ТЕНДЕНЦІЇ | M&A 23 грудня 2009 р.

Більшість великих угод злиттів і поглинань мають негативні наслідки

Із 25-ти компаній, які уклали найбільші угоди, лише дев'ять можуть похвалитися тим, що котирування їхніх акцій зараз вище, ніж до проведених злиттів і поглинань, пише газета "Ведомости" з посиланням на The Wall Street Journal.

За даними Dealogic, з 1-го січня 2000-го року у світі було проведено 316 657 злиттів і поглинань (M&A). Їхній сукупний розмір склав $25,2 трлн. (це майже половина світового ВВП).

Однак багато голосних і великих угод мали жалюгідні наслідки. Один із самих яскравих прикладів — злиття America Online і Time Warner на піку технологічного бума в січні 2000-го року, результатом якого став збиток у $98,7 млрд. у 2002-му році. Цей антирекорд у світовій корпоративній історії був побитий лише шість років потому: страхова компанія AIG втратила $99,3 млрд. Інший нещодавній випадок — найбільше в історії поглинання: покупка британським Royal Bank of Scotland (RBS), бельгійським Fortis та іспанським Banco Santander голландського банку ABN Amro за $95,7 млрд. Результат — урядам Бельгії та Нідерландів довелося рятувати Fortis (розділивши його на частині), а уряду Великобританії — RBS, надавши йому фінансову допомогу в обмін на 70% акцій (незабаром пакет виросте до 84,4%).

Як відзначають в WSJ, із 25-ти найбільших угод лише в дев'яти компаній котирування акцій зараз вище, ніж у день оголошення про злиття. Bank of America чотири рази фігурує в списку 100 найбільших угод. Однак під час кризи він був змушений залучити від уряду $45 млрд., у той час як інші великі банки, за винятком Citigroup, одержали $10-25 млрд. Сам же Citigroup, який утворився в результаті злиття в 1998-му році Citicorp і Travelers Group, у результаті цієї й наступної угод настільки розрісся, що керівництво втратило контроль над підрозділами. Джон Рід, який очолював Citicorp, визнав у 2008-му році, що спроба створити багатопрофільний гігант була помилкою, у програші залишилися й інвестори, і співробітники, і клієнти.

Із 100 найбільших угод десятиліття 15 припадає на фонди прямих інвестицій. Із куплених ними компаній дев'ять перебувають зараз у важкому фінансовому становищі.

Мегазлиття (1% найбільших угод, на які доводиться 43% сукупної вартості всіх угод) приводять до падіння цін акцій компанії-покупця в короткостроковій перспективі в середньому на 3,2%, — свідчить дослідження угод за 28-річний період, проведене Дінарою Баязітовою (Dinara Bayazitova) з Університету Північної Кароліни, Маттіасом Калом (Matthias Kahl) з Університету Колорадо і Россеном Валкановим (Rossen I. Valkanov) з Каліфорнійського університету в Сан-Дієго. Менш великі угоди приносять акціонерам 1,5%, говориться в їхній роботі "Які злиття знищують вартість? Тільки мегазлиття" (Which Mergers Destroy Value? Only Mega-Mergers). Метою більшості злиттів є збільшення акціонерної вартості, пишуть дослідники, але у випадку з мегазлиттями основні рушійні мотиви — особисті устремління топ-менеджерів, їхня гординя й слабке корпоративне управління.

Щоб злиття дало ефект, потрібний сильний корпоративний лідер із візією. Побудувати по-справжньому успішні імперії в США в цьому десятилітті вдалося лише Едварду Вітейкеру (Edward Whitaker) і Джеймсу Даймону (James Dimon). Вітейкер, який очолював SBC Communications, витратив у цілому $140 млрд. на скупку телекомунікаційних компаній, створивши національного гіганта на базі стільникових операторів SBC і BellSouth і поглинувши наприкінці найбільшого оператора фіксованого зв'язку AT&T. Даймон же створив першокласний банк. Він очолив JPMorgan Chase в 2004-му році, після того як об'єднав із ним свій Bank One. Під час кризи JPMorgan Chase за безцінь придбав Bear Stearns і Washington Mutual, що опинилися на грані краху.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
6 березня 2017
Дніпро, Культурно-діловий центр "Менора"
Маркетинг без бюджету (Ігор Манн)
6 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Маркетинг без бюджету, або Як вивести бізнес на дорогу успіху (Микола Клінков)
14-18 березня 2017
Київ
Спеціаліст із пільг, компенсацій і розвитку — SpCBD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Связанные одной сетью. Как на нас влияют люди, которых мы никогда не виделиСвязанные одной сетью. Как на нас влияют люди, которых мы никогда не видели
Искусство обучать. Как сделать любое обучение нескучным и эффективнымИскусство обучать. Как сделать любое обучение нескучным и эффективным
На пике возможностей. Правила эффективности профессионаловНа пике возможностей. Правила эффективности профессионалов
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Футбол как модель бизнеса. Уроки бизнеса изнутриФутбол как модель бизнеса. Уроки бизнеса изнутри


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)