БІЗНЕС-ОСВІТА | Training & Development 31 березня 2021 р.

Тренди T&D 2021: що буде далі?

Автор: Станіслав Омельченко
Джерело: HURMA

Кого тепер здивуєш корпоративним університетом, внутрішньої соціальною мережею або digital-інструментами, що стали необхідним мінімумом в HR. Але Covid-криза і різкий перехід на віддалену роботу став сюрпризом для всіх. Приємним або не дуже — залежало тільки від готовності компаній швидко змінювати звичні підходи. А з цим без якісного навчання не впоратися.

Є всього два шляхи змін: коли цього хочеш і коли змушують обставини. У першому випадку можна не поспішати й планомірно впроваджувати нові методи. У другому — все відбувається швидко, боляче і найчастіше дорого. На жаль, не у всіх компаніях системи навчання були готові до нових реалій. На що варто звернути увагу тим, кому вдалося подолати труднощі?

Тренди T&D 2021: що буде далі?

Тренд №1. Зацікавити будь-якою ціною

Ви коли-небудь думали над тим, що корпоративне навчання бореться за співробітників з можливістю попити кави або перепочити від виконання функціональних обов’язків? А над тим, що «дистанційне навчання» або «в будь-який зручний час» конкурує з новими серіалами або хобі?

Потрібно дуже постаратися, щоб звичне навчання продовжувало залучати. Якщо співробітник обирає «випити кави», то зробіть так, щоб він отримав цю каву безкоштовно, але пройшовши мікрокурс на планшеті, підключеному до кави-автомата. Дайте можливість навчатися в грі: «перемогти» або заплатити за каву.

Якщо до 2020 року сили вкладалися в те, щоб доступ до знань був всюди, то тепер потрібно зробити ще й так, щоб отримати доступ до співробітників і їх часу. Як домогтися? Контент зробити простішим, зрозумілішим, стислішим. Візуалізацію цікавішою і яскравішою. Більше відео, більше інтерактиву та навіть доповненої/віртуальної реальності. Посилити гейміфікацію, додавши гнучкості й азарту, не кажучи про те, що вона просто повинна бути.

Для найбільш просунутих компаній цим може стати навіть власний корпоративний голосовий помічник, майже як Siri, тільки Андрій ;). До речі підійде як для офлайн, так і онлайн робочих буднів.

Тренд №2. Сенс і користь. Тут і зараз

Як дорослі люди ми розуміємо, що час — цінний, а власний час — безцінний. Безглузда інформація нас гнітить. Від її надлишку ми втомлюємося, фокус втрачається і пам’ять теж дає збій. Намагайтеся транслювати тільки конкретну, актуальну інформацію, яку не потрібно додатково переробляти, а можна взяти і застосувати. Закидати корисностями ще встигнете.

Тренд №3. Примусове навчання викликає тільки відторгнення

Навчатися або не піддаватися навчанню — це вибір, який не варто обмежувати. Звичайно ж є ті знання, які життєво необхідні для виконання прямих обов’язків, але є й ті, які допомагають підвищити кваліфікацію або підтягти soft skills.

При обов’язковому навчанні потрібен контроль, але часто він переростає в примус. Залиште "брудну" роботу чат-боту або іншій автоматизованій паспортній системі, яка зможе підкидати повідомлення про необхідність пройти навчання. Використовуючи такий підхід, керівнику буде легше розвивати співробітника, оскільки його пропозиції не будуть сприйматися як зобов’язання. Упущена можливість мотивує більше, ніж примус, повірте.

Тренд №4. Я не хочу спілкуватися із залізякою, мені потрібна людина

Якісний онлайн-курс — чудово! Система дистанційного навчання або мобільний додаток — круто! Microlearning — вау! Але коли ви залишаєте людину сам на сам з бездушною залізякою, то не знаєте дві речі: де була увага співробітника в момент навчання і який досвід він отримав. Багато хто скаже, що якість навчання можна перевірити тестом. Ні, цей метод дає приблизний результат і дуже залежить від складених питань і відповідей. Немає нічого кращого спілкування з куратором. Постарайтеся, щоб в процесі кожного досвіду онлайн-навчання була присутня жива людина! Зараз це як ніколи важливо. Крім того, ще й відразу зрозумієте, що не так з форматом курсу або матеріалом.

Тренд №5. Запасний варіант

У період введення карантинних обмежень, щоб вижити, компанії вибрали шлях зниження витрат на персонал. Одним співробітникам урізали зарплату, інших відправляли у відпустку, а деякі й зовсім втратили роботу (можливо навіть найулюбленішу). Звичайно, масштаб трагедії залежав від ніші бізнесу, але ситуація навчила одній важливій речі — план Б.

Процес навчання в компанії повинен стати настільки гнучким, щоб за короткий проміжок часу співробітники могли освоїти нову роль або професію. Заохочуйте обмін експертизою всередині команд, створюйте крос-функціональні проєкти, робіть профільні конференції, запускайте школи й бази знань. Кожен день ставте питання «Що буде, якщо завтра заборонять наш бізнес або змінять правила гри?». Так ви та ваша команда будете впевнені, що хороше завтра настане для всіх!

Невеликий підсумок

Звичайно ж ці тренди лише частина того, що чекає напрямок корпоративного навчання у 2021. Але безумовно ясно, що:

  • від повного онлайну користувачі втомилися — людям потрібні люди;
  • контенту стало неймовірно багато, при цьому більшою мірою він неякісний або нецікавий;
  • тривалі курси/тренінги стомлюють і «зливають» бюджет компанії, а короткі не дають глибини;
  • знання повинні бути максимально застосовні тут і зараз;
  • не варто вчити заради «вчити»;
  • красивою презентацією вже нікого не здивувати, як і стандартними інструментами менеджменту, доступними в мережі;
  • підглядайте технології в інших сферах, а не у конкурентів;
  • ваші співробітники — такі ж клієнти, які хочуть отримувати сервіс у навчанні, а не навчання як товар.

Ілюстрація: futurelearn.com

Про автора:

    Станіслав Омельченко, керівник управління навчання та розвитку персоналу Varus.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ваш надійний тилВаш надійний тил
Правила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдомаПравила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдома
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)