ТЕНДЕНЦІЇ | Технології 9 листопада 2020 р.

Дев’ять стратегічних технологічних трендів 2021 року

Gartner опублікувала список із дев’яти стратегічних технологічних тенденцій (Gartner Top Strategic Technology Trends 2021), які змінять майбутнє і відкриють нові можливості на IT-ринку в найближчі 5-10 років.

Дев’ять стратегічних технологічних трендів 2021 року

«Оскільки компанії переходять від реагування на кризу, викликаної COVID-19, до стимулювання зростання, вони повинні зосередитися на трьох основних областях, які відображають тенденції цього року: орієнтованість на людей, незалежність від місця розташування і стабільне надання послуг», — сказав Брайан Берк (Brian Burke), віцепрезидент із досліджень у Gartner.

1. Інтернет поведінки (IoB)

На думку аналітиків Gartner, настає ера «інтернету поведінки» (IoB). Величезна кількість пристроїв і датчиків буде прикріплюватися або навіть імплантуватися в організм людини, щоб збирати і використовувати «цифровий пил», який вона залишає. Причому це можуть бути як носимі пристрої (наприклад, фітнес-браслети або розумні годинники, які відстежують розташування власника), так і вбудовані, наприклад підшкірні чіпи, які фіксують температуру тіла людини, кількість цукру або лейкоцитів у крові.

Компанії використовують ці дані, пише Gartner, аби впливати на поведінку людей. Наприклад, під час пандемії вони можуть використовувати комп’ютерний зір і тепловізор, щоб побачити, чи мають співробітники маски, та ідентифікувати тих, у кого підвищена температура. Gartner прогнозує, що до кінця 2025 року понад половини населення світу буде охоплено принаймні однією програмою IoB.

2. Сукупний досвід (Total Experience)

Сукупний досвід поєднує в собі мультидосвід (або багаторівневий досвід — multiexperience), досвід клієнтів, співробітників та користувачів із мультиканальним середовищем. Мета — покращити загальний досвід, коли всі ці частини перетинаються, починаючи від технологій, закінчуючи співробітниками, замовниками та користувачами.

«У минулому році Gartner назвала мультидосвід основним стратегічним технологічним трендом, а в цьому році робить ще один крок вперед із сукупним досвідом (total experience), — сказав Берк. — Gartner очікує, що компанії, які забезпечують сукупний досвід, перевершать конкурентів за ключовими показниками задоволеності протягом наступних трьох років».

3. Обчислення, що підвищують конфіденційність (Privacy-Enhancing Computation)

Обчислення, що підвищують конфіденційність, включають у себе три технології, які захищають дані під час їх використання. Перша забезпечує надійне середовище, в якому конфіденційні дані можуть бути оброблені або проаналізовані. Друга децентралізовано виконує обробку та аналітику. Третя шифрує дані та алгоритми перед обробкою або аналітикою.

Цей тренд дозволяє організаціям безпечно співпрацювати у дослідженнях у різних регіонах та з різними конкурентами, не жертвуючи конфіденційністю. Цей підхід розроблений спеціально для зростаючої потреби в обміні даними при збереженні конфіденційності та безпеки.

Gartner вважає, що до 2025 року половина великих компаній запровадить обчислення, що підвищують конфіденційність, для обробки даних у неперевірених середовищах і використання багатосторонньої аналітики даних.

4. Розподілена хмара (Distributed Cloud)

Розподілена хмара — це розташування загальнодоступних хмарних сервісів за межами фізичних центрів обробки даних провайдера. Провайдер хмарних послуг як і раніше відповідає за всі аспекти архітектури хмарних сервісів, адміністрування та оновлення.

Розподілена хмара дозволяє розташувати центри обробки даних у будь-якому місці. Це вирішує технічні проблеми, а також проблеми законодавчого регулювання.

5. Повсюдні операції (Anywhere Operations)

Повсюдні операції — це операційна модель бізнесу, створена для підтримки клієнтів, роботи співробітників і надання послуг із будь-якої точки світу (наприклад, банки, що працюють лише на мобільних пристроях, але обробляють все — від переказу коштів до відкриття рахунків без фізичної взаємодії).

До кінця 2023 року 40% організацій будуть застосовувати повсюдні операції, щоб оптимізувати віртуальну і фізичну взаємодію з клієнтами і співробітниками.

6. Мережа кібербезпеки (Cybersecurity Mesh)

Мережа кібербезпеки дозволяє будь-якій людині безпечно отримати доступ до будь-якого цифрового активу, незалежно від того, де знаходиться цей актив або людина.

Зараз багато активів існує поза традиційним периметром безпеки. Мережа кібербезпеки по суті дозволяє визначити периметр безпеки навколо особи або речі. Це забезпечує більш модульний, адаптивний підхід до безпеки шляхом централізації організації політики та розповсюдження забезпечення політики.

До 2025 року мережа кібербезпеки буде підтримувати більше половини запитів на управління цифровими правами.

7. Інтелектуальний композиційний бізнес (Intelligent Composable Business)

Цей тренд свідчить про необхідність удосконалити процес прийняття рішень за рахунок більш широкого доступу до інформації та більш ефективного реагування на неї.

В інтелектуальній компанії для прийняття рішень застосовуються технології обробки великих даних. Розумні системи акумулюють інформацію про бізнес-процеси (наприклад, у виробництві і продажі) і створюють на її основі прогнозні сценарії. Вони оптимізують діяльність підприємства і підвищують його прибуток.

8. ШІ-інжиніринг (AI Engineering)

ШІ-інжиніринг стоїть на трьох основних стовпах — DataOps, ModelOps і DevOps — і буде сприяти підвищенню продуктивності, масштабованості і надійності моделей штучного інтелекту, забезпечуючи при цьому повну віддачу від інвестицій. Проекти ШІ часто стикаються з проблемами технічного обслуговування, масштабованості та управління, що робить їх викликом для більшості організацій.

9. Гіперавтоматізація (Hyperautomation)

Gartner визначає гіперавтоматізацію як ефективну комбінацію взаємодоповнюючих наборів інструментів, які дозволяють на якісно новому рівні автоматизувати бізнес-процеси і доповнювати людські можливості. Гіперавтоматізація передбачає застосування передових технологій, таких як штучний інтелект (AI), машинне навчання (ML), RPA, BPM і інтелектуальний аналіз даних, у тому числі Process Mining.

«Гіперавтоматізація тепер є неминучою і необоротною. Все, що може і повинно бути автоматизоване, буде автоматизоване», — сказав Берк.

За матеріалами Inc.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
МікромайстерністьМікромайстерність
Переваги поразокПереваги поразок
Сила продуктивності. Як подолати прокрастинаціюСила продуктивності. Як подолати прокрастинацію

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)