ТЕНДЕНЦІЇ | Майбутнє роботи 22 липня 2020 р.

Нові тренди робочої взаємодії

Компанія Microsoft розповіла про тенденції віддаленої роботи та навчання в другій частині свого дослідження Work Trend Index. Метою дослідження було виявлення позитивних і негативних аспектів віддаленої роботи для того, аби передбачити майбутні зміни робочого середовища і прискорити розробку нових продуктів і функцій.

Нові тренди робочої взаємодії

Результати цієї частини Work Trend Index спираються на статистику використання інструментів Microsoft, результати опитування, проведеного компанією Harris Poll серед більш ніж 2 тисячі віддалених працівників у шести країнах, а також на висновки більш ніж 30 дослідницьких проектів Microsoft.

Втома від віддалених зустрічей

Віддалена взаємодія є для людей психологічно більш складною. Про це свідчать дані лабораторії Human Factor Labs, яка проаналізувала 13 команд із двох людей. Зокрема, показники, пов’язані зі стресом і перевтомою, при віддаленій роботі були набагато вище, ніж при особистій взаємодії. У той же час, аналіз мозкової активності випробовуваних показав, що якщо пара спочатку працювала віддалено, то подальша особиста взаємодія виявлялася менш комфортною. Таким чином, віддалена співпраця є більш складною з психологічної точки зору. Але в міру того, як люди повертаються до роботи після ослаблення самоізоляції, вони можуть відчувати більший дискомфорт, ніж до виходу на віддалену роботу.

Дослідження показало, що маркери мозкових хвиль, пов’язані з перевтомою і стресом, сильніше ростуть на відеонарадах, ніж під час інших робіт, таких як написання електронних листів. У зв’язку з високим рівнем стійкої концентрації перші ознаки втоми з’являються вже через 30-40 хвилин після початку відеоконференції. Якщо день заповнений такими відеозустрічами, то через дві години у співробітника можна спостерігати ознаки стресу.

Відчуття втоми виникає під впливом декількох факторів: необхідність постійно концентруватися на екрані, щоб витягти необхідну інформацію і залишатися залученим; зниження кількості невербальних сигналів, які допомагають зрозуміти, чия черга говорити тощо.

Для того, аби хоч якось знизити втому, фахівці рекомендують робити регулярні перерви в роботі кожні дві години, щоб мозок встигав перезавантажитися. Крім того, ефективно обмежувати час зустрічей 30 хвилинами або за будь-якої можливості робити невеликі перерви під час довгих зустрічей.

Зміни в культурі праці

Результати всіх досліджень, проведених у рамках Work Trend Index, показали, що нові обставини, викликані пандемією, прискорили стирання кордонів між роботою та особистим життям. Так, більше половини опитаних людей з дітьми — 54% — відзначили, що їм стало складніше дотримуватися балансу між робочими обов’язками і домашніми справами. Особливо гостро ця проблема відчувається міленіалами і поколінням Z.

62% опитаних розповіли, що, працюючи з дому, вони відчувають себе більш співпереживаючими по відношенню до своїх колег. Це відчуття було особливо актуальним у Китаї та Мексиці, де 91% і 65% опитаних відповідно відзначили, що рівень їх емпатії значно виріс.

У деяких випадках перехід на віддалену взаємодію також робить роботу більш інклюзивною. Більше половини (52%) опитаних відчувають себе більш цінними або включеними в якості віддаленого учасника на зборах, тому що тепер всі знаходяться в одній віртуальній кімнаті. Це відчуття найбільше сподобалося людям в Китаї (65%) і Німеччині (57%). Крім цього, чат під час проведення конференцій став каналом, через який більше людей можуть поділитися своїми поглядами. Зокрема, кількість повідомлень у чаті під час зустрічей у Microsoft Teams збільшилася більш ніж у 10 разів за період з 1 березня по 1 червня.

Робота в незвичний час і повернення в офіси

Дослідники вважають, що класичний робочий день із визначеними годинами роботи може зникнути. Так, вони вказують, що в Microsoft Teams люди частіше працюють вранці і ввечері, а також у вихідні дні. Кількість взаємодій з 8 до 9 ранку і з 18 до 20 вечора зросла більше, ніж у будь-який інший час доби — від 15% до 23%. А кількість робочих взаємодій по суботах і неділях зросла ще більше — на 200%.

Але, при всьому цьому фізичні офіси, всупереч іншим прогнозами, навряд чи зникнуть. Робота в майбутньому, найімовірніше, буде являти собою гнучке поєднання особистої та віддаленої спільної роботи. Наприклад, 82% опитаних менеджерів очікують, що після пандемії робота на дому буде більш гнучкою. 71% співробітників і менеджерів повідомили про своє бажання продовжувати працювати з дому, принаймні, частково.

Проте, дослідження виявило і кілька негативних моментів, пов’язаних з віддаленою роботою. Майже 60% опитаних людей відчувають себе менш пов’язаними зі своїми колегами, оскільки частіше працюють віддалено. У Китаї це число виросло до 70%.

Крім того, тільки 35% респондентів, які брали участь у дослідженні Harris Poll, мають виділений робочий простір. І лише 5% опитаних розповіли, що живуть самі. Тому відволікаючі фактори, проблеми зі зв’язком і відсутність ергономічного робочого середовища є одними з найболючіших точок віддаленої роботи. Це говорить про те, що, хоча тренд віддаленої роботи в майбутньому збережеться, фізичний офісний простір, котрий забезпечує такі переваги, як особиста взаємодія, ергономічність робочого простору і можливості для соціального спілкування і згуртування колективу, швидше за все, залишиться основою роботи в майбутньому.

При цьому набуті звички взаємодії залишаються навіть після повернення до можливості працювати в офісах, повідомляється в дослідженні. Так, люди продовжать користуватися сервісами відеоконференцій, навіть перебуваючи в одному приміщенні. Також люди набагато частіше використовують чати. А ось частота використання електронної пошти залишалася стабільною навіть у розпал пандемії.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Код винятковості. Живи за власними правиламиКод винятковості. Живи за власними правилами
Мистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілейМистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілей
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)