Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


ТЕНДЕНЦІЇ | Фінансова звітність 28 жовтня 2010 р.

Фінансові директори прагнуть відповідальності, а не додаткових правил

Масштабне дослідження, проведене спільно ACCA (Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів) та міжнародною аудиторсько-консалтинговою компанією «Делойт» свідчить, що фінансові директори потребують більшої гнучкості в описовій частині фінансової звітності.

На думку переважної більшості опитаних ускладнення правил і стандартів може призвести до значного зменшення користі описових звітів. За результатами даного дослідження фахівці ACCA та компанії «Делойт» підготували доповідь «Гра по нотам — ще не мелодія». У доповіді представлені точки зору близько 230 фінансових директорів публічних компаній з дев'яти країн щодо сучасних викликів і майбутнього вигляду описової частини фінансової звітності (narrative reports) в складі річних звітів компаній.

Дослідження засвідчило, що суперечливі вимоги з боку акціонерів та регуляторних органів призводять до того, що готуються надто складні звіти, орієнтовані насамперед на дотримання нормативно-правових вимог.

Професор Ізобел Шарп (Isobel Sharp), партнер з аудиту компанії «Делойт», пояснює: «Компанії намагаються задовольняти двох хазяїв одночасно. З одного боку, вони прагнуть інформувати акціонерів про стан справ на підприємстві, з іншого мають дотримуватися усіх правил щодо розкриття інформації. Досягнути стислості та обох цілей в звіті дуже складно».

Хелен Бренд (Helen Brand), виконавчий директор ACCA, зазначає: «Навіть до початку світової фінансової кризи ставилися питання щодо обґрунтованості існуючої звітності корпорацій. Наше дослідження доводить, що постійне збільшення та ускладнення нормативно-правових вимог затьмарює показники діяльності компаній значною кількістю деталей».

Дослідження виявило, що:

  • дотримання законодавчих і нормативних вимог стало визначальним фактором (для 83% опитаних) під час підготовки описової частини звітів; потреби акціонерів дещо поступились (82%).

  • 71% респондентів вважають, що головними викликами з якими зіштовхуються фахівці, які готують звіти, є кількість вимог, а також кошти і час, витрачені на їх підготовку.

  • Більшість опитаних вважає, що п'ять найбільш важливих розкриттів інформації є: пояснення фінансових результатів діяльності і фінансового стану (відзначили 87%); виявлення найважливіших ризиків та управління ними (67%); стислий виклад планів і перспектив компанії (64%); опис моделі діяльності підприємства (60%); опис основних показників фінансово-господарської діяльності (58%).

  • 78% з тих, хто займається підготовкою звітів, вважає, що світова фінансова криза значно підвищила інтерес до обговорення ризиків і управління ними.

  • Стосовно покращення майбутніх описових звітів: 65% осіб, що взяли участь в опитуванні, зазначають, що віддали б перевагу більшій свободі дій і меншій кількості нормативних вимог, 58% наголошують на необхідності включення до звітності висновку зовнішнього аудитора, 57% вважають, що більше уваги має приділятися прогнозам і 51% потребують рекомендацій Ради з міжнародних стандартів бухгалтерського обліку (IASB). IASB планує видати рекомендації до складення описових звітів під назвою «Коментарі керівництва (менеджменту)» наприкінці жовтня 2010 року.

Професор Ізобел Шарп підсумовує: «Нам необхідно всебічно обміркувати майбутні тенденції щодо описової частини фінансової звітності. Чи покладатимемо ми більшу відповідальність на осіб, які готують звіти, чи відповідні органи видаватимуть додаткові правила, відповідно до яких готуватимуться звіти? Зменшення кількості наведених даних вимог може привести до більш якісної інформації».

Хелен Бренд додає: «Сьогодні звітність відповідає всім вимогам щодо надання даних, але чи є це насправді інформацією? Результати дослідження підказують, що ні. Особи, які готують звіти, потребують більше прав на власні рішення і менше нормативних вимог».

На думку Наталії Вовчук, голови представництва ACCA в Україні, державах Прибалтики і Кавказу, це дослідження особливо актуальне для України, адже покращення якості описових звітів дасть можливість акціонерам та іншим користувачам корпоративної звітності бути краще поінформованими щодо показників та аспектів ризиків діяльності компаній. «Найкритичнішим є наявність та підготовка фахівців, які в принципі уміють готувати описові частини фінансових звітів», — зазначила Наталія Вовчук.

Коментарі осіб, що взяли участь в опитуванні:

    США: Коментар Рона Діссінгера (Ron Dissinger), фінансового директора компанії Kellogg Company.

    Діссінгер вважає, що найважливішою інформацією для інвесторів в описовій частині щорічної звітності є опис результатів господарської діяльності Kellogg. «Їх цікавить стан справ у бізнесі», — говорить Діссінгер. Вони можуть читати та інтерпретувати наші фінансові звіти. В описовій частині фінансової звітності вони потребують зрозумілої інформації про стан бізнесу та чинників його продуктивності».

    Великобританія: Коментар Еріка Хатчінсона (Eric Hutchinson), члена АCCA, фінансового директора Spirent Communications plc.

    Ерік Хатчінсон, член ACCA, також вважає, що пояснення бізнес-моделей компаній має бути зрозумілішим.

    «Для користувачів найважливішим в описовій частині фінансової звітності є аналіз господарської діяльності, — зауважує він. — Вони хочуть знати, що робить компанія, як вона отримує прибуток і хто є її клієнтами; крім того, чи повернуться ці клієнти наступного року, купуватимуть вони більше чи менше? Вся складність мови, якою готується звітність та огляди діяльності, ускладнює сприйняття інформації. Я вважаю, що багатьом тим, хто «читає» бухгалтерію будь-якої компанії насправді дуже важко зрозуміти, чим насправді вона займається. Хоча б у щорічних звітах мені хотілося б бачити інформацію про те, чим займається компанія, подану легкою для сприйняття мовою, з чітким поясненням того, як вона генерує прибутки».

    Незважаючи на те, що бізнес-моделі багатьох компаній досить складні, він стверджує, що загальне логічне обґрунтування існування компанії може бути викладене чітко і стисло: «Якщо ви не можете надати таку інформацію на одному боці аркуша паперу шрифтом досить великого розміру, значить відбувається щось не те».

    Сінгапур: коментар Амос Нг (Amos Ng), члена ACCA, фінансового директора Straco Corporation.

    Амос Нг вважає, що нормативно-правові вимоги створені не всупереч потребам користувачів, а навпаки, для їх підтримки. «Такі речі як кодекси корпоративного управління і винагорода директорів є досить важливою інформацією, незалежно від того, чи є ви акціонером чи працівником. Зрештою, регуляторні органи існують для того, щоб служити потребам зацікавлених осіб, і це позиція від якої вони відштовхуються».

    «Дотримання вимог законів і постанов, що застосовуються під час підготовки описової частини фінансової звітності, збільшує рівень надійності і довіри до ваших річних звітів. Якби все залежало виключно від тих, хто займається підготовкою звіту, то це призвело б до розмаїття стандартів».

За матеріалами прес-релізу ACCA.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Как привести дела в порядок. Искусство продуктивности без стрессаКак привести дела в порядок. Искусство продуктивности без стресса
Стратегия пеперони. Добавь перца в работу!Стратегия пеперони. Добавь перца в работу!
Пробуй — получится! Когда вы в последний раз что-то делали впервые?Пробуй — получится! Когда вы в последний раз что-то делали впервые?
Директора и дилеммыДиректора и дилеммы
Блестящая идея. Что надо знать, уметь и говорить, чтобы заставить ваши идеи успешно работатьБлестящая идея. Что надо знать, уметь и говорить, чтобы заставить ваши идеи успешно работать

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)