ІНТЕРВ'Ю | Rob Goffee 22 січня 2010 р.

Роб Гоффі про управління розумними людьми

В інтерв'ю, яке наведене нижче, Роб Гоффі (Rob Goffee) — професор з організаційної поведінки у Лондонській бізнес-школі, а також експерт з питань лідерства, корпоративної культури та інновацій, співавтор книг "Розумний: Як керувати найрозумнішими та найкреативнішими людьми" (Clever: Leading Your Smartest, Most Creative People) — розповідає про те, яким чином лідери повинні мислити, працювати та утримувати найрозумніших людей в компанії.

Роб Гоффі (Rob Goffee)
Роб Гоффі
(Rob Goffee)
З.: Як Ви визначаєте розумних людей?

В.: Розумні люди — це ті співробітники, яким вдається створити непропорційно велику цінність порівняно з кількістю ресурсів, які виділяються для них компанією. Це найталановитіші індивіди, які завжди досягають неймовірних результатів, незалежно від того, всередині організації чи поза нею. Втім, як би там не було — розумні люди завжди потребують додаткових ресурсів від організації — у різному вигляді.

Ми свідомо вибрали слово "розумний", щоб спонукати читачів задуматися. Не хотіли використовувати заїжджені слова на зразок "талановитий", "інтелектуальний працівник" і т. п.

З.: А керівництво розумними людьми чимось відрізняється від керівництва всіма іншими?

В.: Так. Ми проаналізували велику кількість компаній, в яких працюють розумні люди і виявили кілька доволі специфічних особливостей.

Передусім — це бажання розумних людей бути незалежними і працювати автономно. Вони також набагато більше потребують визнання (яке, знову ж таки, може виходити і з-поза меж організації). І, насамкінець, вони зазвичай повністю занурені у свою сферу діяльності. Тобто їх можна назвати геніальними тільки в якійсь одній сфері.

Саме тому виникає стільки проблем з управлінням розумними людьми. Вони усвідомлюють, що їм потрібна організація через наявність у ній ресурсів. Але, з іншого боку, вони вважають, що краще б вони були незалежними. Це своєрідні стосунки на межі любові і ненависті. Тому організації, яка працює з такими людьми, краще зразу дати собі відповідь на запитання, що вона може запропонувати їм.

З.: Чи існує у сучасній науці менеджменту відповідь на це запитання?

В.: Традиційний підхід до лідерства завжди передбачав наявність харизматичної особи, яка поведе всіх за собою. Але чого розумні люди хотіли б менше всього — це управлінця-мікроменеджера, який втручатиметься у кожнісінький аспект їхньої роботи. Їм потрібна людина, яка відповідатиме за ключові рішення в компанії, але при цьому залишатиме підлеглим значну частину автономії та свободи.

Мотивація сьогодні полягає у вмінні зробити бізнес більш привабливим для тих людей, які можуть бути цінними, ніж у традиційному стимулюванні. І ця зміна парадигми вимагає від лідера більше креативності.

Розумних людей мотивує не стільки зарплата та широкий соціальний пакет, скільки наявність у компанії інших розумних людей, щоденні виклики, свобода дій та можливість постійно вдосконалюватися і зростати.

З.: А якими навичками повинен володіти лідер, який керує розумними людьми?

В.: Такому лідеру дуже важливо розвинути специфічний різновид дисципліни, який поважатимуть розумні люди.

Основна ж проблема залишається незмінною — розумні люди не хочуть бути частиною організації і сприйматися як гвинтик великого механізму. Тому керувати ними потрібно відповідно — не надто втручаючись у їхнє життя та плани.

З.: А яким чином можна поєднати розумних людей зі всіма іншими. Особливо, коли йдеться про формування команди?

В.: Основне, що треба пам'ятати — це те, що креативність зростає, коли в команді працюють різноманітні люди. Диверсифікація фактично завжди працює на підвищення креативності.

З іншого боку, занадто великою кількістю різноманітності складно керувати. Якщо ваша команда складатиметься лише з розумних людей — вона швидш за все не зможе працювати. Дослідження показало, що команди, які складаються виключно з людей з високими показниками IQ за ефективністю програють командам, які складаються з людей, де лише один або двоє мають високий показник IQ, а всі інші — трохи нижчий.

З.: Якби Ви могли дати лідерам одну пораду, як найкраще керувати розумними людьми, що це була б за порада?

В.: Я знову повернуся до свого твердження — потрібно зробити компанію цінною для цих людей. Ці люди мотивуються відчуттям великої цілі і з радістю працюватимуть у компанії, яка, на їхню думку, реально допомагатиме їм досягати їхніх цілей.

За матеріалами "Rob Goffee on Managing Clever People", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Великий потенціал. Припиніть гонитву за успіхом і отримайте більше щастя й гараздівВеликий потенціал. Припиніть гонитву за успіхом і отримайте більше щастя й гараздів
Надприродний розум. Як досягнути надзвичайного силою розумуНадприродний розум. Як досягнути надзвичайного силою розуму
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2023, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)