ТЕНДЕНЦІЇ | Алгоритмічна революція 25 лютого 2015 р.

Підприємство майбутнього як математична корпорація

Сучасний бізнес повинен підготуватися до найрадикальніших з часів промислової революції змін, — вважає Рем Чаран (Ram Charan)1, відомий автор та консультант.

Підприємство майбутнього як математична корпорація
Ілюстрація: Fortune
Пришестя математичних алгоритмів та породжених ними програмних інструментів — ось реальний рушій змін у все зростаючому бізнес-всесвіті. Сьогодні неймовірно велика кількість людей отримала здатність прогнозувати та конструювати все: від споживчої поведінки до життєвого циклу складного промислового обладнання. Разом з іншими технологічними факторами, алгоритми трансформують природу як економіки, так і бізнесу.

Використання алгоритмів хоча ще й не вийшло за межі дитячого віку, вже стало «локомотивом» руйнування задля творення — інструментом ламання випробуваних бізнес-моделей і впровадження небачених раніше підходів. Поки що результати цього найочевидніше проявилися у роздрібній сфері, де формується принципово новий тип стосунків між корпораціями і покупцями. Наприклад, Macy’s інтегрувала досвід купівлі в онлайні та в магазині з допомогою алгоритмічної технології. Так, споживач може порівняти моделі одягу в онлайні, поміряти щось в магазині, придбати річ в онлайні, а при потребі повернути її в магазині. Алгоритми дають нам змогу вирішити: звідки доцільніше поставляти товар — з центру виконання замовлень чи з найближчої торгової точки, а технології визначення місця розташування дозволяють компаніям представляти цільовим споживачам свої пропозиції, коли ті ще знаходяться в магазині.

Зараз алгоритмічна революція вступає у нову, вражаюче масштабну фазу, коли машини починають комунікувати між собою без втручання людини. «Інтернет речей» стрімко розширює радіус своєї дії, охоплюючи мільярди пристроїв, що уможливлює, серед іншого, здійснення дистанційного налаштування промислового обладнання та управління ланцюгом постачань.

Візьмемо,наприклад, компанію General Electric, яка вже перетворилася на математичне підприємство. Станом на середину 2014-го, дві третини портфелю замовлень GE складали послуги, в основі яких — запатентовані математичні алгоритми. Так, зокрема, продукти компанії дають клієнтам змогу точно спрогнозувати, коли певне обладнання потребуватиме ремонту.

У свою чергу, менеджери отримують безпрецедентні можливості для розвитку управлінських спроможностей, у тому числі для збільшення власної «пропускної здатності» та пришвидшення процесу прийняття рішень. Освоєння цієї царини лише починається; отже, той, хто зможе розпізнати можливості, отримає небувалі шанси для зростання.

Загалом, на боці компаній, що мають спроможності алгоритмічної доби, — величезна конкурентна перевага. Так, Google, Facebook та Amazon були створені як математичні корпорації. Натомість Apple стала компанією такого типу, коли до керма правління знов став Стів Джобс (Steve Jobs). І ця тенденція тільки набиратиме обертів. Ті ж компанії, які не зможуть пройти через цю трансформацію, матимуть дуже мало шансів вистояти перед натиском своїх «цифрових» конкурентів.

Одна із наймасштабніших змін, які несуть у собі алгоритми, — це радикально новий рівень інтерактивності у взаємодії між фірмами і споживачами. У сьогоднішньому математичному бізнес-світі користувачі все більшою мірою купують продукти компанії та надають їй зворотній зв'язок без будь-яких посередників. Фірми можуть відстежувати потреби й бажання клієнтів у режимі реального часу (а то й навіть передбачати їх) і відповідно модифікувати свої стратегії. Так, організація має змогу конвертувати дані, зібрані у кожній точці взаємодії з покупцем, в математичну модель, що служитиме основою для прийняття рішень щодо розподілу ресурсів, модифікування продуктів та розробки нових пропозицій. І ще, така модель може вказати на відхилення від минулих тенденцій, визначити — це випадковість або провісник нового тренду, а також — розпізнати нові течії, які потенційно можуть винести ваш бізнес поза межі ігрового поля.

Насправді, становлення математичної корпорації означає процес формування нового типу стосунків між бізнесом і споживачами. Так, період до промислової революції характеризувався взаємодією один-на-один, коли транзакція відбувалася безпосередньо між ремісниками та їхніми покупцями. Далі прийшла ера масового виробництва, яку змінила епоха сегментації ринків та часткової індивідуалізації досвіду купівлі. А такі гравці, як Amazon стали першопрохідцями у сфері збору інформації щодо цілісного споживчого досвіду. Натомість зараз компанії можуть сфокусуватися на особистості клієнта. Можна сказати, що ми повертаємось до ремісничої моделі, коли ринковий «сегмент» складався з одного індивіда.

Здатність злиття із досвідом клієнта в режимі реального часу — ось що формує компанію майбутнього. У такій організації рішення прийматимуться суттєво швидше, ніж зараз, а менеджерів середньої ланки або взагалі не буде, або зміст їхньої праці повністю трансформується. Накладні витрати фірми зменшаться на порядок, а, крім цього, кардинально зміняться її показники результативності, котрі фокусуватимуться на прищеплюванні співпраці в корпорації (чи в її екосистемі). Це спричинить руйнування границь між окремими підрозділами, регіонами, часовими зонами та культурами.

Кожній компанії доведеться тією чи іншою мірою стати математичною корпорацією. А це означатиме дещо більше, ніж просто наявність спеціальних вмінь. Більшості фірм потрібно буде суттєво змінити свій спосіб організації та управління, а використання алгоритмів стане для них таким же звичним явищем, як і розмови про продаж та прибутки сьогодні.

За матеріалами "The algorithmic CEO", Fortune.


    1 Рем Чаран (Ram Charan) був, зокрема, радником керівників таких компаній, як GE, Bank of America, DuPont, Novartis, EMC, 3M, Verizon. Автор 15 книг, серед яких найвідоміша — «Execution» («Виконання»), написана спільно з Ларрі Боссіді (Larry Bossidy), колишнім керівником Honeywell.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та життіТехнологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті
Самомотивація. Отримайте життя, якого ви прагнете, знайдіть сенс і мету, досягніть усього, про що мриєтеСамомотивація. Отримайте життя, якого ви прагнете, знайдіть сенс і мету, досягніть усього, про що мриєте

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)