ТЕНДЕНЦІЇ | Корпорації vs стартапи 26 липня 2016 р.

Масштаб впливу

Джерело: innovations

У суспільстві, особливо західному, сьогодні розповсюджена думка про те, що великі корпорації чинять набагато більше шкоди, аніж приносять користі. Саме їм людство «завдячує» масштабними викидами в атмосферу, надмірним споживанням, експлуатацією працівників… У той же час, стартапи дуже часто показують приклад того, як екологічно вести справу. Проте чи дійсно великі компанії — це зло, а маленькі — відповідь на те, яким має бути майбутнє бізнесу?

Масштаб впливу Мільйони споживачів, приймаючи рішення про покупку, сьогодні віддадуть перевагу невеликій місцевій компанії, а не інтернаціональному гіганту. Усім відомо, що бренди на кшталт Tesla прагнуть зробити світ кращим місцем для життя. Люди зараз цінують такі якості бізнесу, як етичність, чесність, піклування про навколишнє середовище. А мода на споживання усього підряд й якомога в більших обсягах відходить у минуле.

Тим не менш, фахівці trendwatching.com вважають, що великі компанії можуть створювати чимало цінності — набагато більше, аніж шкоди, — та наводять приклади на підтвердження цієї тези. Що ж стосується стартапів, то, незважаючи на добрі наміри, їм часто бракує ресурсів та доступу до широкого кола споживачів. А значить, важко втілити в життя кардинальні зміни — і тим паче зробити це швидко.

Натомість великі бренди мають справжню силу. У них є людський капітал, масштаб, безліч ресурсів та доступ до мільйонів людей. Крім того, вони часто мають величезні обсяги інформації та знань, бо акумулювали їх десятиліттями. Таким чином, гіганти можуть ініціювати зміни і ефективно імплементувати їх. Вони мають потенціал зробити більше, аніж уряди деяких країн.

Звісно, для цього потрібне бажання та воля, прагнення зробити щось вагоме для світу. Великим компаніям варто запитати себе: для чого ми насправді існуємо? Скажімо, Coca-Cola має один з найкращих у світі механізмів для виготовлення та дистрибуції продукції. У цій компанії та локальних партнерських бізнесах працює 700 тис. людей з 200 країн. Чи може такий гігант існувати лише для заробляння грошей? Чи здатен він вижити, якщо метою будуть тільки прибутки?

Стартапам, незважаючи на добрі наміри, часто бракує ресурсів та доступу до широкого кола споживачів — аби змінити світ

Дослідження 2016 року показало, що вісім з 10 людей вважають: знаходити рішення соціальних проблем має бізнес. Скажімо, компанії, подібні Coca-Cola, могли б займатись доставкою гуманітарної допомоги у найвіддаленіші куточки світу. Автомобільні виробники — опікуватись питаннями контролю за кліматом на планеті. Зрештою, це потрібно не лише суспільству — а й самим гігантам.

Великі компанії розуміють, що програють війну у сприйнятті клієнтів маленьким бізнесам. Корпорації навіть починають копіювати деякі елементи роботи стартапів: заводять акаунти в Twitter, щоб «бути ближчими» до споживачів, проводять хакатони тощо. Але це не змінює ситуацію. Ефективніше було б використати ресурси, що вже наявні, і взятись за вирішення важливої для суспільства проблеми.

І ми вже можемо спостерігати перші паростки цієї стратегії. Скажімо, дуже серйозною соціальною проблемою є вживання нікотину. Лише у США через це вмирає 480 тис. людей на рік. Американська компанія CVS Health, яка має понад 9600 аптек у країні, з 2014 року працює над реалізацією нової місії: допомогти виростити перше покоління в національній історії, яке не палить.

У жовтні 2014-го організація оголосила, що більше не буде продавати цигарки у своїй мережі (хоча цей продукт забезпечував їй $2 млрд. прибутку на рік). У березні 2016-го бренд запустив п’ятирічну ініціативу #BeTheFirst, у межах якої він буде виступати партнером програм проти паління, а також у своїх магазинах інформуватиме клієнтів, за допомогою якої схеми можна позбутись шкідливої звички. Мета компанії — зменшення кількості молодих курців на 10%.

Результатом цієї ініціативи стало падіння прибутку від продажу товарів на 5% у 2015-му році. Проте позитивна увага громадськості до програми принесла зростання прибутку від аптечних сервісів на 13,5%. Це ще один доказ того, що великі компанії можуть не тільки приносити користь людству, але й вигравати від цього.

Великим компаніям варто запитати себе: для чого ми насправді існуємо?

Ще одна масштабна проблема сучасного суспільства — смертність внаслідок дорожньо-транспортних пригод. За даними ВОЗ, приблизно 1,25 млн. людей на рік вмирають з цієї причини. Шведська автомобільна компанія Volvo вже давно була відома своїм уважним ставленням до безпеки. А тепер вона поставила перед собою нову амбіційну мету: жодна людина не має померти або бути серйозно ушкодженою у машині Volvo, починаючи з 2020-го року і назавжди.

У березні 2015-го автовиробник запустив пілотну технологію Connected Safety у Швеції та Норвегії. Вона дозволяє машинам Volvo ділитись інформацією, що стосується безпеки, через хмару. У тому числі — повідомляти про несприятливі дорожні умови, а також випадки різкого гальмування інших водіїв. У 2017-му Volvo планує розпочати наймасштабніше тестування автономних машин: 100 клієнтів компанії будуть їхати в автомобілях, обладнаних автопілотами, по шведських дорогах.

Звичайно, організація розуміє, що її мета може бути недосяжна — завжди існує ризик травмування у машині. Проте довгострокова візія Volvo — створювати автомобілі, для яких «майже неможливо» потрапити в аварію.

Сьогодні у суспільстві існує безліч проблем, які не під силу вирішити маленьким компаніям, а іноді — навіть окремим країнам. Величезні корпорації, які візьмуть на себе частину відповідальності за якусь із цих «больових точок», не тільки привернуть увагу споживачів, а й мають нагоду справді змінити світ.

За матеріалами trendwatching.com

Ілюстрація: projectcommunityonline.com



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24-25 листопада 2017
Одеса
Оперативне управління командою підлеглих і бізнес-процесами (Ігор Сокуренко)
1 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Мотивація «під ключ»: від ефективності до оплати праці в рамках обмеженого бюджету (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
7-8 грудня 2017
Київ
Оцінка персоналу від А до Я (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Как очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступкиКак очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступки
Обрести уверенность в себе. Что означает быть ассертивнымОбрести уверенность в себе. Что означает быть ассертивным
Как лгать при помощи статистикиКак лгать при помощи статистики
Горшочек, не вари! Как обуздать бесконечный поток писем и задачГоршочек, не вари! Как обуздать бесконечный поток писем и задач
Под давлением. Как добиваться результатов в условиях жестких дедлайнов и неопределенностиПод давлением. Как добиваться результатов в условиях жестких дедлайнов и неопределенности


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)