ТЕНДЕНЦІЇ | Навички 22 січня 2020 р.

Найбільш потрібні навички 2020 року

LinkedIn опублікував свій щорічний перелік «The Most In-Demand Hard and Soft Skills of 2020» («Найбільш затребувані "тверді" і "м’які" навички у 2020 році»)*. Із нього випливає, що в час, коли попит на спеціальні та технічні вміння стрімко йде вгору, також зростає значущість «м’яких» умінь, які раніше залишалися недооціненими.

Найбільш потрібні навички 2020 року

У минулорічному переліку LinkedIn на перших позиціях фігурували вміння, пов’язані з такими сферами, як хмарні обчислювання, штучний інтелект і аналітичне мислення. Ці ж навички надалі залишаються критично важливими, але на першому місці в цьогорічному списку ми бачимо знання блокчейн-технології, про що мало хто згадував минулого року.

Проте, незалежно від того, хто потрібен саме вам — знавці блокчейн або «аси» у створенні відеоматеріалів (10-та позиція в переліку) — вкрай бажаним є наявність у кандидатів набору «м’яких» навичок. На топ-позиції в останньому переліку (так само як у і у 2018-му та 2019-му роках) — творчі здібності; а на п’яте місце «вклинився» емоційний інтелект — нова у цьому рейтингу якість.

«Тверді» і «м’які» навички

Якщо «тверді» вміння втілюються у здатності працівника технічно правильно виконувати завдання різних типів, «м’які» — більшою мірою стосуються поведінкових чинників: того, як індивід адаптується, взаємодії зі іншими, розв’язує проблеми та приймає рішення.

«Тверді» навички включають у себе спеціалізовані фахові знання та технічні вміння. Наприклад, це можуть бути навички програмування, знання податкової звітності чи патентного законодавства. У свою чергу, «м’які» навички стосуються особливостей поведінки та способу мислення індивіда, його особистісних і когнітивних характеристик (як правило, ступінь вираженості таких навичок вимірювати доволі складно).

Отже, найбільш затребуваними в 2020-му році є наступні «м’які» і «тверді» навички:

Перші п’ять найбільш потрібних «м’яких» навичок Перші десять найбільш потрібних «твердих» навичок
  1. Креативність
  2. Здатність переконувати
  3. Здатність до ефективної співпраці
  4. Адаптивність
  5. Емоційний інтелект
  1. Блокчейн
  2. Хмарні обчислювання
  3. Аналітичне мислення
  4. Штучний інтелект
  5. Проектування користувацького/ споживчого досвіду
  6. Бізнес-аналіз
  7. Партнерський маркетинг
  8. Продаж
  9. Використання обчислювальних машин у наукових розрахунках
  10. Створення відеоматеріалів

Блокчейн як трансформаційна технологія

Блокчейн, раніше малозрозумілий термін із царини криптовалют, дедалі частіше використовується як технологія розв’язання актуальних і потенційних бізнес-проблем. А це означає, що спеціалісти в цій сфері потрібні не лише гравцям фінансового ринку. Тому рекрутери мусять починати освоювати механізми функціонування блокчейн — розуміти, які переваги дає ця технологія та які співробітники найкраще можуть допомогти компанії реалізувати пов’язані з нею очікування.

А потенціал блокчейн (за своєю суттю це цифровий реєстр, що ведеться за певними правилами) величезний. Прихильники цієї технології бачать у ній безпечний, децентралізований та економний (у плані грошових і часових витрат) спосіб прозоро відстежувати процес виконання транзакцій всіх типів. Скептики ж (а їх багато) висловлюють занепокоєння у зв’язку із відсутністю стандартизованих протоколів, проблемою масштабування та надмірного використання електроенергії (тільки біткоїн споживає більше енергії, ніж населення Швейцарії).

Проте виглядає, що компанії вважають: «гра варта свічок». Деякі провідні гравці сучасного бізнес-світу виділили блокчейн в окремий напрям (серед інших — це IBM, Oracle, JPMorgan Chase, Microsoft, Amazon та American Express). Ця технологія використовується в широкому діапазоні галузей: від транспортних перевезень до медицини; від сільського господарства та контролю безпеки харчових продуктів до індустрії розваг і геймінгу. Найбільший попит на фахівців у сфері блокчейн спостерігається в США, Великобританії, Франції, Німеччині та Австралії.

Емоційний інтелект — найбільш потрібна «м’яка» навичка

Якщо тип «твердих» навичок залежить від конкретної ролі, яку виконує індивід, базові «м’які» навички є універсальними та потрібними для досягнення успіху практично на будь-якій посаді і в будь-якій галузі.

Суть емоційного інтелекту трактується по-різному, але Деніель Гоулман (Daniel Goleman), автор виданого 1995-го року бестселера «Емоційний інтелект» (Emotional Intelligence), описав цим терміном такі якості, як самоусвідомлення, володіння собою, комунікабельність, емпатія та мотивація. Інші автори називають ще здатність «читати» емоції (як власні, так і інших людей) та використовувати цю інформацію для підвищення продуктивності свого мислення і поведінки.

Ступінь вираженості емоційного інтелекту в кандидата можна оцінити, наприклад, ставлячи запитання, як він діє і що відчував у ситуації, коли дія відбулась, що його мотивує тощо. Серед інших засобів — оцінювання особистісних характеристик претендентів та залучення їх до участі в короткострокових проектах. Менеджери можуть розвивати емоційний інтелект у своїх командах, моделюючи відповідну поведінку, системно надаючи зворотний зв'язок та забезпечуючи потрібне навчання.

При бажанні кожний може підвищити ступінь вираженості цієї якості, використовуючи різні підходи, наприклад, змінивши ставлення до критики (важливо навчитися сприймати негативний зворотний зв'язок як можливість для навчання) та шукаючи відповідь на питання «чому?» у кожній проблемній ситуації. А маючи добре розвинутий емоційний інтелект, рекрутери зможуть діяти продуктивніше — заходити та залучати кандидатів, які мають набір найбільш потрібних для організації навичок — як у традиційних сферах (продаж і бізнес-аналіз), так і в тих, що з’явилися вже в нову добу (блокчейн та хмарні обчислювання).

Ілюстрація: LearnUpon


    * Методологія: найбільш затребувані навички визначалися шляхом ідентифікації вмінь, попит на які суттєво перевищує пропозицію. Попит виміркувався через виявлення навичок, представлених у профілях тих користувачів, яким у процесі найму було запропоновано високий рівень винагороди. Оцінюванням було охоплено тільки міста, де чисельність членів LinkedIn становить не менше 100 тис. осіб.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)