ТЕНДЕНЦІЇ | Злиття 10 березня 2006 р.

Злиття знову в моді

Злиття часто вважаються ризикованими, але якщо їх правильно здійснювати, то кращого шляху розвитку компанії просто не існує. Booz Allen Hamilton визначає 3 ключових фактори успішного злиття.

Більшість угод про злиття провалюються. Це припущення так часто повторюють, що мало хто насмілиться оскаржити його. Але чи це правда?

Протягом 90-х це було справді так — підтвердили своїм звітом за 2001 р. Booz Allen Hamilton: 2/3 всіх угод про злиття виявилися невдалими. Але відбулося багато змін. Процес злиття то активізовувався, то вщухав, а потім знову активність піднімалася, але немає жодного сумніву, що рівень успішності угод цього типу значно збільшився.

За результатами проведеного аналізу, хоча б один з трьох наведених факторів має місце при успішному злитті:

  1. Consolidation (Консолідація). Зараз набирають ваги транзакції, орієнтовані на консолідацію, метою яких є збільшення масштабів діяльності чи розширення існуючих бізнес-ліній у вже існуючій бізнес-моделі. Наприклад, Wachovia Bank та First Union, або ж Quest Diagnostics і SmithKline Beecham Clinical Laboratories. (Див. "Making Acquisitions Work", Kenneth W. Freeman, s+b, осінь 2005.)

  2. Stakeholder Oversight (Контроль з боку стейкхолдерів). Ради директорів та стейкхолдери почали більш активно вивчати питання „як?” у потенційних транзакціях, порівняно зі звертанням уваги лише на „чому?”. Вони починають раніше входити в курс справ і все більше переходять від традиційних питань, вирішуваних на вищому рівні, таких як ціна продажу та стратегія, до таких фундаментальних речей, як перешкоди успішного виконання.

  3. Premerger Planning (Планування, що передує процесу злиття). У найпершому дослідженні було виявлено, що більш ніж 2/3 угод про злиття провалилися, тому що компанії не інтегрували свої операції швидко та ефективно для отримання конкретних переваг. Щоб запобігти невдачам такого типу, зараз компанії ініціюють планування інтеграції за 2-5 місяців до фактичної дати підписання угоди і, все частіше, навіть до визначення кінцевого варіанту угоди. Протягом цього часу менеджери обох компаній можуть зустрічатися для проведення оцінки коротко- та довгострокових цілей діяльності; для проектування структури організації, що має утворитися в результаті злиття, включаючи використання ресурсів, розподіл персоналу тощо. Перевага такої поведінки очевидна: економічна сторона злиття покращиться, бо посилиться синергічний ефект від реалізації угоди.

Позитивна практика угод про злиття говорить не лише про те, що вони продовжуватимуть відігравати головну роль у стратегіях зростання багатьох компаній, а й про те, що вони мають укладатися. Після досягнення компаніями значного розміру та рівня зрілості має розглядатися можливість придбання, якщо вони хочуть продовжувати створювати цінність для стейкхолдерів.

Анна Качкалда, за матеріалами strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
23 січня 2018
Київ, Готель «Мир»
Побудова системи оплати за результатом KPI — МОТИВАЦІЯ (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
24 січня 2018
Київ, Готель «Мир»
Тайм-менеджмент і принципи делегування (Наталія Дегтярьова)
30 січня 2018
Київ, Готель «Адріа»
Управління запасами: «ключ від сейфа, де гроші лежать» (Микола Іванов)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Кради как художник. 10 уроков творческого самовыраженияКради как художник. 10 уроков творческого самовыражения
Муза не придет. Правда и мифы о том, как рождаются гениальные идеиМуза не придет. Правда и мифы о том, как рождаются гениальные идеи
Начни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящимНачни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящим
	
Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал
Капитализм по-китайски. Государство и бизнесКапитализм по-китайски. Государство и бизнес


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)