ТЕНДЕНЦІЇ | Інновації 11 червня 2018 р.

Як інновації розвивають компанії

Автор: Дмитро Кисельов, генеральний директор P&G в Україні
Джерело: "НВ Бізнес"

Як інновації розвивають компанії Майбутнє змінюється кожен день у нас на очах. Щоб залишатися на ринку, потрібно діяти в новому просторі змін, в якому з’являються принципово нові для бізнесу вимірювання.

Більше не працюють плоскі рішення, які лежать тільки в рамках корпоративних інтересів — вони стали обмежувачами швидкості розвитку і можливостей. Бізнес повинен навчитися діяти ефективно в мінливому світі людей, технологій і соціального контексту.

Дуже показово недавнє дослідження McKinsey, що аналізує ставлення до інновацій керівників компаній. Інновації на стадії ідеї виглядають дуже привабливими — 84% керівників визнають важливість інновацій для стратегії розвитку компанії. Але інновації як результат — досить проблемне поле. Тільки 6% опитаних за підсумком задоволені їх реалізацією.

Чому так непросто інтегрувати інновації в існуючий бізнес?

Не випадково в провідних корпораціях з’явилася позиція директора з питань сталого розвитку, який пов’язує воєдино всі елементи і вибудовує роботу компанії на платформі ідеї постійних змін як безпрограшної стратегії для бізнесу, споживачів і планети.

Ідея сталості — це початок будь-яких інновацій, що дійсно працюють і мають сенс. Ніколи раніше не було так важливо для бізнесу вміти включати емпатію і досліджувати користувальницький досвід, вчитися синергії, і взаємодіяти з соціумом, конкурентами, думати, як стартапи, і створювати культуру інновацій всередині компанії.

Фокус на взаємодії зі споживачами

Взаємодія — це активний і спонтанний процес, який часто приносить несподівані результати, допомагає поглянути на ситуацію по-новому і точно сформулювати завдання. Ми вивчаємо досвід користувачів, який дозволяє знайти дійсну проблему і запропонувати оптимальне рішення нашому споживачеві.

Уже недостатньо створювати окремі продукти, потрібно проектувати трансформаційні рішення, які покращують життя людей, розумно використовують ресурси і позитивно впливають на планету.

Від проблеми до вирішення

Інноваційні ідеї часто народжуються на стику бізнес-проблем і користувацького досвіду. Так, вивчаючи цикл виробництва і споживання пральних порошків, експерти отримали дані про те, що 85% викидів CO2 дає традиційно висока температура прання. А що, якщо зіставити ці дані з іншими — високими рахунками за електрику?

Відразу вимальовується прототип продукту-рішення: створити такий пральний порошок, який міг би очищати настільки добре, що ним можна було б прати в холодній воді. Тоді споживачі зекономлять на рахунках за електрику, а компанія істотно скоротить викиди CO2. Продажі нового порошку побили всі рекорди, і виграли всі — бізнес, споживачі і планета.

Все включено

Варто було включити темп життя в список ключових параметрів, які важливо враховувати при розробленні продуктів, як на ринку стали з’являтися зручні багатофункціональні продукти. Сьогодні для виконання багатьох рутинних дій людині досить одного продукту, хоча раніше для досягнення такого ж результату їх потрібно було кілька — зараз людям просто ніколи їх використовувати.

Наприклад, капсули для прання. Вони не тільки добре справляються зі своєю основною функцією — очищають тканини, але ще надають яскравість і виводять плями. При цьому капсули економічні та екологічні — для одного прання потрібно всього 28 мл засобу. Перш ніж запустити у виробництво, знадобилося 8 років досліджень і тестів на різних видах тканин, 50 патентів на інноваційні розробки, близько 900 прань, в яких випрали майже 8 тонн білизни.

Як створити середовище для інновацій?

Хороші ідеї перетворюються на системні інновації, коли в компанії є чіткий процес перетворення концепцій на практичні розробки.

Як створити середовище підтримки для інновацій всередині самої компанії?

Кожен співробітник повинен усвідомлювати, що він може привносити щось нове, незалежно від того, в якому департаменті він працює. Дуже ефективні практики коучингу, коли у співробітника є наставник, який зможе допомогти йому проявити себе, вирішити складні питання і адаптуватися, особливо на перших етапах кар’єри. Це допомагає надалі виявляти ініціативу і бути почутим.

Добре працює всесвітньо відома японська практика kaizen, коли кожен співробітник може запропонувати поліпшення, а компанія їх реалізує.

Синергія кращих

Недавнє опитування компаній Dell Technologies і Vanson Bourn показало, що 78% корпорацій бачать в стартапах загрозу для свого бізнесу. Але на ринку виграють ті корпорації, які навчаються думати і діяти як стартапи, створювати і управляти міждисциплінарними командами. Інновації народжуються на стику різних процесів, галузей і навіть професій.

Тому важливо співпрацювати зі стартапами, брати участь або навіть ініціювати змагання, хакатони, пітчі. Завдяки цьому талановиті молоді компанії можуть представити свої розробки, отримати підтримку в розвитку і реалізувати ідею, а компанії-титани — знайти свіжі ідеї для вирішення своїх завдань. В результаті виграють усі.

Курс на екологічність

У масштабі великих корпорацій навіть мінімальне зниження витрати енергії, ресурсів, сировини на рівні одного продукту буде мати величезний вплив на довкілля. Тому проектування продуктів і рішень має включати в себе оцінку всього циклу виробництва і використання продуктів, включно з етапом утилізації. Багато корпорацій активно працюють над новими рішеннями в цій галузі. Безвідходне виробництво, створення біорозкладаних продуктів, використання вторинної сировини для виробництва упаковки — ці інновації скоро стануть нормою будь-якого технологічного процесу. І Україні в цьому плані теж є чим пишатися. У країні є компанії, які працюють за технологіями безвідходного виробництва. Вони також пропонують споживачам продукти, в яких упаковка зроблена з пластику, переробленого з пляжного сміття. Такий продукт вже можна купити в деяких країнах Європи.

Ми знаходимося вже навіть не на порозі, а у вирі цифрового світу, і він продовжує набирати обертів. Створювати якісні продукти в красивій упаковці вже недостатньо. Сьогодні споживач очікує від бізнесу набагато більшого. І це не проблема, якої потрібно побоюватися, а безмежне поле можливостей, які можуть привести до блискучого результату, якщо правильно ними скористатися.

Ілюстрація: Rawpixel.com / Shutterstock.com



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
17-18 жовтня 2018
Київ
Майстер ведення тренінгу та фасилітації. Школа професій: Бізнес-тренер
18-19 жовтня 2018
Київ
Управління проектами
19 жовтня 2018
Київ
HR UNIVERSE. Системний курс підготовки HR-менеджерів

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Управленческое консультирование. Введение в профессиюУправленческое консультирование. Введение в профессию
Стиральная машина для мозгов. Как научиться эффективно управлять своими мыслями и добиваться намеченных целейСтиральная машина для мозгов. Как научиться эффективно управлять своими мыслями и добиваться намеченных целей
У них так принято. Как правильно пожимать руку, вовремя затыкаться, работать с м*даками и другие важные скиллы, которым вас никто никогда не училУ них так принято. Как правильно пожимать руку, вовремя затыкаться, работать с м*даками и другие важные скиллы, которым вас никто никогда не учил
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?
Kind Regards. Деловая переписка на английском языкеKind Regards. Деловая переписка на английском языке


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)