ТЕНДЕНЦІЇ | Інтернет 21 серпня 2010 р.

Інтернет-тренди: що вони змінять для бізнесу?

Автор: Олена Занічковська, компанія e-design
Джерело: інтернет-проект Innovations.com.ua

Інтернет-тренди: що вони змінять для бізнесу? На сьогодні вже ні в кого не викликає сумнівів той факт, що Інтернет змінив світ. Нові комунікації, нові медіа, нові підходи до бізнесу. І факти тільки підтверджують це:

  • 21% населення Землі вже в онлайні;
  • 118 млрд. поштових та миттєвих повідомлень надсилається кожен день;
  • 20 годин відео завантажується на YouTube кожну хвилину;
  • 600 млн. користувачів присутні у соціальних мережах;
  • 75 млрд. пошукових запитів реєструється кожен місяць;
  • 80% покупців завжди шукають в онлайн продукти та сервіси для їх придбання;
  • 49% покупців онлайн змінили думку щодо того, який бренд придбають після проведення пошуків в Інтернет.

А як щодо українських реалій? На сьогодні ми спостерігаємо позитивну динаміку зростання впливу Всесвітньої мережі:

  • у березні 2010 р. українська інтернет-аудиторія збільшилася до 8,92 млн. осіб і увійшла до десятки країн Європи за кількістю інтернет-користувачів;
  • зафіксовано 183 тис. кириличних акаунтів у Твіттер, із них — 35,5 тис. українських твіттер-акаунтів;
  • наприкінці 2009 року 7 млн. українців зареєструвалися у соціальних мережах, із них 95% — "ВКонтакті" та на "Однокласниках";
  • близько 1 млн. жителів України щодня заходять у соціальні мережі;
  • частка Facebook постійно зростає.

Розробляючи свою стратегію, компанії не можуть ігнорувати нову онлайн-реальність. Нижче наведено інформацію про топ-тренди, які найбільше впливають на бізнес і які варто враховувати.

1. Зміна комунікативного простору (доступність, відкритість, рухливість каналів комунікації та типів мережевої взаємодії) створює нові моделі споживчої поведінки, які роблять традиційну рекламу неефективною. Так, 2009-го року загальний розмір телевізійної аудиторії знизився на 5% — усі ці глядачі стали користувачами Інтернету. Однак варто зазначити, що інноваційні рекламні форми тільки починають формуватися, тому існують колосальні резерви для зростання компаній у сфері інтернет-реклами. Ключову роль у цьому можуть відіграти групи, які вважають себе виробниками зразків — соціальні групи, об'єднані за інтересами.

2. Нові формати реклами. Розвиток мулитимедійних технологій дозволяє розширювати коло форматів, у яких може бути представлена реклама в Інтернеті — інтерактивні банери і сайти, HD-відео, вірусна реклама. Дуже цікавий інтерактивний промо-сайт було розроблено для французького бренду мінеральної води преміум-класу — Perrier. Можливість прогулятися по шикарному маєтку з однією з найкрасивіших жінок світу Дітою фон Тіз не залишить байдужим нікого.

3. Зростання впливу соціальних мереж. Дослідження, проведене компанією VerticalResponce, Inc., показало, що в 2010 р. 68% представників малого бізнесу планують збільшити свої видатки на маркетинг у соціальних мережах для побудови ефективного діалогу зі споживачем. Згідно з даними досліджень Entensys, 20% офісного трафіку компаній СНД використовується на соціальні мережі. Лідери — "ВКонтакті" та "Однокласники", причому перший популярніший в 7 разів. Цей ринок поступово завойовує і найпопулярніша у світі соціальна мережа Facebook, яка перевершила за показниками Google.com, ставши найвідвідуванішим доменом в США. 13 березня 2010 р. частка соціальної мережі становила 7.07% від загальної кількості всіх відвідувань у США порівняно з 7.03%, які залучив Google.com (Джерело: Experian Hitwise). Продовжує зростати і вплив Twitter. Хорошим прикладом цього є той факт, що в процесі виборчої кампанії Барака Обаму позиціонували як політика, відкритого для спілкування через Twitter і мобільний телефон BlackBerry, який він завжди носить із собою.

4. Онлайн-репутація. Все більше користувачів приймають рішення про покупку на основі інформації, отриманої в мережі (починаючи від опису та представлення товару й закінчуючи відгуками інших користувачів). Споживачі все більшу увагу звертають на опубліковані в Інтернеті огляди й коментарі. Відповідно, компанії повинні більше уваги приділяти моніторингу своєї репутації онлайн та впливу на неї. Тим більше, що на сьогодні існує багато інструментів, які дозволяють спростити й автоматизувати цей процес (наприклад, Google Alerts, повідомлення від Yahoo, MonitorThis та інші).

5. Нові бізнес-моделі. Інтернет відкриває нові можливості для монетизації бізнесу — від безпосередніх продажів онлайн до заробітку на рекламі.

6. Мобільний Інтернет. День від дня зростатиме частка користувачів Інтернету, які залучають мобільні пристрої. Компанії мають враховувати цей тренд, починаючи від версії сайту для мобільних телефонів і закінчуючи величезною кількістю програм під такі пристрої. По суті, мобільний Інтернет та потужності сучасних мобільних пристроїв дозволяють користувачеві завжди бути присутнім онлайн і здійснювати там свою діяльністю — від спілкування до покупок. Висока конкуренція на ринку мобільних пристроїв змушує виробників розвивати свою продукцію і тим самим ще більше підсилювати цей тренд.

7. Розвиток "Економіки уваги" (The Attention Economy). Це ринок, де споживачі погоджуються отримувати послуги в обмін на їхню увагу. Як приклад можна навести персональні новини, персоналізований пошук, попередження та рекомендації для покупки. "Економіка уваги" базується на виборі споживача, який повинен отримати можливість вибору, зрозуміти, на чому концентрувати свою увагу. Однією з ключових умов у боротьбі за увагу є релевантність. Допоки споживач бачить релевантний контент, він буде на ньому концентрувати свою увагу, що збільшить можливості для продажу (Джерело: The Attention Economy: An Overview, by Alex Iskold).

8. Персоналізація. Користувач вже не хоче бачити просто веб. Він прагне побачити веб, налаштований під нього. Сучасні технології дозволяють збирати дані про користувача і видавати відповідний результат — географія, мова, браузер тощо. Найбільші інтернет-компанії світу, такі як Google, Yahoo, вже давно зробили ставку на персоналізацію та збір інформації про уподобання користувача. Рекламодавці вимагають кастомізації рекламного контенту, адаптації до різних цільових аудиторій — усе це рекламні компанії не можуть здійснити за традиційною схемою за розумні гроші у зв'язку зі зростаючою сегментацією.

9. Глобалізація. Інтернет відкриває доступ до ринків тих країн, вихід на які за допомогою стандартних інструментів є неможливим або дуже важким. Ті ж соціальні мережі допомагають об’єднати споживачів з різних країн, інструменти на зразок Google-Перекладач вже не роблять мову бар'єром для входження на ринок, а контекстна реклама може орієнтуватися на ту географічну локацію, яку Ви самі задаєте!

10. Нові можливості для ведення бізнесу. Інтернет дозволяє працювати у віртуальних офісах, використовуючи численні онлайн-інструменти командної роботи над проектами, зберігання та обміну інформацією, комунікацій. Можливість спільно створювати документи, проводити відео-конференції, здійснювати грошові транзакції та управляти своїми рахунками у мережі вже нікого не дивує. Такий підхід значно економить офісні витрати та, наприклад, витрати на відрядження — представники компанії з іншого міста чи то країни не повинні витрачатися на літаки, щоб провести обговорення певної проблеми.

Ознайомлений — означає озброєний. Розуміння трендів та їхнє правильне використання у бізнесі допоможе компаніям не тільки підвищити рівень своєї присутності в мережі, але й отримати конкретні результати у вигляді збільшення прибутків.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Переваги поразокПереваги поразок

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)