, кількість гіпермаркетів також може досягнути 500 в наступні кілька років, що є дуже близьким до насичення. У той час, як A.S. Watson планують увійти на ринок Південної Кореї у 2005 р., більшість інших зарубіжних роздрібних фірм, які ввійшли на ринок, борються за те, щоб розширюватися якомога більшими темпами. По мірі насичення ринку, місцеві роздрібні фірми також починають виходити за межі своїх країн. Наприклад, Lotte розпочали діяльність у Китаї і планують вийти на ринки Східної Європи та Південної Азії.

Зростання ВВП Малайзії (18-а позиція) складає 6%. Її роздрібний ринок залишається фрагментарним. Роздрібні продажі зросли до 8% за останні 2 роки і планується, що вони залишаться на тому ж рівні.

Зарубіжні роздрібні фірми в Малайзії мають агресивні плани розширення діяльності (наприклад, 7-Eleven, Carrefour, Tesco). Їм необхідно дуже уважно слідкувати за змінами регулятивного середовища країни, яке на сьогоднішній день вже є дуже протекціоністським. Частка іноземного володіння, наприклад, не може перевищувати 30%, також існують географічні обмеження при збільшенні гіпермаркетів.

Тайвань та Філіппіни продовжують здавати свої позиції, в той час як ситуація з Індонезією стабілізується. Через велику конкуренцію Тайвань втратив 4 позиції і зайняв 26-е місце в цьогорічному індексі GRDI. Гіпермаркети продовжують відігравати провідну роль, дисконтні магазини також не відстають.

Філіппіни продовжують спускатися у рейтингу, в основному, через свої нижчі показники країнового ризику та часу. Однак, країна має велике та швидко зростаюче населення, роздрібні витрати на душу населення піднялися на 18% за останні два роки, а 5 топ-гравців володіють лише 30% ринку. Разом всі ці фактори продовжують приваблювати численні роздрібні фірми, такі як Wal-Mart, Casino, Carrefour та Tesco.

Індонезія стабільно займає позицію 28. Незважаючи на минулорічний цунамі та терористичні акти (Bali) у 2002 р., ВВП країни стабільно тримається на рівні 5%. Додатковими привабливими для роздрібних фірм характеристиками країни є її 4-е за розміром населення у світі (233 млн.), більш ніж 40% якого проживає у містах. Деякі компанії, такі як Wal-Mart, борються тут за прибутковість; інші, такі як Dairy Farm, почувають себе краще. Tesco також розглядає Індонезію як потенційний ринок для свого збуту.

Саудівська Аравія підтримує позиції, Іран залишає рейтинг. Саудівська Аравія дебютувала в рейтингу 2004 року на 21-й позиції, яку зберегла і до сьогодні. Вона має велике населення. Також топ 5 роздрібних фірм контролюють лише 11% ринку. Однак, плани розширення діяльності Carrefour, Panda та Casino призвели до зменшення часового показника з 30-ти в 2004 р. до 26-ти зараз.

В Ірані сукупні роздрібні продажі виросли більш ніж на 150% за останні 5 років, але зростаюча політична нестабільність вивела країну з рейтингу.

Невизначеність у Середземномор'ї не вважають перешкодою. Туреччина підтримує високі позиції та знаходиться на 9-ій сходинці. Країна прагне членства в ЄС і має на меті економічну стабільність. Турецькі споживачі стають більш чутливими до ціни, тому й зростає популярність дисконтних магазинів. Місцеві роздрібні фірми BIM та Sok швидко зрозуміли цю тенденцію. Щодо зарубіжних, то Carrefour, наприклад, відкрили Dia, які зараз є третіми з найбільших мереж дисконтних магазинів, а також придбали Gima та Endi. У результаті, Carrefour є зараз найбільшим гравцем на роздрібному ринку Туреччини. A.S. Watson також планують вийти на цей ринок у 2005 р.

Туніс займає сходинку 15. Його стабільний економічний та політичний клімат, зростання ВВП на рівні 5-6%, а також брак як іноземних, так і місцевих роздрібних фірм є привабливими чинниками для входу на ринок країни. Casino та Carrefour нещодавно ввійшли на ринок Тунісу, і, відповідно, займають ще невелику долю ринку.

Як і передбачалося, Єгипет продовжує втрачати позиції і зараз займає 25-у сходинку. Ринок залишається привабливим, але необхідності термінового входу на нього не має. Насправді, топ 5 роздрібних фірм утримують менше 1% роздрібного ринку. Провідним іноземним гравцем залишається Carrefour.

Латинська Америка знову в грі. Після економічної кризи та рецесії Латинська Америка починає повертатися в гру.

Мексика займає позицію 24. 5 міжнародних фірм, включаючи PriceSmart та Carrefour, покинули країну. Перевагами Мексики залишаються населення (106 млн.), відносно високий рівень ВВП на душу населення (6,571 дол. США), сусідство зі Сполученими Штатами Америки.

Підйом Мексики в GRDI продовжиться, мабуть, не довго: топ 5 роздрібних фірм володіють 30% ринку, і ця цифра має зрости.

Чилі піднялися на одну сходинку і зайняли 11-у позицію. ВВП країни стабільно зростав за останні 3 роки, також населення країни є великим та, переважно, міським. Місцеві гравці домінують на ринку, 5 з яких є провідними та контролюють 60% ринку. Міжнародні гравці мали незначний вплив. Ahold та Carrefour покинули ринок у 2003 р.

Після чотирирічної перерви Бразилія знову потрапила до індексу через економічні та політичні умови, що покращилися. З п'ятим у світі найбільшим населенням, найбільшою економікою у Південній Америці та високо фрагментарним роздрібним сектором, Бразилія приваблює роздрібні фірми вже з 1980-х років. Але це повернення на ринок може бути не тривалим; очікується подальша консолідація та розширення у роздрібному секторі. Casino, Carrefour та Wal-Mart відповідають за 17% роздрібного ринку.

Уругвай та Аргентина — це два додаткових ринки, на які слід звертати увагу. Не зважаючи на те, що ці країни не ввійшли до тридцятки країн цьогорічного індексу, їх розмір та зростаючий ВВП означає, що вони можуть стати більш привабливими кандидатами, як тільки покращиться їх показник бізнес-ризику.

Продовження — Результати дослідження. Частина 3


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Личное развитие. Принципы и методы от признанного экспертаЛичное развитие. Принципы и методы от признанного эксперта
Как оказывать влияние. Новый стиль управленияКак оказывать влияние. Новый стиль управления
Момент истины. Почему мы ошибаемся, когда все поставлено на карту, и что с этим делать?Момент истины. Почему мы ошибаемся, когда все поставлено на карту, и что с этим делать?
Четыре правила успешного лидераЧетыре правила успешного лидера
Управленческое консультирование. Введение в профессиюУправленческое консультирование. Введение в профессию

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)