ТЕНДЕНЦІЇ | Думки працівників 8 листопада 2011 р.

Коли підлеглі говорять, а керівники не слухають

Стикаючись з необхідністю прийняття важливих рішень, менеджери обирають один із двох стилів керування: автократичний (прийняття рішень в односторонньому порядку) чи демократичний (врахування думок персоналу). Бізнес-література практично в один голос закликає управлінців обирати демократичний підхід, оскільки саме він сприяє підвищенню мотивації, результативності та загальній задоволеності персоналу своєю роботою.

Втім існує і зворотний бік подібного вибору: компанія, яка дає працівникам право висловлювати свою думку, повинна прислухатися до цієї думки. В іншому випадку, якщо співробітники відчують, що керівництво лише хоче заробити "додаткові бали" в очах персоналу і не має наміру втілювати їх ідеї в дійсність — вони не лише перестануть давати зворотний зв'язок, але й почнуть виливати своє незадоволення на колег, що неодмінно призводитиме до конфліктів.

Дослідження, проведене Гердіеном де Врісом (Gerdien de Vries), Бартом Тервелом (Bart Terwel) з Leiden University, а також Карен Джен (Karen Jehn) з Melbourne University і опубліковане в Journal of Business Ethics, свідчить, що працівники, які підозрюють, що їхні менеджери лише вдають інтерес до їхньої думки та їхніх ідей, перестають надавати зворотний зв'язок та втрачають мотивацію.

Участь у дослідженні взяло 137 працівників та 14 менеджерів, які відповідали на запитання щодо їх можливості висловлювати свою думку, а також того, наскільки їхня думка враховується керівництвом та як вони самі оцінюють свої стосунки з колегами.

Несподіваним відкриттям став той факт, що працівники, які рідше висловлюють свої думки щодо компанії, більш схильні до внутрішніх конфліктів з колегами. При цьому конфлікти можуть набувати яких завгодно форм: бажання покерувати іншими, відмову брати участь у зібраннях, нездорову схильність до суперечок тощо. Дослідники припускають, що незадоволені працівники виливають свою агресію на колег тому, що попросту не можуть достукатися зі своїми проблемами до керівників.

У тих же компаніях, де керівництво справді прислухається до свого персоналу, працівники більш відкрито діляться своїми проблемами з менеджерами і знають, що рано чи пізно ці проблеми будуть вирішені.

Тож кожного разу, коли ви стверджуєте, що ваша компанія прислухається до думок персоналу, не забудьте перевірити, чи не є ця практика "просто формальністю".

За матеріалами "When Employees Talk and Managers Don't Listen", strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху
Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та життіТехнологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті
Працюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіхуПрацюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)