ТЕНДЕНЦІЇ | M&A 6 вересня 2011 р.

Сім найгірших угод M&A у сфері технологій

Аналітик видання CIO Шейн О'Ніл (Shane O'Neill) оцінив результати деяких, найгірших на його думку, злиттів і поглинань (M&A) у сфері hi-tech.

CIO: Сім найгірших угод M&A у сфері технологій

Sprint і Nextel

Можливості угоди: у 2005-му році компанія Sprint для збільшення своєї клієнтської бази й доходів, а згодом створення бездротової електростанції, заплатила колосальну суму в $36 млрд. за контрольний пакет акцій телекомунікаційної компанії Nextel.

Причина невдачі: обом компаніям здавалося, що їм удасться швидко об'єднати клієнтів і наздогнати Verizon і AT&T. Але штучно створені конфлікти й несумісні бездротові технології зробили це неможливим. Керівники Nextel стали залишати компанію незабаром після злиття. Протягом 2008-2009 рр. втрати бізнесу обчислювалися мільярдами доларів, тисячами звільнених, а цінні папери компанії різко впали в ціні.

AOL і Time Warner

У 2000-му році проект розміром у $164 млрд. був таким: створити ідеальний союз зі старих ЗМІ (Time Warner) і Інтернет (AOL). Ця угода вважається найгіршим злиттям всіх часів.

Що ж трапилося: до 2002-го року AOL Time Warner повідомила про $99 млрд. збитків. Завжди було відчуття, що дії цих двох компаній не погоджені. Минулі роки обернулися масовими звільненнями, драматичними вильотами з посад керівників і вільним падінням ціни акцій. У 2009-му році Time Warner, нарешті, визнала потріпану AOL у якості незалежної. Сьогодні сумарна вартість компаній становить приблизно одну сьому частину їхньої вартості в 2000-му році.

News Corp і Myspace

Надії: в 2005-му році, коли News Corp. Руперта Мердока (Rupert Murdoch) купила власника MySpace — Intermix Media — за $580 млн., це здавалося чудовою ідеєю. Соціальна мережа MySpace могла стимулювати трафік всіх сайтів у медіа-імперії Мердока.

Причина провалу: з'явився Facebook, а Myspace не допоміг собі сам. Він припинив розвиток, як тільки-но став ще одним об'єктом власності на бізнес-території Мердока. Тим часом, Facebook рвонув, як міг рвонути тільки сайт соціальної мережі. Цього року News Corp. продала Myspace усього за $35 млн. рекламній компанії Specific Media.

eBay і Skype

Гігантський інтернет-аукціон eBay купив компанію інтернет-телефонії Skype в 2005-му році за $2,6 млрд. у надії, що онлайн-покупці віддадуть перевагу VoIP (через Інтернет) і відео-дзвінкам, замість того, щоб продовжувати користуватися електронною поштою.

Причина невдачі: електронна пошта як засіб спілкування влаштовує онлайн-покупців і продавців. Виявилося, що на eBay ніхто не хоче говорити по Skype. Для eBay це стало важким і руйнівним уроком. Після чотирьох нерентабельних років eBay продала Skype зі збитком для приватних інвесторів за $1,9 млрд. А в травні 2011-го року Skype підхопила Microsoft за $8,5 млрд.

Alcatel і Lucent

Можливості: технологічні гіганти в 2006-му році стали партнерами в результаті обміну акціями на суму $13,4 млрд. для того, щоб об'єднати мережеві технології й відкинути конкурентів у сфері телекома. Але в підсумку Alcatel-Lucent дотепер втрачає мільярди.

Невдача цього злиття була обумовлена безліччю міжкультурних проблем. Alcatel — французька компанія, а Lucent — американська. І коли доходи почали розмиватися, не існувало плану, щоб виправити положення. Плюс — різниця в часі, мовний бар'єр, розходження в підходах до врегулювання кризи і ось вам — проблемна компанія, якою Alcatel-Lucent залишається й сьогодні. У 2010-му році компанія повідомила про втрати в $334 млн.

Hewlett-Packard і Compaq

У 2002-му році, у суперечці з Dell за сферу ПК, HP придбала виробника персональних комп'ютерів Compaq за $25 млрд., але цим відволікла свою увагу від іншої, не менш важливої сфери: перемоги над IBM в області серверів, систем зберігання і сервісів.

Злиття зробило профіль HP більш вузьким. Акціонерам і Уолл-стріт це не сподобалося. Після угоди ціни акцій HP упали на чверть. У 2005-му році генеральний директор Карлі Фіоріна (Carly Fiorina) була змушена піти у відставку при ціні акцій у половину того, що вони коштували, коли вона стала на посаду в 1999-му році.

Terra Network і Lycos

У 2000-му році Lycos був топовим пошуковиком і третім за відвідуваністю серед сайтів США. Зажадавши шматок цього онлайн-пирога, іспанська телекомунікаційна компанія Terra Networks виклала $12,5 млрд. Назву змінили на Terra Lycos, а потім дот-коми почали божевільний ріст.

Причина провалу: придбання було схвалено в розмірі $12,5 млрд., але майже відразу ж після дефляції дот-комів знизилися в ціні й акції обох компаній. Вартість угоди, до моменту її закриття, упала до $4,6 млрд. І Lycos опустилася з небес на землю.

За матеріалами TADVISER.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Серійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіхуСерійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіху
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)