ІНТЕРВ'Ю | Bill Ruh 18 серпня 2017 р.

Білл Рух (GE) про революцію, яку спричинить промисловий інтернет

«Ми перебуваємо напередодні нової промислової революції», — наголошує Білл Рух (Bill Ruh), керівник GE Digital, в інтерв’ю для видання strategy+business. На його думку, до 2020-го року зміняться основи індустріального суспільства, а промисловий інтернет перетворить практично кожну компанію на цифрове підприємство.

Стів Кейс (AOL) про технологічну революцію 3.0

Розкажіть, будь ласка, як з’явився підрозділ GE Digital?

Все розпочалося з запитання — як ми можемо допомогли нашим клієнтам підвищити свою продуктивність? Десь до кінця 2010-го року більшість компаній зростали відносно швидко — в середньому їхній коефіцієнт чистого прибутку збільшувався на 4% в рік. Але 2011-го ріст продуктивності загальмувався. Певною мірою це можна віднести на рахунок уповільнення росту ВВП та підвищення цін на нафту, але головним чинником було те, що процеси більшості компаній застаріли та не могли більше генерувати приріст продуктивності.

Тоді ми запитали себе — звідки прийде чергова масштабна зміна, яка дозволить компаніям знов підвищувати свою продуктивність? Відповіддю було — цифрова технологія і, в першу чергу, аналітика. Ми живемо у світі, який захльостують дані. Якщо ми їх організуємо та спроможемось розпізнати закономірності людської поведінки, які просто так побачити нереально, то зможемо підняти приріст продуктивності на небачено високий рівень.

Але це означає, що слід забути про часи, коли можна було казати: «Ось мої IT-фахівці — говоріть із ними» або «Автоматизуйте мені те й те». Лідери повинні розуміти технологічні інновації в такому ж в обсязі, як і фінанси. Технологія вбудовуватиметься в продукти та послуги компанії. Також змінюватиметься сам тип керівника: буде потрібна цілком інша професійна підготовка, інше бачення себе, своїх підлеглих та продуктів.

Ви говорите тільки про GE або про бізнес взагалі?

Йдеться про трансформацію природи конкуренції. Наприклад, стартапи докорінно переосмислюють споживчі галузі. Вони можуть змінити готельний бізнес, ринок музики чи таксі набагато швидше, ніж традиційні гравці, котрі не мають практично жодного цифрового досвіду. Але при цьому останні зможуть конкурувати лише вбудувавши диджитал-технологію у все, що вони роблять.

Лідери повинні розуміти технологічні інновації в такому ж в обсязі, як і фінанси

Замало просто володіти активами. Ви мусите придумати, як отримати від них більшу віддачу, ніж інші. Якщо у вас є багато активів, скажімо, таксомоторний парк — тоді хто, як не ви, повинен знати, яким чином підвищити їхню продуктивність? Так, раніше чи пізніше, хтось винайде спосіб підвищити віддачу від електростанцій із допомогою ПЗ. Це має бути промислова компанія-оператор, бо вона досконало знає всі технічні нюанси. Проте будь-хто може перехопити в неї ініціативу.

Чи можете Ви навести приклади підвищення віддачі від активів?

2013-го ми запустили програмну платформу управління вітряними турбінами. Оптимізуючи кожну лопать відповідно до вітрових потоків, ПЗ дозволяє підняти видатність турбіни на 5%; що означає збільшення її прибутковості на 20%. Аналогічно було збільшено видатність локомотива в середньому на одну милю в годину, що принесло Північноамериканській залізниці $200 млн. додаткового річного прибутку.

Якщо ми можемо отримувати інформацію щодо функціонування промислових активів, розробити аналітику на основі своїх знань та «на льоту» вносити корективи, то, думаю, цілком реально відновити приріст продуктивності до рівня 4% або навіть суттєво його перевищити.

Як, на Вашу думку, здійснюватиметься такий перехід — це має бути разовий «стрибок» чи тривалий процес поступового вдосконалення?

Врешті-решт, ми опинимось у промисловому світі — де ніщо не ламатиметься, тому що всі неполадки вчасно передбачатимуться, і де ефективність використання ресурсів наближатиметься до ідеальною. Це станеться не відразу. Протягом 30 років ми спостерігатимемо поступовий рух вперед, коли окремі невеликі програмні додатки спільно оптимізуватимуть три аспекти бізнесу, якими є — зростання, безпека та ефективність. По великому рахунку йдеться про диджиталізацію ідей Едвардса Демінга (Edwards Deming), який наголошував, що вдосконалення системи управління є основою підвищення якості та продуктивності. Єдиною відмінністю є те, що зараз ми не тільки навчатимемо людей засадам постійного вдосконалювання систем, але ще й вбудовуватимемо невпинність покращення в технологію.

Також зміниться сам спосіб створення продуктів. Дані, що генеруватимуться в процесі використання продукту, безпосередньо поступатимуть в інженерний та R&D-підрозділи. Відповідно, інженери набагато швидше вдосконалюватимуть продукт, а їхні напрацювання прямо надходитимуть до виробничих структур. З допомогою адитивного виробництва (технологія пошарового виготовлення матеріалу з допомогою об’ємного друку), ми поліпшуватимемо продукти з неймовірно високою швидкістю. У цьому й полягає найфундаментальніша зміна.

А як Ви бачите розвиток промислового інтернету?

Нещодавно GE було запущено платформу Predix, яка повинна стати екосистемою, де кожний зможе розробляти B2B-додатки для промислового інтернету. Поки що ми перебуваємо на ранніх етапах — приблизно там, де знаходився проект Amazon Web Services 2007-го.

Загалом, багато чого можна навчитись у споживчого інтернету. Адже він кардинально змінив наше життя, зробив людей набагато продуктивнішими як індивідів — частково, завдяки позитивному досвіду користувачів, котрий невпинно вдосконалюється з дня на день. В основі цього лежить симуляція взаємодії між окремими елементами комп’ютерної системи, наприклад, пошуковика.

У свою чергу, промисловий інтернет ґрунтується на ідеї фізичного моделювання. Всі активи — будівлі, транспортні засоби, обладнання і навіть фінансові активи — мають фізичні характеристики, поведінка яких відтворюється через фізичне моделювання. Промисловий інтернет, який інколи називають «промисловість 4.0», базується на єднанні прогнозної аналітики та фізичного моделювання. Прогнозна аналітика дає змогу розпізнати закономірності поведінки обладнання та передбачити, коли з високою ймовірністю якійсь його елемент може вийти з ладу. Наприклад, машина функціонує в межах норми, але наявність двох чи трьох індикаторів (скажімо, вібрації певного типу з надмірним навантаженням чи якоюсь зовнішньою умовою) вказує на можливість поломки раніше, ніж очікувалось.

Розпізнавши з допомогою прогнозної аналітики ймовірну проблему, ви вирішуєте, що робити, наприклад, зупиняти обладнання негайно чи ремонтувати його сьогодні, але пізніше, відповідно до графіку. «Хмарна» модель дозволяє одночасно запустити мільйон сценаріїв та вибрати той, котрий якнайкраще підходить для певної ситуації.

Які навички потрібні технічним фахівцям у сьогоднішніх умовах?

У традиційному промисловому світі завданням IT-функції було створити мережу, дата-центр, запровадити ERP-систему. Проте зараз промислові компанії мусять переорієнтовуватись на споживчий досвід. А аналітичні дані стосовно бізнес-процесів — як ваших, так і конкурентів — повинні реально працювати на вдосконалення ваших систем. Також слід переходити від ERP-систем до мобільних «хмарних» додатків. Разом це потребує таких вмінь, як гнучкий підхід до розробки ПЗ, конструювання споживчого досвіду, а також глибокого знання машинного навчання. У промислових компаніях ця комбінація зустрічається доволі рідко.

...зараз промислові компанії мусять переорієнтовуватись на споживчий досвід

Зараз у GE здійснюється «переоснащення» набору наших знань та вмінь. Але ми й надалі працюємо з ERP- та іншими традиційними системами. Тому потрібно найти точку рівноваги між «старими» фахівцями й тими, хто приходить зараз — зробити так, аби обидві групи працювали як одне ціле.

Хоча й вважається, що молоді люди віддають перевагу стартапам, до нас вони йдуть дуже охоче. По-перше, тому що хочуть мати справу з найбільш передовими технологіями, яка є в світі (а дуже часто це саме промислові системи); по-друге, тому що в нас вони можуть реалізувати свою мрію працювати над чимось по-справжньому значущим, наприклад, робити рух поїздів безпечнішим або створювати нові види сканерів для комп’ютерної томографії.

Але Ви не єдина компанія, що створює платформу для промислового інтернету. Siemens робить те ж саме. Безсумнівно, з’являться й інші гравці. За рахунок чого Ви конкуруватимете?

Протягом наступного десятиліття успіх визначатиметься продуктивністю. Виграватимуть ті, хто зможуть викачати барель нафти меншим коштом, використати менше палива під час авіарейсу або досягти вищої видатності турбіни. Думаю, що виробникам доведеться переосмислити систему своїх операційних витрат. Розміщення виробництва в країні з низьким рівнем заробітної плати більше не даватиме переваг. Замість цього відповідь слід шукати в розміщенні потужностей ближче до клієнтів, аби скоротити транспортні витрати, та інвестувати в технологію. Конкурентну перевагу матимуть платформи, які допомагатимуть виробникам підвищувати продуктивність. Поступово фокус конкурентної боротьби зміщуватиметься — і головним засобом диференціації буде не питання продуктивності, а аналітика, якої не матимуть інші.

Розміщення виробництва в країні з низьким рівнем заробітної плати більше не даватиме переваг

А як GE здійснює перехід у диджитал-царину?

І CEO Джефф Іммельт (Jeff Immelt), і фінансовий директор Джефф Борнстейн (Jeff Bornstein), і директор з маркетингу Бет Комсток (Beth Comstock) мають глибокі знання цифрових технологій, які набувались протягом кількох років. Тому вони можуть приймати відповідні рішення на рівні, який мене як фахівця в диджитал-сфері, просто вражає. А їхнє прагнення розширювати межі своїх можливостей формує відповідне ставлення до навчання, яке поширюється по всій компанії.

У процесі переходу до промислового інтернету ми збільшили кількість датологів (data scientist) в штаті — з 20 тис. три роки тому до 28 тис. зараз. Але ми наймаємо нових фахівців не для того, щоб замінити, тих хто є. Вкрай важливо з’єднати разом тих, хто займається фізичним моделюванням, із тими, хто здійснює моделювання даних. Бо інакше ви не отримаєте повної віддачі від вашого персоналу. Зараз ми десь наполовину пройшли шлях до інтегрування цих фахів; серед іншого — модифікували програми управлінського розвитку, зробивши тему диджитал однією із основних. Ми не очікуємо, що кожний оволодіє мовою програмування Python. Але всі мусять знати — що таке Python, які технології ми використовуємо, чому вони для нас важливі та як технологія впливає на бізнес.

Ми все ще забезпечуємо функціонування мереж, ERP, створюємо дата-центри. Але як все це поєднати з новою аналітикою та інсайтами, які стають рушіями нашого бізнесу? Як це з’єднати з нашим обладнанням, ремонтними цехами, виробничими потужностями? Як це впливатиме на наш портфель продуктів? Наші щорічні доходи від діяльності в цифровій сфері зросли практично з нуля до $6 млрд. Це дуже масштабна зміна, котра впливає на все, що ми робимо.

Джефф Іммельт каже, що зараз ми на 15-му етапі подорожі, що складається з 50-ти фаз. У будь-який момент ви можете з достатньою впевненістю знати, що робитимете в рамках наступних двох чи трьох фаз. Ви в змозі спланувати 10 наступних кроків або сформулювати, чого хочете досягти на 50-му етапі. Але ви не можете за раз перескочити з третьої фази на 45-ту. Ви мусите знати — що реально можете зробити у найближчій перспективі, аби отримати результати, що дадуть вам достатню впевненість у правильності своїх дій та дозволять побачити — як модифікувати вашу подорож, щоб у підсумку досягти бажаної цілі.

За матеріалами "The Thought Leader Interview: GE’s Bill Ruh on the Industrial Internet Revolution", strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати метиРозвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети
МікромайстерністьМікромайстерність
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)