ТЕНДЕНЦІЇ | Стартапи 8 листопада 2018 р.

Еволюція гіг-економіки

Джерело: open

Часткова зайнятість, тимчасова робота, фріланс, гнучкий графік — усе це ознаки так званої гіг-економіки. Ця концепція дозволяє людям самим формувати свої плани й керувати своїм прибутком, а бізнесу — залучати працівників на зручних та вигідних для себе умовах. Як це виглядає на практиці? І як розвивається ця концепція?

Еволюція гіг-економіки Одним із піонерів гіг-економіки можна вважати Uber. Він дозволив водіям самим вирішувати: скільки годин на день працювати і, відповідно, самим визначати, скільки грошей вони отримають за роботу. Втім, хоч це й звучить досить привабливо, але згодом люди з’ясували, що заробити таким чином багато — досить складно. Uber стикнувся з критикою: мовляв, він платить водіям замало. Але його правила так і не змінились.

Таким чином, виникла вільна ринкова ніша — яку почали заповнювати стартапи. Один із них — американський Wrapify. Ця компанія обклеює автомобілі гігантськими рекламними оголошеннями (цей процес займає декілька годин). Завдяки цьому водії можуть заробляти у середньому $300-400 на місяць.

Для водія Uber чи Lyft це може бути додатковим прибутком. Хоча підробити таким чином можуть не тільки професійні водії, а й звичайні власники машин. Людина сама обирає — яку частину автомобіля буде огорнуто рекламою, а від площі залежатиме прибуток.

Ідея Wrapify здалась інвесторам перспективною, і стартап одразу залучив $5,8 млн. коштів. Одна з його переваг — детальна аналітика: рекламодавці отримують інформацію про те, хто саме бачитиме оголошення й коли.

В умовах сучасного ринку чимало людей відчувають себе менш захищеними, бо замість передбачуваної корпоративної кар’єри працюють за тимчасовими контрактами і шукають можливості для підробітку

Схожу ідею реалізує стартап Vugo: відеоекрани, що розташовані перед задніми сидіннями в автомобілі. Ця компанія розпочинала з того, що надавала у користування пасажирам планшети з відеоконтентом та рекламними оголошеннями на час поїздки. Але згодом стала співпрацювати з сервісами на кшталт Uber та Lyft та запропонувала їм встановити власні вбудовані в крісла планшети. Водій може заробити завдяки Vugo додаткові $100-$200 на місяць. А пасажири можуть зменшувати гучність реклами та робити екран тьмянішим, якщо не хочуть бачити контент.

Цікаво те, що стартап стикнувся з юридичними проблемами: влада Нью-Йорку заборонила показувати рекламу пасажирам у подібний спосіб, мотивуючи це захистом комфорту людей. Проте Vugo подав у суд на місто, виграв справу і продовжує експансію.

Ще один приклад стартапу, який використовує переваги гіг-економіки й одночасно дозволяє людям збільшити свій прибуток, — Cargo, який нещодавно залучив $22,5 млн інвестицій. Ця компанія співпрацює з брендами кондитерської продукції, електроніки, косметики тощо, надаючи їм доступ до пасажирів таксі (товари складають у спецальну коробку, яка розміщується в машині). З іншого боку, її партнерами є водії, які можуть пропонувати своїм клієнтам придбати щось прямо під час поїздки за допомогою мобільного платежу.

У липні 2018-го Cargo підписала угоду з Uber, щоб стати глобальними провайдером товарів, що пропонуються пасажирам всередині автомобіля. Для водіїв це можливість заробити додаткові гроші: вони отримують 25% комісії з кожного продажу, а також базову ставку $1 з кожного пасажира, який зробив замовлення.

Інвестиції, які зміг залучити стартап, будуть спрямовані на розширення бізнесу як на американському, так і на глобальному ринку. А вже зараз, за даними Cargo, його послугами користуються 12 тисяч водіїв.

Якщо подивитись на ці приклади, то стає зрозумілим, що концепція гіг-економіки продовжує еволюціонувати. В умовах сучасного ринку чимало людей відчувають себе менш захищеними, бо замість передбачуваної корпоративної кар’єри працюють за тимчасовими контрактами, на декількох замовників одночасно, нерідко — шукають можливість підробітку. І саме стартапи задовольняють цю потребу.

Ілюстрація: Aleutie / Shutterstock.com



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
13-14 серпня 2020
Онлайн-курс
Професійні продажі В2В: від першого контакту до повторного продажу
13 серпня 2020
Київ
Інновації. Впровадження змін
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
Дизайн-мислення. Спроектуй своє життяДизайн-мислення. Спроектуй своє життя
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець

bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2020, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)