ТЕНДЕНЦІЇ | Інновації 16 листопада 2016 р.

Тренд як джерело інновацій

Джерело: innovations

Побудова успішного бізнесу нерідко залежить від відповіді на одне запитання: чого наші клієнти хотітимуть у майбутньому? Воно цікавить керівників, інноваторів, підприємців. Про те, як шукати відповідь на це запитання і використовувати тренди для розвитку бізнесу, йдеться у статті, підготованій у межах спільного проекту kmbs та компанії Dell.

Тренд як джерело інновацій Традиційний підхід до пошуку відповіді на запитання «чого хотітимуть споживачі?» — це стати ближчим до них. Проводити зі своїми клієнтами (теперішніми чи потенційними) більше часу, створювати детальні описи цих людей, занурюватись у контекст їхнього життя. Звичайно, за допомогою такого методу можна краще зрозуміти свого споживача і згенерувати цікаві ідеї. Проте цей шлях вимагає чималих інвестицій часу та грошей, та й сам процес не дуже простий.

Альтернатива — запитувати споживачів, чого б вони хотіли (тобто проводити звичайні маркетингові дослідження). Але кожен підприємець знає: існує великий розрив між тим, що клієнти говорять, і тим, що вони роблять. Стів Джобс якось сказав: «Наша робота — зрозуміти, чого вони хотітимуть, ще до того, як вони цього захочуть. Люди не знають, чого хочуть, доки ви їм цього не продемонструєте. Тому я ніколи не спираюсь на ринкові дослідження. Ми маємо зчитувати речі, яких немає на цих сторінках».

Логічним здається ще один шлях — аналізувати, що люди роблять насправді. Саме тому останніми роками з’являється все більше рішень, що пропонують аналізувати великі масиви даних. Ідея розуміла: що більше якісних даних ви зберете, тим імовірніше, що зможете краще зрозуміти поведінку споживачів. І хоча цей підхід є дуже цінним, він має певне обмеження. Адже за своєю природою він інкрементний: він не покаже вам, яку радикальну інновацію потрібно розробити, яке нестандартне рішення «підірве» ринок.

Щоб передбачити, чого споживачі хотітимуть у майбутньому, потрібно перестати дивитись на них — і почати слідкувати за бізнесами

Принципово інший шлях до пошуку відповіді на головне запитання — дивитись на тренди, що з’являються у світі. В його основі лежить теза: щоб передбачити, чого споживачі хотітимуть у майбутньому, потрібно перестати дивитись на них — і почати слідкувати за бізнесами.

Інновації, отримані цим способом, називаються інноваціями, що базуються на трендах (trend-driven innovation). Як вони виникають? Компанія дивиться на інші бренди, стартапи, новинки, які можуть радикально змінювати очікування споживачів (і знаходити нові визначення для понять «нормальне», «бажане», «можливе»). І використовує отриману інформацію, щоб прогнозувати — чого наші власні клієнти можуть захотіти.

Чому це працює? По-перше, тому що майбутні потреби споживачів визначаються тим досвідом, який вони отримують сьогодні, а також тим, що їх зараз захоплює. Скажімо, людині дуже подобається iPhone. Сідаючи в машину, вона замислюється, що хотіла б мати вбудовану розважальну систему з настільки ж інтуїтивним управлінням, як у продукції Apple.

Коли споживачі звикають до певного рівня сервісу, комфорту, дизайну, доступності — вони вже не готові знижувати свої стандарти ні в чому. А найголовніше, що інформація зараз розповсюджується настільки швидко, що задані кимось високі стандарти дуже скоро зачеплять і ваш бізнес. Інколи споживачу навіть не потрібно отримувати винятковий досвід самостійно — достатньо знати, що таке можливо.

По-друге, інновації, що базуються на трендах, дозволяють бізнесу підключитись до «колективного розуму» підприємців з усього світу. Кожна компанія, запускаючи новий продукт чи бренд, робить ставку на певний сценарій розвитку майбутніх подій. І таких ставок кожного дня з’являється дуже багато. Якщо слідкувати за тим, на які сценарії робиться найбільше ставок, можна збільшити вірогідність своїх прогнозів.

І, по-третє, дуже часто інновації, які спершу здаються дивними чи навіть сміховинними, є першими слабкими сигналами серйозних змін на ринку. Така доля була у Facebook та Snapchat, Netflix і Zipcar, Seventh Generation і Tesla. Якщо звернути увагу на новинки, які більшості здаються дивними, та зрозуміти, яка поведінка споживачів, які настрої лежать у їх основі, — то можна осягнути та використати потенціал цієї ідеї.

Відслідковування трендів та інновацій, які змінюють очікування клієнтів, допомагають вам зробити саме те, чого прагнув Стів Джобс: зчитати те, чого не напишуть у ринковому дослідженні.

За матеріалами trendwatching.com



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
16-17 серпня 2018
Київ
Оплата за результатом: KPI-мотивація. Від ВИРОБНИЦТВА до РОЗДРОБУ і ДИСТРИБУЦІЇ. Від Директора до лінійного персоналу
22-23 серпня 2018
Київ
Лідерство і управління командою (Вікторія Березіна)
5-6 вересня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети (Ігор Немировський, Інна Старожукова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Как очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступкиКак очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступки
Три признака унылой работы. История со смыслом для менеджеров (и их подчиненных)Три признака унылой работы. История со смыслом для менеджеров (и их подчиненных)
50 великих книг об успехе50 великих книг об успехе
Директора и дилеммыДиректора и дилеммы
Жесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контрольЖесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контроль


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)