ТЕНДЕНЦІЇ | Crowdfunding 13 жовтня 2017 р.

Чи сприяє краудфандинг створенню справжніх інновацій?

Вважається, що краудфандинг — це інструмент підтримки найінноваційніших підприємців. Але чи готові інвестори фінансувати проривні продукти?

Чи сприяє краудфандинг створенню справжніх інновацій? Краудфандинг став черговим «цунамі», що захльостує світ протягом останніх років. Згідно дослідження Світового банку, до 2038-го обсяг ринку краудфандингу складатиме $96 млрд., що майже в 1,8 перевищує розмір сучасної індустрії венчурного капіталу. А багато хто передрікає, що онлайн-краудфандинг демократизує процес розробки продукту, бо усуне економічні, географічні та соціальні бар’єри, що блокують шлях на ринок дрібним підприємцям, які не мають ані контрактів, ані ресурсів, ані досвіду великих компаній.

Але попри весь галас навколо таких краудфандингових платформ, як Kickstarter, GoFundMe та IndieGoGo, напрошується запитання: чи інтернет-інвестори підтримують проекти, які є по-справжньому інноваційними? Адже інноваційність — це не просто новизна. Продукт має бути ще й корисним — забезпечувати кращий споживчий досвід або досконаліший спосіб виконання якогось завдання.

Традиційно дослідження показували, що в купівельному контексті споживачі віддають перевагу істинно інноваційним продуктам — тим, що поєднують у собі оригінальність і корисність.

Проте, згідно недавнього дослідження1, під час якого вивчались проекти на Kickstarter (опис продуктів та обсяги залучених коштів), у ситуації краудфандингу це може бути не так.

Автори з’ясували, що суми залучених грошей зростали, якщо в описі продукту наголошувалась його оригінальність чи корисність — і зменшувались, коли згадувались обидва ці виміри. Такий висновок дозволяє припустити: поки що «юрба» не може розпізнати справжню інновацію.

Інвестори підтримують проекти, виділяючи гроші, за що одержують певну винагороду від розробників (часто у вигляді продукту після його старту). На багатьох платформах діє правило: якщо сума зібраних коштів перевищує заявлену цифру, проект фінансується платформою — якщо ні, гроші повертаються донорам. Тож описи продуктів є в цьому процесі критично значущими. Потенційні інвестори приймають рішення, значною мірою орієнтуючись на заяви, котрі роблять підприємці у відео та текстових повідомленнях на веб-сторінці проекту.

Автори проаналізували дані щодо всіх проектів на Kickstarter з моменту запуску платформи в квітні 2009-го до лютого 2017-го року. Дослідники обмежили свій аналіз проектами, створеними в США (де базується платформа). Було розглянуто інноваційні розробки в дев’яти наступних категоріях: програмні додатки, мода, харчові продукти, обладнання, дизайн продуктів, настільні ігри, технології та відеоігри.

Для кожної розробки було вирахувано кількість вживань слів «новий» чи «корисний» (або їхніх еквівалентів) у текстових, аудіо- чи відео-описах проекту.

Заяви про новизну вели до збільшення обсягів фінансування в середньому на 200% у порівняні з продуктами, в описах яких нічого не говорилось про оригінальність. У свою чергу, заяви про корисність обертались зростанням фінансування на приблизно 1 200%. Така суттєва різниця між першим і другим говорить про те, що люди цінують функціональність та практичність потенційної інновації набагато більше, ніж її оригінальність або унікальність, що суперечить даним деяких попередніх досліджень.

Але коли новатори обіцяли і новизну, і корисність, фінансування їхніх проектів скорочувалось у середньому на 26%. На підставі цього можна припустити, що «юрба» не розглядає оригінальність та практичність у площині синергії і не вважає розробки, які поєднують обидва ці виміри, гідними фінансування.

Автори наголошують, що на їхні висновки не вплинули такі чинники, як добір синонімів, обсяг опису продукту, масштаб проекту, а також те, чи було у підсумку профінансовано розробку.

Чому ж споживачі, віддаючи перевагу по-справжньому інноваційним продуктам у контексті звичайної купівлі, демонструють цілком іншу реакцію в ситуації краудфандингу? Адже індивіди можуть вибирати на платформі продукти, які їм подобаються. І якщо вже Kickstarter ставить за мету сприяння створенню інновацій, чи не мусить платформа залучати більше донорів, котрих цікавлять істинно інноваційні проекти?

Як стверджують автори, високий рівень неясності навколо краудфандингу може відлякувати споживачів від підтримування проривних проектів. В контексті типової купівлі споживачів захищають відповідні закони. Але в краудфандингу донори можуть ніколи не отримати продукт. Навіть ті проекти, які доходять до успішного фіналу, часто не вписуються в зазначені терміни. Ще одне дослідження показало, що більш ніж 75% проектів, профінансованих на Kickstarter, завершились значно пізніше, ніж планувалось. Під час очікування донори не знають — чи вони побачать колись продукт або чи їм буде повернуто гроші. Також у міру просування процесу розробки характеристики продукту можуть змінюватися без згоди інвесторів.

Отже, як показало дослідження, стикаючись із непевністю чи ризиками, що оточують краудфандингові проекти, споживачі віддають перевагу більш традиційним продуктам. «Ми робимо припущення, що високий рівень непевності в контексті краудфандингу скеровує інвесторів до вибору більш тривіальних інновацій та спонукає триматись осторонь проривних — або тих, що несуть у собі як новизну, так і корисність», — пишуть автори.

За матеріалами "Does Online Crowdfunding Reward Actual Innovation?", strategy+business.

Ілюстрація: Depositphotos.com


    1 Автори дослідження: Анірбан Мукхерджи (Anirban Mukherjee), Сінгапурський університет менеджменту; Кеті Янг (Cathy Yang), HEC Paris; Пін Сяо (Ping Xiao), Сиднейський технологічний університет; Амітава Чатторадхай (Amitava Chattopadhyay), INSEAD. Висновки дослідження представлено в статті «Does the Crowd Support Innovation? Innovation Claims and Success on Kickstarter» «Чи підтримує "юрба" інновації? Заяви про інноваційність і успіх на Kickstarter», HEC Paris Research Paper, вересень 2017.


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
14-15 листопада 2018
Київ
Оплата за результатом: KPI-мотивація. Від ВИРОБНИЦТВА до РОЗДРОБУ і ДИСТРИБУЦІЇ. Від Директора до лінійного персоналу
15 листопада 2018
Київ
Як використовувати будь-які заперечення клієнта для просування товару або послуги
21 листопада 2018
Київ
XI Форум HR-Директорів

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?
Мир 3.0. Глобальная интеграция без барьеровМир 3.0. Глобальная интеграция без барьеров
Зачем мы работаем. Как найти смысл и вдохновение на рабочем местеЗачем мы работаем. Как найти смысл и вдохновение на рабочем месте
Воплощение идей. Как преодолеть разрыв между видением и реальностьюВоплощение идей. Как преодолеть разрыв между видением и реальностью
Искусство офисных интриг. Как построить успешную карьеру в мире лжи, подстав и грязной игрыИскусство офисных интриг. Как построить успешную карьеру в мире лжи, подстав и грязной игры


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)