БІЗНЕС-ОСВІТА | Навички 2 лютого 2023 р.

Education 4.0: три навички, які знадобляться студентам для роботи в майбутньому

Концепція «Education 4.0» переосмислює освіту як інклюзивний досвід, що триває впродовж усього життя і покладає відповідальність за розвиток навичок на студента, а викладачі та наставники виступають у ролі фасилітаторів і помічників у цьому процесі. World Economic Forum пропонує розглянути три найважливіші навички, які мають відігравати центральну роль у навчальному плані кожного студента.

Education 4.0: три навички, які знадобляться студентам для роботи в майбутньому

1. Вирішення проблем

Вирішення проблем посідає одне з перших місць у списку обов’язкових навичок кожного університету та компанії, але що саме це означає? Студенти, які вміють вирішувати проблеми, підходять до них із цікавістю; вони готові прийняти виклик, що стоїть перед ними. Працюючи самостійно або з іншими, студенти вивчають ситуацію і ставлять запитання, щоб виявити першопричину проблеми; спільно шукають потенційні рішення після того, як причину встановлено; експериментують і тестують рішення в невеликих масштабах; аналізують результати цих тестів; масштабують найкраще рішення і продовжують відстежувати рішення, щоб переконатися, що воно дійсно вирішує проблему. На цьому шляху студенти створюють і покладаються на будівельні блоки вирішення проблем: креативність, аналіз даних, наполегливість і критичне мислення.

У серії публікацій Інституту Брукінгса, присвяченій навчанню майбутнім навичкам, викладач Кейт Міллз (Kate Mills) описує «нормалізацію труднощів» у своєму класі. Вона шукає можливості продемонструвати, як інші студенти (а не вчитель) працювали над проблемами, називаючи і описуючи кроки, які вони використовували, і пояснюючи, як цей процес вирішив проблему.

«Через кілька тижнів, — каже Міллс, — більшість класу розуміє, що викладачі тут не для того, щоб вирішувати проблеми за студентів, а для того, щоб підтримати їх у розв’язанні проблем самостійно».

Це включає в себе надання студентам цілої низки стратегій вирішення проблем, до яких вони можуть звернутися, якщо застрягнуть.

«Для мене, як для викладача, — продовжує Міллс, — важливо створити в класі атмосферу, в якій студенти стають вирішувачами проблем».

2. Колаборація (співпраця)

По суті, колаборація — це вміння добре працювати з іншими, іноді в ролі лідера команди, а іноді в ролі її члена. Студенти, які співпрацюють, піддаються впливу достовірних даних та ефективного переконання, а також демонструють готовність змінити свою думку, коли стикаються з доказами, що суперечать їхнім початковим переконанням. Ефективні співпрацівники будують стосунки з усіма типами особистостей, стилями роботи та походженням, швидко діють, щоб знизити напругу та вирішити конфлікти в будь-якій команді. Крім того, вони шанобливо ставляться до співрозмовників, незалежно від того, чи спілкуються вони особисто, на камеру, через аудіо, пишуть у будь-якій формі (від малоконтекстних мікроповідомлень до розлогих звітів) або активно слухають.

П’ять років тому Pearson Education, британський освітній видавничий гігант, у співпраці з Partnership for 21st Century Learning проаналізував найбільш значущі висновки у навчанні студентів навичкам колаборації. У звіті рекомендується впроваджувати три елементи співпраці у повсякденну роботу в класі: міжособистісне спілкування, вирішення конфліктів та управління завданнями.

«Наприклад, — йдеться у звіті, — якщо завдання просто вимагає від груп генерувати багато ідей, але не розставляти пріоритети і не робити вибір, то студентам не потрібно буде координувати свої ідеї та внесок. Аналогічно, якщо завдання вимагає консенсусу, але всі в групі вже згодні з найкращим варіантом дій, то у студентів немає можливості практикувати свої навички вирішення конфліктів».

Певний рівень тертя має бути вбудований у навчальне середовище, щоб розвивати і практикувати навички колаборації.

Для того, щоб створити клас спільного навчання, автори звіту рекомендують об’єднати студентів у безліч різних груп для виконання різноманітних завдань і проєктів, ротацію ролей між ними для того, щоб всі мали досвід виконання різних обов’язків і міжособистісних ситуацій. А також — навчити студентів проводити взаємооцінювання, яке забезпечує чесний, конструктивний зворотний зв’язок. Звіт також підтверджує, що студенти з сильними навичками співпраці мають кращі перспективи працевлаштування та просування по службі, ніж ті, хто такими навичками не володіє.

3. Адаптивність

Здатність постійно адаптуватися до нових ситуацій і реалій довгий час недооцінювалася, оскільки «адаптивність» досить складно визначити. Навички адаптивності варіюються від певного комфорту в умовах невизначеності, раптових змін і незнайомих обставин до здатності приймати ефективні рішення та розробляти інноваційні рішення під тиском. Молодь, яка вміє адаптуватися, легко переходить від ролі послідовника до ролі лідера і навпаки. Вони вітають можливості вивчати нові теми, опановувати нові навички та випробовувати себе.

Австралійська дослідницька група під керівництвом Ендрю Мартіна (Andrew Martin) протягом останнього десятиліття вивчала реакцію студентів на невизначеність, новизну і зміни, зазначаючи, що навчання адаптації вимагає когнітивних, поведінкових і афективних (емоційних) коригувань, які включають розвиток стійкості, життєздатності і саморегуляції. Один із підходів до навчання адаптивності полягає у створенні саморегульованого процесу зі студентами, в якому вони самостійно оцінюють свій рівень знань у певній сфері, визначають навчальні цілі, працюють над набуттям досвіду та навичок, знову оцінюють рівень знань, визначають модифікації, необхідні для подальшого вдосконалення тощо. Із часом коригування та модифікація навичок і поведінки в результаті оцінювання та зворотного зв’язку уможливлює формування у молоді такого адаптивного мислення.

Поява Education 4.0 пропонує унікальну можливість модернізувати наші освітні системи, щоб забезпечити ефективну підготовку двох мільярдів молодих людей у світі до Четвертої промислової революції, одночасно зменшуючи нерівність в освітніх системах і використовуючи потенціал освітніх технологій. Акцентуючи індивідуальний розвиток навичок і навчання в класі на вирішенні проблем, співпраці та адаптивності, Education 4.0 пропонує молоді найкращі можливості для досягнення успіху в глобальній економіці.

Ілюстрація: cla.co.uk



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)