ТЕНДЕНЦІЇ | HR 15 лютого 2021 р.

HR-тренди 2020-2021: лідерство, wellbeing і антикрихкість

Автор: Олена Рубанець, HR-директор Групи компаній Асканія
Джерело: "НВ Бізнес"

У HR-рів є жарт: раніше ми шукали антикризових менеджерів, які боролися з кризою та перемагали її, а зараз потребуємо кризових — з протилежними компетенціями, здатних ефективно працювати в умовах довготривалої кризи.

Світові аналітики вважають, що поточна криза є не V або W-подібною, коли після стрімкого падіння повертається швидке відновлення, а скоріше L-подібною: після обвалу наступає довга рецесія замість росту й повернення до колишніх кризових показників. Тож мені хотілося би виділити три важливі HR-тренди, які допомогли «вистояти» HR-рам і бізнесу в 2020-му і, на мій погляд, залишатимуться актуальними впродовж 2021 року.

HR-тренди 2020-2021: лідерство, wellbeing і антикрихкість

Вплив лідерства на залученість співробітників

Упродовж 2020-го більшість компаній спостерігають тенденцію зниження рівня залученості співробітників у порівнянні з попередніми роками. І глибина падіння показника зумовлена кількома драйверами.

Коли складний період у компанії є нетривалим, у співробітників настає етап короткострокової мобілізації, а їх залученість зростає: люди у ресурсі, щоб здійснити прорив разом з компанією. Якщо ж маркерів завершення складної ситуації немає, рівень залученості може згасати, адже складно бути відмінником увесь час, ресурси людей вичерпуються.

Часто на глибину падіння показника залученості впливають дії менеджменту в першу хвилю пандемії. Якщо компанія скоротила робочі години й знизила витрати — важливо те, наскільки коректно і доступно це роз’яснили співробітникам, чи системно була вибудована робота з wellbeing-напрямом і, головне, — яким було лідерство в компанії.

Ключовим фактором, який визначає рівень залученості співробітників, є лідерство і стиль керівництва: якщо він заснований на повазі та довірі, розкритті й реалізації потенціалу співробітників, то може певною мірою компенсувати інші фактори, якими частково не задоволені співробітники.

Однак, такий сильний вплив лідерства на рівень залучення може мати й зворотній бік. Згідно з дослідженням компанії Deloitte (2020 Human Capital trends), навіть одна невдала мікро-інтервенція, наприклад, фраза лідера, сформульована різко, в негативній конотації, у сторону співробітника, і, особливо, кинута публічно, наприклад, у zoom-конференції, може значно знизити продуктивність роботи людини.

Wellbeing: ментальне здоров’я, емоційна гігієна

Згідно з результатами дослідження CIPD (однієї з найбільших професійних організацій для спеціалістів у сфері HR у світі), понад 50% співробітників відзначили цього року наявність презентеїзму, абсентеїзму, стресу або ж депресії. Тож робота з wellbeing стала ключовим стрімом цього року як у діяльності компаній, так і важливим пунктом адженди лідера.

У кризу добре спрацювали ті компанії, які проактивно працювали з цим напрямком раніше. Іншим довелося швидко застрибнути в останній вагон і розгорнути хоча би якісь точкові програми wellbeing, все-таки піклуючись про ментальне, емоційне і фізичне благополуччя співробітників.

За даними CIPD, результатом впровадження практики wellbeing у різних компаніях світу впродовж останніх 12-ти місяців стали: підвищення залученості (58%), зниження стресу (29%), покращення продуктивності (22%), розвиток бренду роботодавця (32%) і зниження відсутності через хворобу (30%).

Бути в ресурсі, еластичність і антикрихкість

Науковці кажуть, що людина вигорає тоді, коли досягла «ліміту» ресурсів ментально, емоційно та фізично. На жаль, із багатьма це сталося під час пандемії.

Згідно з дослідженням компанії 72Point серед жителів Великобританії, 32% опитаних підкреслили, що локдаун наблизив їх до вигорання.

Зокрема, трьома основними причинами вигорання міленіалів впродовж останнього року стали: збільшення кількості робочих годин (59%), нездатність розділити робоче й особисте життя (42%), невизначеність ринку праці (33%). А серед співробітників 50+, 48% відзначили, що не змогли взяти «нормальну» перерву з моменту початку ізоляції.

Усі ці фактори людський організм сприймає як використання екстра-ресурсів, які не є безкінечними і поступово вичерпуються. Вигорання небезпечне ще й тим, що про нього більшість із нас дізнається постфактум. Саме тому системність роботи роботодавця з wellbeing-напрямом і особиста зацікавленість людини бути й залишатися в ресурсі є важливими складовими профілактики вигорання.

Не те, щоб я вірила, що виживає найбільш адаптивний, але з впевненістю можу сказати, що ті люди й компанії, які володіють «соціальною еластичністю», вміють підлаштовуватися під обставини, не втрачаючи при цьому свою унікальність, справді є ефективнішими і менш ресурсо-затратно проживають сьогоднішні часи. Еластичність стала не просто трендом, але й вимогою цього року.

Ілюстрація: Response Web Recruitment



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
11 березня — 28 квітня 2021
Онлайн-курс
Школа Керівника і Власника бізнесу: унікальний авторський курс із системного розвитку бізнесу
15-19 березня 2021
Київ
Системне навчання HR-менеджера: HR-стратегія, Мотивація та Оцінка персоналу
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності
Працюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіхуПрацюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіху
Ваш надійний тилВаш надійний тил



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2021, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)