ТЕНДЕНЦІЇ | Стартапи 8 листопада 2018 р.

Еволюція гіг-економіки

Джерело: open

Часткова зайнятість, тимчасова робота, фріланс, гнучкий графік — усе це ознаки так званої гіг-економіки. Ця концепція дозволяє людям самим формувати свої плани й керувати своїм прибутком, а бізнесу — залучати працівників на зручних та вигідних для себе умовах. Як це виглядає на практиці? І як розвивається ця концепція?

Еволюція гіг-економіки Одним із піонерів гіг-економіки можна вважати Uber. Він дозволив водіям самим вирішувати: скільки годин на день працювати і, відповідно, самим визначати, скільки грошей вони отримають за роботу. Втім, хоч це й звучить досить привабливо, але згодом люди з’ясували, що заробити таким чином багато — досить складно. Uber стикнувся з критикою: мовляв, він платить водіям замало. Але його правила так і не змінились.

Таким чином, виникла вільна ринкова ніша — яку почали заповнювати стартапи. Один із них — американський Wrapify. Ця компанія обклеює автомобілі гігантськими рекламними оголошеннями (цей процес займає декілька годин). Завдяки цьому водії можуть заробляти у середньому $300-400 на місяць.

Для водія Uber чи Lyft це може бути додатковим прибутком. Хоча підробити таким чином можуть не тільки професійні водії, а й звичайні власники машин. Людина сама обирає — яку частину автомобіля буде огорнуто рекламою, а від площі залежатиме прибуток.

Ідея Wrapify здалась інвесторам перспективною, і стартап одразу залучив $5,8 млн. коштів. Одна з його переваг — детальна аналітика: рекламодавці отримують інформацію про те, хто саме бачитиме оголошення й коли.

В умовах сучасного ринку чимало людей відчувають себе менш захищеними, бо замість передбачуваної корпоративної кар’єри працюють за тимчасовими контрактами і шукають можливості для підробітку

Схожу ідею реалізує стартап Vugo: відеоекрани, що розташовані перед задніми сидіннями в автомобілі. Ця компанія розпочинала з того, що надавала у користування пасажирам планшети з відеоконтентом та рекламними оголошеннями на час поїздки. Але згодом стала співпрацювати з сервісами на кшталт Uber та Lyft та запропонувала їм встановити власні вбудовані в крісла планшети. Водій може заробити завдяки Vugo додаткові $100-$200 на місяць. А пасажири можуть зменшувати гучність реклами та робити екран тьмянішим, якщо не хочуть бачити контент.

Цікаво те, що стартап стикнувся з юридичними проблемами: влада Нью-Йорку заборонила показувати рекламу пасажирам у подібний спосіб, мотивуючи це захистом комфорту людей. Проте Vugo подав у суд на місто, виграв справу і продовжує експансію.

Ще один приклад стартапу, який використовує переваги гіг-економіки й одночасно дозволяє людям збільшити свій прибуток, — Cargo, який нещодавно залучив $22,5 млн інвестицій. Ця компанія співпрацює з брендами кондитерської продукції, електроніки, косметики тощо, надаючи їм доступ до пасажирів таксі (товари складають у спецальну коробку, яка розміщується в машині). З іншого боку, її партнерами є водії, які можуть пропонувати своїм клієнтам придбати щось прямо під час поїздки за допомогою мобільного платежу.

У липні 2018-го Cargo підписала угоду з Uber, щоб стати глобальними провайдером товарів, що пропонуються пасажирам всередині автомобіля. Для водіїв це можливість заробити додаткові гроші: вони отримують 25% комісії з кожного продажу, а також базову ставку $1 з кожного пасажира, який зробив замовлення.

Інвестиції, які зміг залучити стартап, будуть спрямовані на розширення бізнесу як на американському, так і на глобальному ринку. А вже зараз, за даними Cargo, його послугами користуються 12 тисяч водіїв.

Якщо подивитись на ці приклади, то стає зрозумілим, що концепція гіг-економіки продовжує еволюціонувати. В умовах сучасного ринку чимало людей відчувають себе менш захищеними, бо замість передбачуваної корпоративної кар’єри працюють за тимчасовими контрактами, на декількох замовників одночасно, нерідко — шукають можливість підробітку. І саме стартапи задовольняють цю потребу.

Ілюстрація: Aleutie / Shutterstock.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
Витончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблемВитончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблем

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)