ТЕНДЕНЦІЇ | Споживчі тренди 4 березня 2014 р.

Шість споживчих трендів 2014-го року

Джерело: Innovations.com.ua

Компанії, яка прагне бути успішною, потрібно при плануванні діяльності враховувати не тільки свою стратегію і фінансові показники, але й тенденції на ринку. Trendwatching.com запропонував своє бачення того, що цінуватимуть споживачі цього року. Отже, які тренди визначатимуть поведінку людей?

Шість споживчих трендів 2014-го року

1. Споживання без провини

Останнім часом зростає кількість людей, які не можуть не помічати шкоди, яку споживання завдає планеті, суспільству і їм самим. Результатом стає відчуття провини. Тому компаніям варто створювати продукти та сервіси, які будуть позбавляти людей цього неприємного відчуття. Приклад — електричний автомобіль Tesla Model S, який вже почали постачати до Норвегії, Швейцарії та Нідерландів з серпня 2013 року. Вже у вересні ця модель була у топі продажів у Норвегії. Ціни на таку машину починаються від $62 тис. Зате у Норвегії власники електричних авто можуть використовувати автобусні доріжки для руху під час заторів.

Ще один приклад — американська ювелірна компанія Liberty United. Вона випускає біжутерію із списаних куль та пістолетів. Мета, яку декларує цей бренд — прибрати зброю з вулиць. Співпрацюючи з місцевими органами влади, компанія збирає набої та револьвери, які вже непотрібні поліції, а потім дизайнери переробляють її на прикраси, зазначаючи на продукції серійний номер зброї. Купуючи таку річ, споживач отримує цікавий сувенір і відчуває, що зробив щось корисне для суспільства.

2. Відкритість даних

У 2014-му все більше людей будуть ділитись інформацією про себе для того, щоб отримати більш персоналізовані товари чи послуги. Сьогодні у споживачів є багато особистих профайлів: у соцмережах, інтернет-магазинах тощо. Інформація, яка в них міститься, стосується різноманітних уподобань людини: від музичних смаків і до речей, якими вона користується. Як свідчить статистика, 57% споживачів готові поділитися додатковою особистою інформацією (скажімо, п'ять найкращих друзів на Facebook, члени родини тощо) в обмін на фінансову винагороду або краще обслуговування.

Паралельно з цим, активно розвиваються технології, які дозволяють накопичувати інформацію про споживачів і ділитись нею з компаніями. На їхній базі можна створювати масу нових продуктів та сервісів, які клієнти будуть дуже цінувати. Приклад — мікроавтобус Kutsuplus, який курсує по Хельсінкі. Замовити його можна, подзвонивши по телефону, вказавши при цьому початкову і кінцеву зупинку. Кожен такий мікроавтобус вміщує дев'ять пасажирів. Використовуючи надану клієнтами інформацію про їхнє місцезнаходження та бажаний пункт призначення, Kutsuplus обраховує оптимальний маршрут, який вдовольнить усіх. Вартість такої поїздки — 3,50 євро плюс 0,45 євро за кожен кілометр.

Компанії можуть обробляти і великі масиви даних — інформацію, яка стосується великих груп людей. І в результаті пропонувати споживачам продукти, які відповідають їхнім смакам. Причому цю інформацію можна збирати в пасивному режимі (тобто клієнти не мають заповнювати ніяких анкет і взагалі нічого не робити). Наприклад, IBM аналізує дані про пересування людей, отримані з мобільних телефонів, щоб покращити автобусні маршрути в Африці. Це вже дозволило скоротити тривалість подорожей на 10%.

3. Еко-Китай

У 2014-му році сприйняття Китаю буде дещо інакшим, ніж в минулому. Споживачі вже усвідомили, що ця країна стає епіцентром справжніх інновацій, у тому числі — екологічних.

Скажімо, в пекінському метро у травні 2013-го з'явилося 40 автоматів, які компенсують пасажирам частину плати за проїзд, якщо ті утилізують пластикову тару. За кожну пластикову пляшку — надавалась певна знижка на проїзні квитки.

Ще один приклад — «розумне вікно», розроблене Китайською академією наук. Цей винахід дозволяє зберігати та генерувати енергію. Вікна мають термочутливе покриття і можуть регулювати кількість сонячної енергії, що надходить у будівлю, а решту зберігати у батареях, розміщених між віконними рамами.

4. Технології замість ліків

Споживачі вже сьогодні розглядають свої смартфони як пристрої для догляду за здоров'ям, у тому числі за своїм психологічним станом. А також пробують різні додатки і винаходи, які дозволяють боротися зі стресом, ефективніше відпочивати тощо. Останнім часом з'являється все більше продуктів, які підсилюють цей тренд. Наприклад, PIР — бездротовий біосенсор, розроблений у Ірландії, який використовують під час відео-ігр на комп'ютері чи смартфоні. Він вимірює рівень стресу — а також допомагає частіше вигравати (адже в багатьох відео-іграх шанси на успіх тим вищі, чим більш розслаблена людина).

Shadow — це мобільний додаток, що дозволяє користувачам краще запам'ятовувати свої сни. Будильник спокійно пробуджує користувача, збільшуючи імовірність запам'ятовування снів. А додаток дозволяє робити як аудіо, так і текстовий запис одразу після пробудження.

Mico — пристрій, що визначає настрій користувача і вмикає музику, яка цьому настрою відповідає. Ця японська розробка складається із навушників та сенсора, що розміщується на лобі у користувача. Він зчитує мозкові сигнали — і робить висновок про настрій людини. Навушники передають ці дані на мобільний телефон, де спеціальний додаток обирає відповідні записи із усіх наявних музичних файлів.

5. Без інформації

82% споживачів вважають, що компанії збирають занадто багато інформації про них. Звісно, людям подобається, коли про них піклуються, але вони не люблять, коли за ними спостерігають. У 2014-му році з'являтимуться бренди, які не потребуватимуть жодної інформації від користувачів — і все ж надаватимуть гарний сервіс.

6. Інтернет турботливих речей

У 2009-му році 2,5 млрд. пристроїв (телефони, ПК і т.д.) були під'єднаними до мережі. У 2020-му їх буде близько 30 млрд. За прогнозами економістів, речі, які підключатимуться до інтернету, забезпечать світовій економіці 1,9 трлн. доларів у 2020-му році.

Вже сьогодні навколо чимало подібних речей. Скажімо, Xkuty One — це «розумний» електричний скутер, розроблений іспанською компанією Electric Mobility Company. У ньому є вбудований гіроскоп, і коли він падає, спеціальний додаток повідомляє про це когось із родичів водія.

Канадська компанія OMsignal планує запуск лінійки одягу із вмонтованим сенсорним датчиком, який зможе контролювати частоту серцевих скорочень, а також дихання і рухи. Датчики, вплетені в тканину, збирають дані, які потім передаються на мобільний телефон власника. Далі цю інформацію можна накопичувати і аналізувати.

У вересні 2013-го була представлена нова розробка Ford — S-MAX Concept, машина, в сидіння якої вмонтований монітор серцевого ритму. Він може допомогти уникнути нещасних випадків, якщо з водієм станеться серцевий напад. Також система може контролювати рівень глюкози і попереджати водія про критично низький рівень цукру в крові.

У якій би сфері бізнесу не працювала компанія, їй варто придивитись до описаних трендів. Можливо, якийсь із них кардинально змінить вашу сферу бізнесу вже цього року.

Підготувала: Ольга Дубина, за матеріалами trendwatching.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Кмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесіКмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесі
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)