Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


ТЕНДЕНЦІЇ | Розвиток лідерства 28 січня 2015 р.

Найважливіші інгредієнти лідерства

Відповідно до висновків останнього дослідження компанії McKinsey, ключ до підготовки ефективних лідерів у розвитку якостей чотирьох типів.

Найважливіші інгредієнти лідерства
Ілюстрація: Shutterstock
Сьогодні переконувати менеджерів у тому, що лідерство — це рушій результативності організації, все одно, що пояснювати необхідність кисню для дихання. Тож не дивно, що більше ніж 90% керівників планують збільшити інвестиції у програми розвитку лідерів. Але при цьому у більшості немає чіткого розуміння того, що саме складає сутність ефективного лідерства. Можливо тому лише 43% керівників переконані, що їхні розвиткові ініціативи принесуть реальні плоди.

Останнє дослідження, проведене фахівцями McKinsey* наштовхує на думку, що управлінська результативність залежить від доволі вузького набору лідерських вмінь.

Спочатку дослідники, використовуючи власний досвід та інформацію з фахової літератури, сформували перелік з 20-ти якостей, притаманних лідерові. Потім вони провели опитування 189 індивідів, які представляли 81 організацію з різних країн світу, з метою зрозуміти, як часто в них використовуються певні типи лідерською поведінки. Далі відповідно до системи McKinsey, що вимірює рівень організаційного здоров’я, компанії було розподілено на дві групи: структури, що демонструють високу лідерську ефективність (верхній квартиль) і ті, які мають слабкий потенціал у даній сфері (нижній квартиль).

Як з’ясували автори, менеджери організацій першої групи, як правило, демонстрували чотири типи лідерської поведінки із 20-ти можливих (див. табл.); саме це пояснювало 89% відмінностей між сильними і слабкими в плані ефективності лідерства організаціями. Отже, згідно цього дослідження, найважливішими для успіху компанії є наявність у її менеджерів якостей таких категорій, як:

  • ефективне розв’язання проблем. У рамках цього процесу відбувається збір та аналіз інформації, а також проводиться її оцінювання на предмет значущості стосовно певної ситуації. Саме на цьому ґрунтуються рішення, що приймаються у подальшому (як стратегічні, наприклад, щодо угод M&A, так і ті, що стосуються цілком буденних речей, скажімо, як підійти до вирішення конфлікту в команді);

  • зорієнтованість на результат. Лідерство — це не лише створення візії та доведення її змісту до підлеглих, але й також забезпечення її реалізації. Лідери, яким притаманна зорієнтованість на результат, цінують ефективність та продуктивність; на першому плані для них вчинення дій, що реально важливі для досягнення бажаного результату;

  • прагнення почути різні точки зору. Ця властивість проявляється, зокрема, у бажанні менеджерів відстежувати тренди, що можуть вплинути на організацію, та в їхній здатності розпізнавати зміни у зовнішньому середовищі. Крім цього, такі керівники заохочують підлеглих надавати ідеї, які можуть покращити результативність структури. Вони здатні розрізняти основні й другорядні проблеми, а також приділяти відповідну увагу питанням, котрі непокоять різні причетні до справи сторони;

  • надання підтримки іншим. Лідери, яким притаманна ця якість, спроможні зрозуміти, що відчувають інші люди. Виявляючи щирий інтерес до тих, хто їх оточує, вони формують довіру до себе та допомагають колегам і підлеглим долати проблеми. Також такі керівники в змозі розсіювати необґрунтовані страхи, які можуть турбувати людей, а також впливати на міжособистісні стосунки в колективі з метою не дати внутрішнім конфліктам розростися та стати «чорною дірою», що поглинатиме енергію людей.

Як наголошують дослідники, роблячи таки висновки, вони не намагаються ані поставити крапку в тривалих суперечках про те, що для лідерів найважливіше; ані сказати, що конкретні обставини, в яких діє керівник, є чимось другорядним. «Досвід показує, що різні ситуації вимагають використання різних управлінських стилів, — пишуть автори. — Але наше дослідження вказує на наявність стрижневої моделі лідерської поведінки, яка є найбільш актуальною для більшості компаній, особливо для менеджерів, котрі працюють "на передовій"», при цьому додаючи, «що в процесі розробки програм підготовки нового покоління керівників варто в першу чергу звернути увагу саме на ці чотири типи лідерських якостей».

Основні типи лідерської поведінки

1. Надання підтримки іншим 11. Ефективна організація групи, забезпечення її фокусування на завданні
2. Підтримування бажаних змін 12. Прийняття ефективних рішень
3. Чітке роз’яснення цілі, винагороди за їх досягнення та наслідків невиконання 13. Мотивування людей, розкриття їхніх найкращих якостей
4. Щирість та переконливість спілкування 14. Аналітичність при оцінюванні думок та ідей
5. Розвиток інших 15. Зорієнтованість на результат
6. Формулювання спільної цілі / роз’яснення її змісту 16. Здатність відновлення після провалів
7. Активне сприяння налагодженню співпраці в групі 17. Виявлення стриманості та впевненості у ситуаціях невизначеності
8. Розуміння — хто є хто серед послідовників 18. Демонстрування організаційних цінностей на власному прикладі
9. Формування взаємоповаги 19. Прагнення почути різні точки зору
10. Відзначення досягнень 20. Ефективне розв’язання проблем

За матеріалами "Decoding leadership: What really matters", The McKinsey Quarterly.


    * Автори дослідження: Клаудіо Фезер (Claudio Feser), директор у Цюріхському офісі McKinsey; Фернанда Майол (Fernanda Mayol), молодший партнер в офісі компанії у Ріо-де-Жанейро; Рамеш Срінівасан (Ramesh Srinivasan), директор в Нью-йоркському офісі.

I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Бойся... но действуй! Как превратить страх из врага в союзникаБойся... но действуй! Как превратить страх из врага в союзника
Обрести уверенность в себе. Что означает быть ассертивнымОбрести уверенность в себе. Что означает быть ассертивным
Управляй своей мечтой. Как реализовать любой замысел, проект, планУправляй своей мечтой. Как реализовать любой замысел, проект, план
Сделай себя сам. Советы для тех, кто хочет оставить свой следСделай себя сам. Советы для тех, кто хочет оставить свой след
Преврати себя в бренд! 50 верных способов перестать быть посредственностьюПреврати себя в бренд! 50 верных способов перестать быть посредственностью

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)