«Звільніть» своїх клієнтів! Навіть під час кризи

«Звільніть» своїх клієнтів! Навіть під час кризиІноді, навіть під час рецесії в економіці, найкращим способом збільшення прибутковості є позбавлення від деяких своїх клієнтів. Джеремая Ов’янг (Jeremiah Owyang) аналізує, як зробити це правильно.

Останнім часом про це подеколи говорять продавці і представники копаній – вони «відпускають» від себе деяких найменш цінних клієнтів. Навіщо? Справа в тому, що під час рецесії треба забезпечити особливий фокус на максимально ефективному використанні всіх наявних ресурсів, а у деяких випадках окремі клієнти можуть бути збитковими з огляду на час, енергію, ресурси чи «моральний дух» компанії.

Деякі клієнти є збитковими
Широко відоме правило бізнесу, згідно з яким 20% ваших клієнтів забезпечують вам 80% прибутків. Якщо ця модель працює, то так само має місце і протилежна закономірність: на найнижчі 20% ваших клієнтів припадає 80% витрат ваших ресурсів.

Саме це мені і сказали у одній компанії, де було прийнято стратегічне рішення позбавитися від нижньої однієї п’ятої частини клієнтської бази. Чому і навіщо? Щоб позбавитися витрат, які пов’язані з деякими особливо проблемними клієнтами, які можуть зміщувати фокус проекту, забирати забагато часу, але при цьому приносити мало надходжень, а подеколи навіть створювати додатковий емоційний тиск на екаунт-менеджерів. Все це разом робить таких клієнтів «збитковими». Що, врешті-решт, цінніше, клієнт чи вірний працівник і ризик зашкодити «моральному духові» компанії?

MUST READ:  Роботодавці не згодні, що «хорошої людини повинно бути багато»

Тож яких клієнтів найімовірніше будуть скорочувати? Слід взяти до уваги, що часто навіть найвідоміші бренди зловживають прагненням знайти якнайдешевші пропозиції (нерідко навіть з використанням спеціальних відділів, які їх шукають), при цьому очікуючи найвищої якості послуг. Що нерідко означає для малих компаній зловживання їхнім часом і ресурсами.

Компанії повинні проаналізувати свою клієнтську базу
Декілька міркувань:
– Оцініть своїх клієнтів на предмет «збитковості» – чи варте те, що ви отримуєте у довготерміновій перспективі, витрачених ресурсів?
– Чи можете ви краще перерозподілити свої ресурси для забезпечення зростання у сегменті клієнтів, які приносять найбільшу цінність?
– Як можна вдосконалити спосіб проведення робочого часу вашими працівниками?
– Нерідко компанії здійснюють кадрові чистки з метою якісної оптимізації структури людського ресурсу. Чи не можна було б зробити те саме у відношенні до клієнтів?