КОНСАЛТИНГ | Комодитизація 15 червня 2011 р.

Три стадії комодитизації

Фіона Чернявська (Fiona Czerniawska), засновниця дослідницької та консалтингової компанії Arkimeda, автор численних книг, публікацій та визнаний авторитет у консалтинговій сфері, розповідає про небезпеки комодитизації для сфери консалтингу.

Фіона Чернявська (Fiona Czerniawska)
Фіона Чернявська
(Fiona Czerniawska)
Комодитизація — це перехід товарів/послуг із розряду унікальних до розряду ширвжитку. Комодитизація завжди "наступає на п'яти" прогресу, але постійні нові виклики та нові технології дозволяють сфері знаходити баланс і залишатися попереду. А що роблять консультанти? Вони продовжують рухатися вперед.

Але іноді варто озирнутися, для того, щоб зрозуміти, чому консалтингова сфера стає комодитизованою? Можливо тоді консультанти зрозуміють, як вдихнути нове життя у свою працю.

Перша стадія комодитизації (перетворення консалтингових послуг на продукт ширвжитку) настає тоді, коли клієнти починають вірити, що існує багато компаній, здатних запропонувати такий самий за рівнем та якістю набір послуг. Що всі консультанти мають приблизно однаковий рівень кваліфікації і тому їх можна вважати взаємозамінними. Результатом такого переконання стає падіння прибутків та цінова конкуренція між консалтинговими компаніями.

Єдиний спосіб уникнути цієї стадії комодитизації — інноваційне мислення та вміння диференціюватися. Якщо компанія може запропонувати унікальний сервіс, тоді у клієнта не залишається іншого вибору, окрім як найняти цю компнію.

Друга стадія комодитизації базується на вірі клієнтів у те, що консалтингові компанії пропонують прості за своєю суттю послуги. Їхня віра у простоту іноді виявляється настільки потужною, що вони вирішують взагалі обійтися без зовнішніх консультантів і провести проект самостійно. Адже навички консультанта можуть виявитися притаманними комусь із внутрішніх працівників. А в крайньому разі можна зробити консультанта постійним співробітником компанії.

У такій ситуації консалтинговим компаніям варто наглошувати, що основну цінність має не стільки те ЩО вони роблять, а те ЯК вони це роблять. Адже компанії зазвичай виявляються занадто заглибленими у свою внутрішню політику. А консалтингова організація може запропонувати свій свіжий і незалежний погляд.

Остання, третя стадія комодитизації настає тоді, коли те, що починалося як консалтинговий проект, стає внутрішньою ініціативою компанії і перетворюється на набір дій, які люди виконують автоматично, навіть не замислюючись про них. Наприклад, управління змінами, яке раніше вважалося прерогативою консалтингових компаній, сьогодні належить до розряду тих навичок, які повинні бути притаманні кожному хорошому управлінцю.

Боротися з третьою стадією комодитизації консалтингові компанії навряд чи спроможні, та й сумнівно, що їм це потрібно. Головне — завжди рухатися вперед і знаходити нові концепції, які здатні суттєво покращити бізнес клієнта.

За матеріалами "The three stages of commoditization", Source for Consulting.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Працюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіхуПрацюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіху
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)