Яка найкраща методологія для цифрової трансформації?

Розділ: Управління змінами
Автор(и): Ерік Кімберлінг (Eric Kimberling)
розміщено: 17.03.2023
звернень: 5322

Приступаючи до цифрової трансформації, ви можете вибрати з безлічі різних методологій впровадження. Насправді, ці методології часто можуть суперечити одна одній, і буває важко зрозуміти, яку з них використовувати. Які існують основні методології? Як вони конфліктують між собою? Як визначити, яка з них найкраще підходить для організації? На ці питання відповідає у своїй статті Ерік Кімберлінг (Eric Kimberling), відомий у всьому світі як лідер думок у сфері ERP-консалтингу.
Яка найкраща методологія для цифрової трансформації? Методології впровадження є критично важливою частиною будь-якої цифрової трансформації. Вони є ключовою частиною забезпечення повторюваності процесу впровадження або можливості масштабування всього бізнесу. Вони гарантують, що проєкт встигне завершитися вчасно, в рамках бюджету і, зрештою, принесе користь.

Agile

Однією з найпоширеніших методологій, що використовуються в цифрових трансформаціях сьогодні, є концепція Agile. Простіше кажучи, Agile — це підхід, який зосереджений на тому, щоб не витрачати час на визначення бізнес-процесів і розробку самого програмного забезпечення (ПЗ). ПЗ і технологія мають бути визначені якомога швидше, навіть якщо це стосується лише обмеженої кількості людей, щоб отримати зворотний зв’язок.

Це може дещо суперечити традиційній методології водоспаду (або каскадній методології), яку історично використовували консультанти з розробки та впровадження ПЗ, яка більше сфокусована на дуже чітко визначених лінійних, послідовних етапах проєкту, починаючи з дизайну і продовжуючи розробкою, тестуванням, а потім введенням в експлуатацію.

Agile, з іншого боку, більше націлений на швидке розгортання технології та передачу її кінцевим користувачам якомога швидше, навіть якщо вона недосконала. Потім — навчання на основі зворотного зв’язку для вдосконалення технології в масштабах всієї організації. Хоча agile може бути чудовим способом пришвидшити роботу, він також суперечить тому, чого намагаються досягти більшість організацій.

Багато компаній використовують цифрові трансформації для створення стандартної операційної моделі бізнесу або переходу на загальну платформу для ведення бізнесу в різних функціях по всьому світу і в рамках організації. Часто гнучкий підхід суперечить цьому і по суті створює конфлікт між необхідністю швидкого розгортання технологій та потребою мати спільні стандартні бізнес-процеси.

Agile — це лише один із прикладів методології, яку можна використовувати, і, чесно кажучи, краще використовувати її вибірково, щоб забезпечити досягнення інших цілей і завдань у рамках цифрової трансформації.

Lean Six Sigma

Ще однією поширеною методологією, яка використовується не лише в цифрових трансформаціях, але й в операційній діяльності багатьох організацій по всьому світу, є Lean Six Sigma (ощадливе виробництво та Шість сигм). Ця методологія фокусується на чітко визначених бізнес-процесах, постійному вдосконаленні, вимірюванні цих бізнес-процесів та зменшенні відходів, одночасно підвищуючи ефективність та результативність всієї організації.

Два основні компоненти Lean Six Sigma іноді можуть суперечити іншим методологіям, які використовуються в цифровій трансформації. По-перше, це чітке картографування бізнес-процесів або управління бізнес-процесами. Це дуже схоже на Agile, оскільки спрямоване на те, щоб не витрачати занадто багато часу на визначення бізнес-процесів заздалегідь із точки зору наскрізних бізнес-процесів усієї компанії, а просто розгортати технологію якомога швидше.

Натомість Lean Six Sigma та її управління бізнес-процесами, як правило, фокусуються на протилежному. Ця методологія робить акцент на вимірюваннях і метриках для забезпечення оптимізації ефективності операцій і результатів функціонування організації. Lean Six Sigma — це ще одна методологія, яку варто враховувати при плануванні цифрової трансформації.

Управління змінами / ADKAR

Управління змінами має вирішальне значення для будь-якої цифрової трансформації. Якщо ви дивилися мої відео або працювали зі мною в минулому, ви знаєте, що наша організація і команда приділяють значну увагу управлінню змінами, щоб забезпечити належне врахування людського фактору трансформації. Це ключова річ, яка визначатиме успіх чи невдачу проекту.

Оцінюючи різні методології змін, такі як Prosci, методологія ADKAR або методологія Коттера, часто виявляється, що ці підходи не узгоджуються з іншими типами цілей або з іншими методологіями, які використовуються. Повертаючись до підходу Agile, часто ця практика зосереджена на швидкому впровадженні технологій, тоді як управління змінами передбачає, що необхідно заздалегідь визначити потенційний вплив на організацію.

Зрештою, існує дуже тонка, але важлива різниця в розумінні компромісів і суперечностей між цими двома методологіями. Незважаючи на це, має існувати якась надійна і дуже ефективна методологія управління змінами, від якої можна відштовхуватися.

Клієнтський досвід

Клієнтський досвід — ще одна методологія, яка часто використовується для цифрових трансформацій. Цифрова трансформація, орієнтована на клієнтський досвід, дійсно концентрується на подорожі клієнта.

Питання, які слід розглянути під час подорожі клієнта:

  1. Якою є перспектива клієнта при взаємодії з організацією?
  2. Як виглядає ця подорож клієнта?

Коли основна увага приділяється перспективі подорожі клієнта, спробуйте оптимізувати та максимізувати її відповідно до бізнес-стратегії. Іноді це може означати, що ви не будете настільки ефективними і надаватимете перевагу клієнту, а не потенційним операційним компетенціям.

Це суперечить принципам Lean Six Sigma, які передбачають підвищення ефективності та максимальну ощадливість. З іншого боку, клієнтський досвід може підказати, що не бути повністю ефективним — це нормально. Трапляються випадки, коли час витрачається більше на гроші та неефективні процеси в ім’я забезпечення максимального клієнтського досвіду.

У кінці всього цього має бути вирішальний фактор. Якщо основною метою бізнесу є операційна ефективність, то Lean Six Sigma, ймовірно, буде найкращим вибором. Чи головним пріоритетом є максимізація клієнтського досвіду?

Клієнтський досвід — це ще один інструмент в арсеналі. Важливо розуміти переваги використання цього підходу до розгортання, а також усвідомлювати, де можуть бути недоліки або конфлікти з іншими методологіями, які розглядаються.

Методології вендорів програмного забезпечення

На додаток до деяких загальних фреймворків, про які вже йшлося, таких як методології управління змінами, Lean Six Sigma та Agile, настав час змістити фокус на самих вендорів програмного забезпечення.

Які методології вони використовують? У кожного з них є свої маленькі унікальні нюанси в тому, як вони рекомендують розгортати свої технології. Часто ці методології зосереджені на швидкому розгортанні у швидкому темпі та з якомога меншими витратами.

Цілком зрозуміло, чому постачальник ПЗ хоче переконатися, що його клієнти можуть розгортати технології якнайшвидше і за якомога меншу ціну, — просто щоб підвищити рівень успіху і забезпечити собі хороші кейси для підтримки продажу.

Існують також недоліки, які необхідно визнати як частину цих вендорних методологій. Окрім того, що у них часто відсутні різноманітні кроки, вони рідко зосереджуються на управлінні змінами. Вони також не мають підходу, орієнтованого на Lean Six Sigma, що може спричинити довгострокові проблеми.

Якщо ці дві речі важливі, і вони не закладені в методологію вендора, я не раджу повністю відмовлятися від цього ПЗ. Однак методологія вендора повинна бути гнучкою, щоб забезпечити успішний і повний план впровадження.

Зрештою, напевно, найпростіший спосіб подумати про це — розглядати вендорні методології впровадження як відправну точку. Це не єдиний спосіб розгортання технології, і немає універсального підходу, це лише початок.

Методології вендорів часто зосереджені на прискоренні впровадження. Всупереч поширеній думці, швидше — не завжди краще. Іноді прагнення до швидкого та дешевого впровадження може коштувати більше часу, ресурсів і грошей пізніше. Важливо розпізнати найкращий темп і підхід для досягнення максимальної цінності.

PMBOK

Ще одна методологія, яку варто розглянути, з якою ви, можливо, знайомі, — це PMBOK. Вона також відома як «Звід знань з управління проєктами» і розроблена Project Management Institute. Багато людей, які мають сертифікати з управління проєктами або сертифікати PMI, використовують методологію PMBOK для розгортання своїх технологій.

Знову ж таки, PMBOK — це чудово, вона додає багато відмінної структури, фундаменту та повторюваних процесів до управління проєктами. Однак вона може суперечити (або не суперечити) деяким іншим методологіям, які ми обговорювали. Оскільки це може бути досить потужним доповненням до впровадження, важливо визнати, що можуть існувати частини PMBOK, які є значущими для організації.

Вибір найкращої методології

Як ви вже зрозуміли, не існує універсальної відповіді на питання, яка методологія може мати найбільший сенс для організації. Важливо звернути увагу на цілі, завдання і те, чого саме потрібно досягти за допомогою цифрової трансформації.

Крім того, необхідно розуміти культуру компанії і те, як включити її в майбутнє організації. І, зрештою, які частини цих методологій можуть працювати разом.

Не забувайте, що життєво важливо виявити потенційні конфлікти або напруженість між цими різними методологіями. Це має бути частиною управління проєктом і виявлення того, коли виникає конфлікт між різними науковими школами і різними методологіями, фреймворками, інструментами, і як має виглядати процес прийняття рішення.

За матеріалами "What is the Best Digital Transformation Methodology?", Third Stage Consulting Group.

Ілюстрація: analyticsinsight.net



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ НА ТЕМУ:
Натисніть «Оновити». Подорож у пошуку душі Microsoft та кращого майбутнього для кожногоНатисніть «Оновити». Подорож у пошуку душі Microsoft та кращого майбутнього для кожного
Компанії майбутньогоКомпанії майбутнього
Міфи про охорону здоров’я. Як не помилитися, реформуючи медичну системуМіфи про охорону здоров’я. Як не помилитися, реформуючи медичну систему

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)