Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


ТЕНДЕНЦІЇ | Соціальні медіа 28 серпня 2014 р.

Соціальні медіа в бізнесі: нюанси управління

Тема соціальних медіа все актуальніша для бізнесу. Якщо під час дослідження, проведеного виданням MIT Sloan Management Review спільно з компанією Deloitte 2011-го року, 52% респондентів зазначили, що вважають соціально-медійний напрям «важливим» або «певною мірою важливим», то через рік таку відповідь дали 74% опитаних. А під час аналогічного дослідження, проведеного цього року, 73% респондентів сказали про важливість розвитку цієї діяльності у найближчій перспективі, а 90% — впродовж наступних трьох років. Отже, виникає запитання, як слід підійти до управління соціально-медійною діяльністю фірми.

Соціальні медіа в бізнесі: нюанси управління
Ілюстрація: Shutterstock
Як показало вище зазначене дослідження, ефективність керівництва — це один із ключових факторів, що визначає ступінь зрілості та результативності соціального-медійного напряму компанії. При цьому для успіху ініціативи потрібна ефективність не лише лідерів, але й тих, хто підтримуватиме її на нижчих щаблях ієрархії.

Узагальнивши відповіді респондентів, дослідники визначили основні кроки, які потрібні для ефективного запровадження соціально-медійних ініціатив.

Представити візію майбутніх змін

Керівники повинні усвідомлювати: одне лише запровадження соціальних медіа не принесе компанії жодних переваг — але ці інструменти можуть дати змогу менеджерам, персоналу і клієнтам взаємодіяти у кардинально відмінний ніж завжди спосіб, таким чином створюючи можливості для втілення нових підходів до ведення бізнесу.

Кардинальне змінювання комунікації стає реальним тому, що раніше роз’єднані люди (в першу чергу представники фірми та її клієнти) отримують можливості для обміну знаннями та вчинення на основі цього практичних дій. Наприклад, KLM вирішила використати свій Twitter-аккаунт як віртуальний «стіл знахідок» для пасажирів, які забули цінні речі в літаку, але не можуть за ними повернутися, бо вже пройшли паспортний та митний контроль.

Варто зазначити, що ця ідея з’явилася в компанії через певний час після відкриття цього аккаунту. Тож на початку лідери не обов’язково повинні знати, як саме використовуватиметься медіа-інструменти, але важливо, щоб вони мали візію їхнього трансформаційного потенціалу та спромоглися ефективно донести її до персоналу. Якщо люди розумітимуть, як інноваційні програмні додатки зможуть покращити бізнес-результати, вони активно шукатимуть ідеї, як це зробити.

Такий лідерський виклик дуже точно передає латинський вираз solvitur ambulando (шукаємо рішення дослідним шляхом). Адже керівники зможуть реалізувати потенційні переваги соціальних медіа, тільки даючи «зелене світло» експериментуванню.

Надихати, підтримувати і вислуховувати

Якщо керівники просто нададуть розпорядження використовувати соціальні медіа, то з цього навряд чи щось вийде, — це одна із думок, яку найчастіше висловлювали респонденти. Оскільки запровадження медіа-інструментів потребує трансформування різних аспектів діяльності компанії, обсяг їхнього застосування персоналом може збільшуватися лише поступово.

Тому управління напрямом соціальних медіа неможливо вибудовувати на наказах. Замість цього лідери повинні використовувати внутрішні маркетингові програми, мета яких — чітко донести до кожної людини в компанії, який потенціал несуть у собі нові інструменти. Дуже часто реалізація таких ініціатив розпочинається знизу, коли формується група прихильників соціальних медіа, котрі стають їхніми першими адептам та надають користувачам цих інструментів потрібну інформацію та допомогу. У більшості випадків такі прихильники діють на волонтерських засадах, але з часом, у міру розвитку медійного напряму, можуть отримувати формальні посади.

Ще однією критично важливою роллю, яку відіграють перші прихильники нових інструментів, є поширення серед персоналу інформації (краще у формі розповідей) про те, чого досягли інші фірми, які взяли на озброєння соціальні медіа та придумали цікаві і незвичні способи їхнього застосування.

Лідерам слід якнайуважніше вислуховувати інформацію, яку надають члени групи прихильників. Бо лише так вони матимуть реальну картину того, як персонал використовує медійні інструменти та яку користь це дає бізнесу. Враховуючи те, що соціальні медіа радикально змінюють спосіб виконання роботи, події, що відбуваються в рамках соціально-медійних ініціатив, подеколи можуть набирати неочікуваних обертів. Тому «розвіддані», які збирають прихильники, мають неабияку цінність для керівників. Бо на підставі цієї інформації останні можуть відзначати найуспішніших користувачів, вчасно відреагувати на збої в програмах, нівелювавши їхні небажані наслідки, та при необхідності припиняти реалізацію невдалих проектів, віддаючи перевагу ініціативам, що потенційно можуть принести кращі результати.

Зрозуміло, що запровадження медійних ініціатив без проблем не обійдеться. Скажімо, якщо замість традиційних електронних повідомлень компанія почне застосовувати сучасну комунікаційну платформу, то, можливо, не буде потреби вказувати у листі прізвище кожного більш-менш значущого стейкхолдера. Це раціоналізує комунікаційний процес, але одночасно може комусь не сподобатися. Здавалося б дрібниця, але, прагнучи уникнути проблем, працівники намагатимуться діяти за засадою найменшого спротиву. Таким чином, щоб уникнути повернення до «бізнесу, як завжди», керівники мусять безкомпромісно підтримувати використання нових інструментів та підходів.

Корегувати курс

Ефективний підхід до управління соціально-медійним напрямом являє собою спіралеподібну петлю зворотнього зв’язку. Лідери формулюють візію для напряму соціальних медіа, результати запровадження якої можуть суттєво відрізнятися від очікувань. У свою чергу, прихильники ініціативи надають керівникам інформацію стосовно сильних і слабких сторін проекту, загроз і можливостей, котрі несе у собі ініціатива, що дозволяє керівникам відкоригувати свою візію та налаштувати компас для наступного етапу подорожі.

Лідерів, які таким чином підходять до управління ініціативою, в жодному разі не можна звинувачувати у браку рішучості. Адже кожний крок у напряму розвитку соціальних медіа змінює те, як функціонує ваша організація, як ви взаємодієте з клієнтами, і навіть впливає на конкурентне середовище, в якому ви дієте. Тому лише скорегувавши курс руху на кожній фазі, ви зможете успішно спланувати наступний етап. Натомість, діючи за принципом «Повний вперед!», ви, найімовірніше, ніколи не досягнете бажаної мети, а лише наразите організацію на непотрібні ризики.

За матеріалами "The Paradox of Leading a Social Business", MIT Sloan Management Review.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Ваша группа поддержки. Программа личного развития, дающая поразительные результатыВаша группа поддержки. Программа личного развития, дающая поразительные результаты
Самое важное. Как разобраться в себе, стать лидером и повести за собой командуСамое важное. Как разобраться в себе, стать лидером и повести за собой команду
Зарабатывайте столько, сколько вы стоитеЗарабатывайте столько, сколько вы стоите
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
Бизнес в стиле фанк. Капитал пляшет под дудку талантаБизнес в стиле фанк. Капитал пляшет под дудку таланта

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)