ТЕНДЕНЦІЇ | ІТ-директор 14 вересня 2007 р.

Роль ІТ-директорів продовжує зростати

В усьому світі директори з інформаційних технологій здобувають все більше та більше визнання, часто перетворюючись на справжніх візіонерів бізнесу. Отримуючи свою роль у формуванні бізнес-стратегії, вони здобувають цілковито новий набір обов'язків та відповідальностей, що змушує нас переосмислити значення ІТ-директора в загальному. Подібні тенденції стали очевидними після опитування 575 керівників бізнесу та ІТ-спеціалістів, проведеного журналом Optimize.

Саме від ІТ-директорів чекають допомоги та підтримки інші топ- та лінійні менеджери компанії, особливо коли йдеться про підвищення гнучкості організації та поглиблення орієнтації на споживача. Генеральні директори починають розуміти важливість директора з інформаційних технологій для стратегічної підтримки бізнесу. Сьогодні спеціалісти з ІТ розуміються не лише на технологіях, але й володіють набором ключових навичок, так необхідних кожному бізнес-лідерові. Вони все більше спілкуються із клієнтами компанії (як внутрішніми, так і зовнішніми).

Але попри всі ці дуже оптимістичні тенденції, компаніям ще слід докласти чималих зусиль для переходу від підтримуючої функції інформаційних технологій до інноваційної функції ІТ.

Дебати щодо реальної цінності ІТ для бізнесу почалися близько року тому, і більшість із них зосереджувалася навколо наявних технологічних платформ та програмних продуктів, невпевненості щодо подальшої підтримки програмного забезпечення, а також повернення інвестицій від технологічних проектів. Тому не дивно, що з'явилися спрощені підходи та більш дешеві підходи до використання і підтримки технологій — програмний продукт як сервіс (SaaS — Software as a Service), технології відкритого коду, а також аутсорсінг. Закономірним видається і той факт, що суперечки навколо ІТ не обійшли стороною і таку знакову особистість, як директор з інформаційних технологій, поставивши під запитання його роль та цінність для бізнесу.

Топ-менеджери сумнівалися, чи варто включати нову по суті посаду до розряду найвищого керівництва компанії. І справді, за останні п'ять років ми стали свідками спроб змусити ІТ-директорів звітувати безпосередньо перед фінансовими директорами. Що це, як не очевидна ознака перетворення відділу інформаційних технологій на центр витрат, який повинен бути підзвітний скрупульозному "фінансовому володареві". І хоча деякі дослідження аналітиків, засобів інформації та навіть самих топ-менеджерів були ладні зробити висновок про скорочення ролі ІТ у бізнесі — насправді ж відбувалося цілком протилежне.

Шон Койн (Shaun Coyne), віце-президент та директор з інформаційних технологій Toyota Financial Services, стверджує, що розвиток функції ІТ гарантований вже хоча б поглибленням взаємодії між ІТ-директорами та лінійними менеджерами компанії. "Я глибоко переконаний, що роль директорів з інформаційних технологій продовжуватиме еволюціонізувати. Кінцеві користувачі (всередині компанії) стануть більш обізнані на технологіях та навчаться використовувати останні як стратегічний ресурс".

У березні, коли було проведено опитування 575 топ-менеджерів та ІТ-спеціалістів щодо зміни ролі директорів з інформаційних технологій у компанії, лише 6% респондентів заявили про скорочення їхнього впливу на бізнес. Натомість, 56% ствердили, що роль ІТ-директорів стала куди більш відповідальною, а їх вплив на бізнес суттєво підвищився. При цьому 78% щиро вірять, що у майбутньому директори з інформаційних технологій продовжуватимуть своє перетворення на бізнес-лідерів.

"Директори з інформаційних технологій повинні були стати бізнес-лідерами ще тоді, коли вони вперше з'явилися у компаніях. Проте сьогодні ця потреба набуває дедалі більш критичного значення, — наголошує Стів Філіпс, ІТ-директор компанії Avnet. — Люди, які цього не розуміють, ризикують виробити бачення ІТ та бізнесу як двох окремих груп із різними цілями. Насправді ж ціль одна — забезпечити успішність та процвітання бізнесу".

Які ж причини змушують ІТ-директорів брати на себе більше відповідальності та по суті перетворюватися на бізнес-лідерів. На першому місці перебувають потреби споживачів, а на другому — бізнес-ситуація у компаніях. Організаціям слід дуже швидко змінюватися для того, щоб йти в ногу із мінливим оточенням.

Той факт, що до обов'язків директорів з інформаційних технологій сьогодні входить взаємодія із клієнтами, підкреслює вплив ІТ на бізнес. Серед функцій ІТ-директорів сьогодні можна знайти використання клієнтських та бізнес-даних для створення нових продуктів та сервісів, а також підтримки зростання та підсилення інноваційної функції у компанії.

Іншою ознакою посилення ролі директорів з інформаційних технологій є збільшення часу, який вони проводять із вищим керівництвом та менеджерами компанії. Так, середній час, який ІТ-директори проводять, спілкуючись із генеральним директором, зріс у рази. При цьому на 50% збільшився час спілкування ІТ-директорів із лінійним менеджментом компаній.

Зміна обов'язків та відповідальності ІТ-директорів призвела до виникнення сумнівів, чи відповідає назва посади таких осіб їхнім функціям. І що більше ІТ-директори будуть впливати — якщо не керувати — ключовими бізнес-процесами в організації, то більше вони віддалятимуться від своєї стереотипної функції управління технологіями. Вже сьогодні експерти задумуються над зміною титулу, і намагаються відшукати таку назву, яка б найбільш точно передала всі тонкощі та особливості посади керівника відділу інформаційних технологій.

Один із найбільших викликів, який стоїть перед сферою ІТ — це утримання бюджету на належному рівні при збільшенні коштів на інновації та зростання. За останні три роки частина бюджету, яка витрачалася на проекти підтримки порівняно із коштами, які витрачалися на інновації та розвиток, залишалася сталою: 64% до 36% відповідно. А це, в свою чергу, чітко вказує на потребу постійної підтримки наявних технологій. І хоча ІТ-менеджери докладають усіх зусиль для того, щоб виділити додаткові кошти на розвиток сфери, все ж проблема підтримки вже впроваджених систем вимагає від них постійної уваги та грошей. Єдина надія на проекти SaaS та аутсорсінг, поєднані із можливостями відкритого коду.

За матеріалами "CIO Role Revs Up", Optimize Magazine.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)