БІЗНЕС-ОСВІТА | Навички майбутнього 20 вересня 2018 р.

Перепустка у майбутнє: які бізнес-навички знадобляться у 2025 році

Автор: Андрій Длігач
Джерело: K.Fund Media

Перепустка у майбутнє: які бізнес-навички знадобляться у 2025 році У жодної професії в нинішньому вигляді немає майбутнього. Нам здається, що ми зобов’язані щось передати дітям, чогось їх навчити. Але не тільки технології, а й суспільство помінялися. Раніше батько міг передати сину все, що буде актуальним для нього протягом життя. А син, ставши дорослим, у свою чергу міг передати ці знання своїй дитині. Як обробляти землю, як будувати будинок, як будувати стосунки. Так складалося з покоління в покоління.

Тепер базові технології змінюють одне одного дуже швидко. Діти самі встановлюють Windows своїм батькам. Найчастіше нове покоління краще розбирається в тому, як влаштовано сучасне суспільство, політика і багато інших речей, при цьому — на подив старших — черпаючи інформацію з Instagram.

Важливо не слідувати чужим шаблонах. Учитель, професор більш не може навчити. Але може допомогти навчитися.

Що може дати бізнес-освіта?

По-перше, відкрити доступ до нової професії і допомогти систематизувати знання, створити власну картину світу.

По-друге, включити в ком’юніті людей зі схожою картиною світу, цінностями та прагненнями.

По-третє, включити в простір постійного навчання. Наприклад, випускники програм Бізнес-школи МІМ отримують доступ до безлічі заходів з обміну досвідом, вирішення живих кейсів, формуванню партнерств.

До недавнього часу вікова нерівність виявлялася так: людина з досвідом роботи легше займе певну позицію, і зарплатня зростає відповідно до віку. Тепер може бути і навпаки.

Раніше фахівець будував кар’єру, ґрунтуючись на своєму досвіді, а тепер кар’єра будується завдяки відсутності цього досвіду. Наприклад, якщо ти не працював в уряді, значить, тобі легше отримати позицію заступника міністра, ніж людині з великим досвідом. Те ж саме в бізнесі, коли наймають на роботу маркетологів, фінансистів, програмістів, стартарперів, креативників. Виявляється, що для нової економіки, або креативної економіки інноваційного суспільства, здатність творити, створювати щось нове, цінується набагато вище, ніж досвід. А що більше у тебе досвіду, то складніше бути інноваційним.

Що більше у тебе досвіду, то складніше бути інноваційним

Що можна з цим зробити? Позбавлятися шаблонів, вчитися новим технологіям, вчитися чомусь новому, разом із колегами різних поколінь отримувати для себе перепустку в майбутнє.

Ейджизм змінює ієрархію цінностей та пріоритетів, що склалася у суспільстві. І, звичайно, це серйозно позначається і на освіті. Навіщо освіта, якщо буквально всі успішні стартарпери до вузів не вступали і в школі вчилися погано? Мало хто розуміє, що з мільйонів стартарперів стають успішними навіть не десятки, а лічені одиниці, а решта змушені йти на роботу, і там вже цінується їх знання, а не тільки творче мислення.

У світі збільшується населення. Але важливіше не це, а те, що світ стає більш пласким. Ми пов’язані із набагато більшим числом людей, ніж раніше. Змінюється система комунікації між людьми. Це плаский світ, в якому 7,5 мільярдів людей комунікують із 7,5 мільярдами. Скоро їх взагалі буде 10 мільярдів. У цьому пласкому світі навіть саме поняття експерта змінюється. Хто такий експерт?

Це, скоріше, людина, якій ти довіряєш, ніж експерт у старому розумінні, Нобелівський лауреат або професіонал із 20-річним досвідом. Експертом стає фейсбучний «друг» або людина, яка знає вираз «фіатні гроші».

У пласкому світі через те, що збільшується кількість зв’язків, підвищується складність самого світу, його будова. У цьому світі, що ускладнюється, дифузія інновацій різко прискорюється. Ти тільки придумав ідею, а виявляється, що вже триста людей цю ідею реалізували, а хтось вже заробив на цьому гроші, і ти вже запізнився. Ти повинен бути набагато швидшим, ніж раніше. Все це призводить до того, що все більше і більше цінується здатність створювати ідеї, ніж той досвід, який у тебе є в тій чи іншій області.

І тут завдяки бізнес-освіті, роботі над кейсами ти розвиваєш здатність швидко орієнтуватися в мінливих умовах ринкового середовища і брати на себе управління ринковою нішею.

Сьогодні професія — це не те, що вибирається один раз і на все життя

Тепер освіта будується протягом усього життя. І професій ти можеш отримувати безліч. Більше того, основні прориви виникають на стиках професій.

Рефлексія допомагає розуміти, де ти сам приймаєш рішення, а де тебе до нього підвели. Де тебе «осінило» завдяки телевізору або заїжджому гуру на тренінгу; чому ти голосуєш саме за цих, а не за інших; де ти зробив вибір, яку музичну групу слухати; що купувати, а що не купувати. Коли ти розумієш це завдяки рефлексії, критичному мисленню, тоді стаєш людиною, здатною не просто вижити на ринку, але і, як і раніше, керувати розвитком подій, не бути іграшкою в чужих руках.

Важливо розвивати креативність. Креативність — мабуть, головний інструмент для заробітку і для саморозвитку в перспективі на 2025-30 рік. Створювати інше. Показувати і знаходити те, чого не бачили до тебе. Звичайно, все складніше і складніше займатися інноваціями в світі, в якому інноваціями займається штучний інтелект. Умовними інноваціями, звичайно. У нейронних мереж більше здібностей до навчання, до синектики, до того, щоби створювати щось нове, ґрунтуючись на переробці величезних масивів інформації.

Здатність творити може виходити за рамки існуючого. Творити нове в бізнесі, в творчості, в чому завгодно. І для цього потрібно розвивати творчі здібності.

Відкритість — ще одна особливість нового світу. У кожного є можливість навчитися жити у відкритому світі і бути людиною майбутнього, якщо навчитися критично мислити, діяти, комунікувати, будувати разом з іншими людьми. Навчитися отримувати задоволення від дарування, а не від володіння. Жити в світі, не обтяженому володінням ресурсами, жити в світі, в якому не обов’язково володіти чимось для того, щоби почуватися щасливим, бути гнучким, переміщатися, подорожувати.

Наступний крок розвитку людини (після особистого успіху) — це успіх соціуму. Гармонія з соціумом. З природою, з простором.

Те, що ти вмієш заробляти, ніщо в порівнянні з тим, що ти вмієш віддавати, дарувати

Звичайно, в нашому світі можна більше віддавати, якщо вмієш більше заробляти. Просто роздаровувати себе, не маючи нічого — не велика премудрість.

Тому ми проходимо етап накопичення капіталу. На наступному етапі у людини реалізовані всі потреби. Ми захищені, ситі, здорові, перебуваємо в комфорті. Завдяки роботам, штучному інтелекту, завдяки безумовному базовому доходу, який рано чи пізно буде в усьому світі. Податки будуть платити роботи, а людина буде творити і жити в зовсім іншій реальності. У світі загального достатку що залишається важливим? Здатність якомога більше віддати, а не здатність якомога більше захопити.

Тому здатність дарувати, що вже зараз виховується руками волонтерів, участь не тільки фінансова, а й присвячення свого часу місту, людям, які не можуть про себе подбати, країні — це вже прикмета майбутнього.

Що можна буде взяти з собою в майбутнє? Навряд чи ресурси з минулого.

В економіці з рентою відносин, уваги, вражень значущими будуть зовсім інші речі.

Але, швидше за все, можна буде взяти репутацію і здатність формувати кола довіри. Критичне, латеральне («робіть все навпаки», перевертні, заперечення і т.п.) і рефлексивне мислення (з «зовнішньої» позиції).

Здатність отримувати натхнення від своїх занять і надихати інших. Здатність включатися в нові процеси — у виробництво, прийняття фінансових рішень і т.п. — за допомогою співдії, партнерства. Відкритість, вміння ділитися досвідом і здатність до дарування.

Бізнес найближчого майбутнього буде будуватися на ком’юніті або мати на увазі побудову ком’юніті. І в цьому ще одна користь бізнес-освіти.

Про автора:

    Андрій Длігач, стратег, футуролог, траблшутер, постійний запрошений викладач МІМ Київ, генеральний директор Advanter Group, доктор економічних наук.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2023, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)