ІНТЕРВ'Ю | Devin Wenig 10 червня 2014 р.

Рух без тертя: нові реалії електронної комерції

Сьогодні електронним торговим площадкам світу все більшою мірою доводиться функціонувати в умовах «продажів без границь». Так, частка трансграничної торгівлі у загальному обсязі бізнесу Marketplaces eBay вже становить 20% і продовжує стрімко зростати. З якими викликами стикаються компанії у час, коли формується єдиний глобальний онлайн-ринок? Про це Девін Веніг (Devin Wenig), президент eBay, розповів у бесіді з Саймоном Лондоном (Simon London), директором Digital Communications, McKinsey & Company.

Девін Веніг (Devin Wenig)
Девін Веніг
(Devin Wenig)
Ось основні думки, які висловив Веніг у цій розмові.

Коли візія стикається з реальністю

Традиційно компанії, що являють собою платформи для електронної торгівлі, орієнтувалися в основному на внутрішні ринки. Натомість зараз вони розглядають поле своєї діяльності як єдиний глобальний ринок. Тому ми повинні бути готовими до того, щоб у будь-який час продавати свої товари клієнтам, що знаходяться у найрізноманітніших точках світу.

Щоправда, реалізуючи цю ідею постійно доводитися натикатися на усілякі перепони — різні національні валюти, складнощі зі здійсненням оплати, брак довіри з боку покупців, митні правила, що ускладнюють імпорт товарів, мова спілкування... І цей перелік можна продовжувати й продовжувати.

Але найцікавішим є те, що кожен із бар’єрів, що стоїть на заваді глобальній торгівлі, несе у собі ще й можливість. Щойно нам вдається усунути «крихітні піщинки» з нашої «коробки передач», знизивши тертя у процесі купівлі — відразу продаж стрімко йде вгору.

Організація, а не склад

Ринкам багатьох країн, що розвиваються (зокрема, Росії), притаманні риси, які ми спостерігали у розвинутіших західних цифрових економіках десь 15-20 років тому. Один із найвагоміших факторів, що впливає на підходи до ведення бізнесу на нових ринках — це брак довіри. Такі ринки — це, здебільшого, готівкові економіки. «Нічого не заплачу поки не побачу покупку біля своїх дверей», — говорять нам клієнти. Звісно, це дуже незручно як для покупця, так і для бізнесу. Такі розклади обов’язково змінюватимуться — але поки що все працює саме так.

І знов таки, розв’язання цих проблем створює величезні можливості. Тут варто врахувати, що набагато простіше шукати рішення не для окремих компаній, а для цілої галузі. Так, ми вдаємося до, як може здатися, вкрай старомодних розв’язань сучасних питань. У нас є броньовані автомобілі, якими ми їздимо Росією, щоб взяти оплату та доставити замовлення. Хоча там і починають застосовуватися системи електронної оплати, такі, як PayPal — це лише початок. Скоріше всього, довіра до електронної комерції, до систем цифрових платежів сформується на цьому ринку тільки через кілька років. Тоді, напевно, ми миттєво змінимо формат торгівлі — перейдемо від версії 1.0 до 3.0 чи навіть 4.0.

Ми намагаємося мати мінімум активів. У нас є партнери, котрі управляють складськими запасами, виконують замовлення та доставляють покупку безпосередньо до клієнта. Зараз часто говорять про таке явище, як «економіка обміну», яка за своєю сутністю є ринком послуг, що допомагає збалансувати попит і пропозицію. Ми це використовуємо повною мірою.

Якщо подивитися на системи логістики, що є в наявності, то можна побачити величезні мережі складів та армії кур’єрів. Навряд чи людству потрібно ще більше складів. Якщо нам щось і потрібно, так це організувати те, що вже є. Саме цю роль ми і стараємося виконати.

Малі продавці — великий світ

Дивлячись на таких велетнів, як eBay і Amazon, малий продавець може подумати — «з ними ж неможливо конкурувати!». Але ж насправді технологія дає неймовірні переваги усім. Зрештою, можна мати невеличкий магазинчик і мати доступ до мільярдів споживачів у різних країнах світу.

Отже, розбудова ваших спроможностей як гравця певної галузі означатиме, що, скажімо, невеликий книговидавець матимете все (обсяги попиту, доступ до перекладацьких послуг, система виконання замовлень та здійснення оплати тощо), що й найпотужніший учасник ринку. Зрозуміло, це не означає, що бути малим продавцем легко, але для тих, хто в змозі зрозуміти, що відбувається, та максимально використати потенціал технології, настали по-справжньому захоплюючи часи.

Зараз чимало дрібних торговців веде добру частину свого бізнесу поза межами своїх країн. Візьмемо продавців антикваріату в Чикаго — багато з них реалізує більше ніж 50% своїх товарів у 110 різних країнах. Навіть два роки тому це було неможливо!

За матеріалами "Flow without friction: An interview with eBay’s Devin Wenig", McKinsey & Company.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Переваги поразокПереваги поразок
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2022, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)