ІНТЕРВ'Ю | Gerard Kleisterlee 30 жовтня 2006 р.

Інтерв'ю з генеральним директором Philips

У наведеному нижче інтерв'ю із Джерардом Клістерлі (Gerard Kleisterlee), генеральним директором Philips, йдеться про важливість європейської сфери напівпровідників, майбутнє споживчої електроніки та способи впливу світової глобалізації на датського гіганта у сфері електроніки. За останні 30 років Philips віддав на аутсорсінг більшість своїх виробничих процесів та зменшив кількість працівників із 400 000 до 160 000.

Джерард Клістерлі (Gerard Kleisterlee) З.: Пане Джерарде, Ви плануєте реорганізувати Philips та перетворити компанію на стиль життя. А яку продукцію Philips застосовуєте Ви?

В.: Я прокидаюся від дзвінка радіо-будильника Philips, чищу зуби щіткою Philips, голюся бритвою Philips і п'ю каву, приготовану з допомогою однойменної кавоварки. Потім я дивлюся ранкові новини на плоскому екрані телевізора Philips і їду до офісу, в якому мене оточує техніка Philips.

З.: Чи належить Ваш дім до категорії "комп'ютеризованих", де кожен прилад підключений до мережі та постійно підтримує зв'язок із іншими приладами.

В.: Багато людей говорять про це, а наші інженери постійно працюють над цією концепцією. Проте, основним залишається мотто нашої компанії "Чутливість та простота" (Sense and Simplicity) — все чого ми прагнемо — зробити життя споживача приємнішим і простішим. Тому ми не поспішаємо створювати "комп'ютеризований" будинок, хоча й працюємо над цим постійно.

З.: Ви неодноразово стверджували, що деякі продукти є занадто складними для споживача. Вони занадто навантажені професійним жаргоном та потребують звикання для того, щоб ними можна було користуватися.

В.: Я переконаний, що середньостатистичному споживачеві дуже не подобається весь набір спеціальної термінології, який ми зазвичай використовуємо — DVD-RW, +RW, Wi-Fi чи 802.11. Я вірю, що використання більш простих відповідників дає змогу споживачам відчути, що про них справді турбуються і намагаються пояснити про що йдеться в назві товару. Одним з прикладів пояснення, яке вже закладене в назву, є телевізор з плоским екраном. Ми ж не намагаємося обізвати його LCD чи плазма-екран.

З.: Однією зі змін, яка відбулася у Вашій компанії, став продаж відділу комп'ютерних процесорів. В Європі існувало лише три потужних виробники комп'ютерних процесорів — ST Microelectronics, Infineon та Philips. Чому Ви вирішили покинути галузь?

В.: Ще в 1980-му році, кожна велика корпорація повинна була виробляти власні комп'ютерні процесори — а сьогодні це вже більше не обов'язково. Виробництво процесорів стає галуззю в собі — тепер ви можете просто купити все що вам необхідно чи замовити його. Вам не обов'язково самостійно виробляти процесори. Наприклад, сьогодні лише 10% процесорів, які застосовуються у нашій продукції, виробляються на наших заводах.

З.: Чи означає Ваш відхід зі сфери виробництва комп'ютерних процесорів, що Ви не матимете можливості якісно виділитися серед своїх конкурентів.

В.: Зовсім ні, адже конкурентною перевагою є зовсім не процесори. Це лише невеличка деталь у стосунках між конкурентами. Наприклад, якщо говорити про телебачення, то такою конкурентною перевагою є якість зображення. Про ці речі обов'язково слід пам'ятати. Вони завжди залишаються ключовими, не залежно від того, де було створено процесор для обладнання — на нашому заводі, чи на заводі наших колег. До речі, дизайн також відіграє далеко не останню роль.

З.: Отже, новітні технології стають дедалі менш важливими?

В.: Я в цьому переконаний. Сьогодні значення має лише емоційна складова продукту. Споживачеві абсолютно байдуже з чого зроблено продукт і хто є виробником запчастин до того часу, поки продукт викликає у нього позитивні емоції.

З.: Тоді, чому Philips досі не перетворився на маркетингову компанію?

В.: Ми фактично стали нею у галузі споживчої електроніки. Більше того, я переконаний, що конкурентність даної галузі дуже швидко змусить наших колег повторити наш приклад. Іншого способу працювати у цьому бізнесі просто не існує.

З.: В чому полягає нова стратегія?

В.: Останнім часом ми передали на аутсорсінг більшість нашої продукції, яка стосується споживчої електроніки. Ми залишили тільки 8 заводів, які займаються цією діяльністю, та й ті збереглися переважно з логістичних міркувань. 90% виробів створюються іншими компаніями за нашим спеціальним замовленням. Це робить нас набагато більш гнучкими, ніж наші конкуренти.

З.: Тобто фактично Philips перетворився на трейдингову компанію?

В.: Ні! Ми все-ще є набагато більшим, ніж проста трейдингова компанія. Ми володіємо спеціальним інститутом, який розробляє концепції продуктів та відсилає їх субпідрядникам. Отже, основною нашою відмінною рисою від трейдингової компанії чи no-name виробника є наш креативний підхід до розробки, дизайну та маркетингу.

Ярослав Федорак, за матеріалами Spiegel Online.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Всесвіт розмовляє числами. Як сучасна математика пояснює найбільші секрети світобудовиВсесвіт розмовляє числами. Як сучасна математика пояснює найбільші секрети світобудови
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей
Рішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світРішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світ

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)