ТЕНДЕНЦІЇ | Інноваційні зміни 6 березня 2006 р.

IBM: топ-менеджери беруться за інновації

За даними дослідження IBM, більшість керівників компанії у всьому світі планують істотні зміни в бізнесі й очікують, що нові форми інновацій будуть стимулювати подальший ріст.

У ході дослідження, результати якого представив 1 березня підрозділ IBM Business Consulting Services, 65% вищих керівників компаній з різних країн світу заявили про те, що у зв'язку з тиском конкурентів і ситуацією на ринку в найближчі два роки вони мають намір здійснити радикальні зміни у своїх компаніях.

Міркуючи про майбутні масштабні зміни, тільки 20% учасників опитування вважають, що домоглися великого успіху в ході подібних проектів у минулому. Дослідження показало, що керівники вже не вважають виробництво нових продуктів і послуг достатньою умовою росту. У пошуках нових способів роботи вони все частіше прагнуть до впровадження інноваційних бізнес-моделей і виробничих процесів.

За словами учасників опитування, приблизно дві третини всіх зусиль сьогодні ними направляється на впровадження інновацій в області бізнес-моделей і системи операційної взаємодії. Крім того, не менш 61% керівників, які приділяють основну увагу інноваційним моделям бізнесу, побоюються, що зміни в бізнесі-моделі конкурентів можуть привести до радикальних змін у галузі в цілому.

«Очевидно, що керівники компаній сьогодні стурбовані пошуком нових інноваційних моделей, які з'являться стимулом для корінних змін і росту компанії, — говорить Джінні Рометті (Ginni Rometty), старший віце-президент IBM Enterprise Business Services. — Мова йде не просто про інноваційну продукцію. Важливіше зрозуміти, як можна змінити бізнес-модель, виробничий процес або спосіб управління — наприклад, впровадити управління ризиками в реальному часі, перейти до спільної розробки медикаментів або цифрового кінопрокату».

76% керівників вважають основними джерелами нових ідей співробітництво з бізнес-партнерами й клієнтами. І навпаки, внутрішні НДДКР виявилися лише на восьмому місці серед джерел нових ідей — їх назвали 14% опитаних.

Незважаючи на велике значення, що приділяє керівництво опитаних компаній спільній роботі з бізнес-партнерами й клієнтами, багато починань поки перебувають тільки на стадії планування. 76% керівників вважають співробітництво винятково важливим, однак лише 51% заявили, що їхня організація вже тісно співробітничає з іншими структурами. Цікаво, що на ринках, які розвиваються, ситуація інша: тут у співробітництво залучені 73% компаній у порівнянні з 47% на розвинених ринках.

Дослідження показало, що між спільною роботою й фінансовими показниками компанії існує зв'язок. Ті підприємства, в яких ріст доходу вище, значно частіше працювали із зовнішніми джерелами, ніж інші. Компанії-лідери використовують зовнішні джерела на 30% частіше, ніж ті, що відстають за цим показником. На думку керівників, головними перевагами співробітництва з партнерами є: зниження витрат, підвищення якості й задоволеність клієнтів, доступ до знань і нових продуктів, зростання прибутку, доступ до нових ринків і клієнтів.

Відносно спільної роботи один з опитаних керівників відзначив: «Сьогодні в нашому розпорядженні набагато більше можливостей. На ринку, де постачальники динамічно конкурують між собою, можна отримати набагато більше інновацій, ніж намагаючись створити їх самостійно». Інший учасник дослідження помітив: «Нам необхідна третя сторона у якості спаринг-партнера, щоб орієнтуватися на її показники. Це також дозволяє співробітникам ширше дивитися на проблеми». Як сказав ще один керівник, який брав участь в опитуванні, «якщо ви думаєте, що відповіді на всі питання можна знайти усередині компанії, ви помиляєтеся».

Топ-менеджери вважають, що стримуючі фактори всередині компанії значно сильніше, ніж зовнішні бар'єри. Однак тільки 35% опитаних готові з ними боротися, взявши на себе відповідальність за впровадження інновацій. Дослідження показало, наскільки сильно контрастують підходи до цього питання в різних країнах. Наприклад, у Японії, Китаї, Кореї й Східній Європі 47% керівників особисто сприяють впровадженню інновацій. У той же час в Індії та США, де управління інноваціями розподілено по різних частинах організації та розділено з бізнес-партнерами й іншими сторонніми гравцями, цей показник не перевищує 20%. На найбільш розвинених ринках особливу роль в управлінні інноваціями грає операційний директор компанії.

У ході підготовки дослідження були опитані більше 750-ти топ-менеджерів з усього світу. Нагадаємо, що попереднє аналогічне дослідження IBM показало, що керівники компаній перенесли основну увагу зі зниження витрат на створення умов для росту й збільшення прибутку.

За інформацією CNews.ru.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Працюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіхуПрацюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіху
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)